Colaloku v HDK jsme ochutnali již naposledy

Není nad Colaloku, tříbí mysl a bystří oko!Znáte Colaloku? Nápoj prostý alkoholu, po kterém má pistolník pevnou ruku a přesnou mušku. Kdo by ji neznal? Minimálně ve filmové podobě s názvem Limonádový Joe ji musí znát téměř každý. Její divadelní podobu nabízelo divákům Hudební divadlo v Karlíně. Poslední ochutnávku tohoto zázračného nápoje, který i mrtvého vzkřísí, jsme mohli okusit v sobotu 1. května. Byla jí derniéra stejnojmenného muzikálu Limonádový Joe.

A do baru vstoupil ON!Pokud znáte film, znáte i příběh muzikálu. Tvůrci Hudebního divadla v Karlíně se věrně drželi filmové předlohy z pera Oldřicha Lipského, takže v tomto směru se žádná velká překvapení nekonala. Divák si mohl naplno vychutnat způsob, jakým se herci popasovali s jednotlivými postavami notoricky známého příběhu, které byly navíc ve filmu podány vynikajícím způsobem. A teď dám průchod svým nemravným choutkám…Úkol, na jednu stranu zjednodušený, pokud jde o použití již vystavěné příběhové linky, je na druhou stranu dosti obtížný právě pro vnucující se srovnání s hereckým provedením ve filmu.

Z hereckých výkonů jsem asi nejvýrazněji vnímala Václava Vydru coby Horáce Hogo Fogo a Lindu Rybovou jako Winnifred. Jsem Vaše… ale až po svatbě!Bohužel jsem tento muzikál neviděla v některé z předchozích repríz, tak nemohu posoudit, jestli charakteristika postav byla v provedení daném režií anebo jestli herci tzv. derniérově přitlačili na pilu. Také vtípky, jež vnášely do hry civilní tón, řadím mezi derniérové. Z nich zmíním dva. V prvním herci využili svých civilních jmen v replice „Rybičko! – Vydro!!!" A v druhém, kdy měla Winnifred zadržet Horáce Hogo Fogo (předstírajícího slepotu), Bože… LIHOVINA!!!aby nespadl do orchestřiště a místo toho čekala, co se stane, když ho nechá být, Václav Vydra situaci komentoval slovy „Ona mě tam snad nechá spadnout!“. Oba dva okamžiky spolehlivě rozesmály celé divadlo.

I když jsem tyto dvě herecké osobnosti vnímala nejvýrazněji, Vy mne milujete?… Zdarma?… Jak hluboko jste klesla.ostatní herci se nenechali zahanbit a předvedli kvalitní vyrovnané výkony. Maličko mne překvapilo provedení choreografie v druhé části představení, kdy na mne působila nedotaženě, s pokrčenými koleny při batmánech, které byly navíc nízké. Toto bych u kvalitní taneční company, jakou Hudební divadlo v Karlíně má, nečekala. Po chvilce jsem si uvědomila, že i toto může být derniérová schválnost :-).

Mexická skvrna velikosti kakaového dolaru… teda obráceněNa všech zúčastněných bylo vidět, že si poslední představení muzikálu Limonádový Joe užívají a tato nálada se přelila i do hlediště. Rozloučit se přišel i představitel filmového Limonádového Joa, Karel Fiala, zde v roli pana Kolaloka. Zcela jistě se celé divadlo důstojně a v pozitivním duchu rozloučilo s tímto známým muzikálem. Nezbývá, než s napjatou zvědavostí čekat, co nového si pro diváky připravili tvůrci Hudebního divadla v Karlíně.