"Proč ten shon, ptám se, co je povídej..."

Čekání na příležitost"Tak si to dáme znovu" nese se sálem, jedno máchnutí a už je to tady zpět. Uplynulo mnoho let, ale ty najednou jako by nebyly. "Hosana, hej Sanna Sanna, Sanna Hosana, Kriste Ježíši, jsi náš nejvyšší, Sanna Hosana hej Superstar!" Ano, je to tak - jsem na druhém konkurzu do nového pražského nastudování známého muzikálu Jesus Christ Superstar.

Ota Balage velmi pozorně naslouchal zpěvu uchazečůDívky a chlapci, kteří úspěšně prošli prvním kolem konkurzu do sborově - tanečních rolí se sešli v jednu dubnovou neděli, aby své umění předvedli pozorným uším Oty Balage. A tak zde zazněly mnohé písně z tohoto slavného muzikálu.

Dva Pavlové v porotě - Pavel Polák a Pavel StrouhalO roli v company se ucházeli známé tváře - např. Laco Hudec, Petr Novotný (nyní soutěží v Robinu Hoodovi), Ondra Izdný, Petr Šudoma, Michal Šebek, Jakub Uličník, Michal Cerman či Patrik Havelka a Václav Muška, tak Dita Hořínková, Zuza, Athina Langoska, Tereza Zelinková, Kateřina Nováková nebo Ilona Vozničková. V company ale najdeme také tváře neokoukané, takže se můžeme těšit na nové zpěváky, které možná za pár let budu těmi známými.

Že by Ježíš zamlada?Přesto, že všichni byli dobří, část z nich se přesto musela rozloučit. "Kdyby něco nedopadlo, třeba někdo vypadl nebo onemocněl, tak se vám ozveme. Vůbec to nebylo špatné, zpíváte fakt dobře, ale vybrali jsme si ty druhé. Díky, a třeba nashledanou." pronesl Ota Balage, když se s nimi loučil. Že by budoucí Máří Magdalena?Pro všechny zbylé toto rozhodnutí znamenalo malé vítězství, ale i začátek bitvy, o jejímž výsledku rozhodne až premiérový divák.

Protože se přiblížilo poledne, byla vyhlášena pauza. Většina lidí již byla hladová (zkoušelo se od 9 ráno) a tak po chvíli byla velká zkušebna prázdná. Já jsem také vyrazil do slunečného dne, který bude pro jiné pracovním dnem: zatímco se odpoledne na scéně bude odehrávat Polská krev, na herecké zkušebně se bude pilně trénovat a slaďovat celá company. Výsledek uvidíme v nové divadelní sezoně v HDK.