Jak mohli 5. září reagovat náhodní kolemjdoucí na dění v ulici Na Příkopech u Divadla Broadway, si asi nebude těžké domyslet. Museli být velmi překvapení, cože se to vlastně koná. Inu, dělo se něco velmi netradičního. Hlavní postavy z připravovaného muzikálů Klíč králů totiž ve svých oděvech vykročily na kočičí hlavy ulice a okázale se předváděly. Daniel a Mirjam Landovi tak chtěli svůj muzikál dostat do povědomí širšího publika a vzbudit v něm zájem.
Oficiální začátek akce měl být přesně v poledne. Ale protože byla zrovna první středa v měsíci, ohlášené sirény nedokázal zastavit ani mocný čaroděj Strig Tomáš Trapl, a tak se zahájení o chviličku posunulo. Projekt byl poté představen novinářům, kteří měli, stejně jako kolemjdoucí, šanci posadit se do lehátek v takzvané odpočinkové zóně, kde se mohli alespoň na chvíli oprostit od svých všedních starostí.
A to se těm šťastným určitě povedlo. Ne každému se v životě stane, že ho namasíruje, vystraší či polechtá svými drápy jeden z hlavních protagonistů muzikálu Divadla Broadway. Speciální péči svých dlouhých drápů dopřávala Efine Markéta Procházková, ve strašení a grimasách se zase vyřádil Upír Radim Schwab. Není divu, že se s ním přítomná malá holčička radši nechtěla vyfotit. Díky líčení, kostýmu a chování se z něho na akci stal téměř opravdový upír, který se po krčcích k zakousnutí sháněl i cestou zpět do divadla.
Nebývalé dění v ulici bylo zpozorováno také japonskými turisty. Ti se hned chopili svých fotoaparátů a pózující zpěváky v kostýmech Romana Šolce zvěčnili. Muzikál Klíč králů se tak nejspíš stane prvním muzikálem v produkci Oldřicha Lichtenberga, který se ještě před českou premiérou ukáže v Japonsku.
Kromě výše zmiňovaných osob se u lehátek objevili také Petr Kolář, Vilém Čok nebo Ondřej Izdný. Po „venkovní akci“ se účinkující s novináři přesunuli zpět do prostor Divadla Broadway, kde pokračovala zkouška. Novináři měli ojedinělé povolení fotit při ukázce dvou písní z muzikálu, které prezentovali Tomáš Trapl, Petr Kolář a Markéta Procházková. Pak se novinářům zavřela pomyslná pohádková brána a muzikál se opět zahalil do svého přísně střeženého fantasy světa.
Ale zdání ryze odpočinkového fantazijního muzikálu klame. Mirjam Landa totiž o představení prohlašuje: "Myslím si, že dílo je po všech směrech jiné, než to, co jsem měla možnost vidět v Čechách, ale i v Evropě. Jsem šťastná, že Dan měl ty koule pustit se do takového díla, které bude obrovskou obžalobou našich současných vládců - pro ty, co příběh rozkryjou, a krásnou podívanou fantasy příběhu pro ty, kteří zůstanou na povrchu nádherných písní, dokonalých výkonů a krásných kostýmů," říká lákavě režisérka a koproducentka Mirjam Landa a pokračuje: "...kdo se v dnešní době tváří, že je vše v pořádku, kdo má dnes čas zabývat se tím, jestli se smí kouřit v restauracích, na předzahrádkách nebo tři metry od zastávky, tak je pro mne buď neskutečný hlupák, nebo naopak drsňák, protože je jeden z těch, co stále vesele zpívají na Titaniku a ještě zatahujou žaluzie. Dnešní politici zneužívají toho, že lidé ještě nemají hlad a nechávají si nakukat neskutečné lži. V Klíči králů mají rovnou možnost vidět, jak dopadnou."
Daniel Landa píše hudbu, aranžmá i texty písní zcela sám právě proto, že jde o jeho osobní výpověď o dnešním pocitu společnosti. Víra v Klíč králů je výsledkem několika muzikálových úspěchů. Daniel a Mirjam Landovi cítí Klíč králů jako své dosavadní životní dílo.
Komentáře k článku