Tajemné HDK poodhalilo pohled do dílny Ježíše

Soustředění a už je tu Song krále HerodaProplétáme se labyrintem chodeb Hudebního divadla v Karlíně. Je 2. srpna 2010 a my o jedenácté hodině dopolední vcházíme do herecké zkušebny. Již tu na nás čekají zpěváci a tanečníci obsazení do muzikálu Jesus Christ Superstar. Tajnosnubné vedení Hudebního divadla v Karlíně se přeci jen rozhodlo odhalit něco málo z dílny nového pojetí tohoto muzikálu.

Kdo zrovna nezkouší, sleduje bedlivě dění na pomyslném jevištiVidíme tu jména velmi známá, méně známá, ale i naprosto neznámé talenty. Několik hlavních protagonistů se ze zdravotních důvodů omluvilo. Slova se ujímá režisér představení Gabriel Barre. Dozvídáme se, že za sebou mají zhruba tři týdny zkoušení, což znamená, že výsledek je dost surový a na muzikálu zbývá ještě hodně práce. Čeká nás několik ukázek z různých scén muzikálu. Jevištní scéna má mnoho úrovní pro hraní. Athina Langoska by mohla být výborná Máří i na jevišti, nejen na zkoušceZde je však úroveň jen jedna, a to nás nutí zapojit fantazii. Celou komponovanou zkoušku doprovází paní korepetitorka na klavír.

Jako první sledujeme poslední část předehry, která plynule přechází do Jidášovy písně „Jak ze sna procitám“. Ježíše zde přestavuje Michal Skořepa, kterého v této roli uvidíme po celou zkoušku. Jidáše zpívá Jan Toužimský. Scéna je doprovázena synchronní choreografií. V následující scéně jde o první konflikt mezi Ježíšem a Jidášem. Máří, kterou dnes zpívá Athina Langoska, se společně s ostatními snaží situaci zklidnit. Zde si jako Jidáše máme možnost poslechnout Viktora Dyka.

Václav Noid Bárta s Janem Toužimským po zkoušce ochotně pózují fotografůmVe třetím vstupu této zkoušky se Šimon snaží přesvědčit Ježíše, aby se ujal vůdcovské role a vedl židy ve válce proti Římu. Jako Šimona slyšíme Petera Strenáčika, a i zde si můžeme vychutnat připravenou choreografii. Následuje 1. scéna z II. jednání – Poslední večeře páně. Václav Noid Bárta se jako Jidáš Iškariotský do pěveckého podání opravdu opřel.

S bujarým provedením Heroda má co dělat i Pavel StrouhalPo této scéně se pozornost přesouvá do prostoru u klavíru, kde se ve zpěvu vystřídají oba protagonisté krále Heroda. Nejdříve zpívá Jiří Korn, po něm tu samou píseň v poněkud bujarejší podobě předvede Ondřej Brzobohatý. Jeho podání této písně rozveselí většinu osazenstva v sále a v euforii vykazuje dokonce choreografa Pavla Strouhala, který na slova "... zmiz z mého života!" opravdu - k pobavení všech - odchází. Komponovanou zkoušku zakončí scéna "Psát od prvních řádků", kde zazářila Athina langoska a v roli Petra Jaromír Holub.

Gabriel Barre vítá Michaela ProstějovskéhoTím končí ukázky z muzikálu Jesus Christ Superstar. Režisér představení, který nás provázel celou zkouškou se naposledy ujímá slova a vyslovuje poděkování člověku, který přebásnil muzikál do češtiny - Michaelu Prostějovskému.

Využívám volného času pro fotografy, Mnoho kostýmů je potřeba pro jediné představení...určenému k individuálnímu focení a prohlížím si nákresy kostýmů pro jednotlivé postavy umístěné na stěně zkušebny. Kostýmy výtvarníka Mihaila Tchernaeva jsou vykresleny sice pouze obyčejnou tužkou, zato velmi detailně. Vypadají, že budou bohaté a zajímavé. Vše, co jsem dnes viděla, od již nahrubo secvičených scén, přes nahozené choreografie od Pavla Strouhala až po nákresy kostýmů, ve mně vzbuzuje zvědavost a jen doufám, že tajnůstkářské vedení Hudebního divadla v Karlíně nám další nahlédnutí pod pokličku své muzikálové tvorby poskytne co možná nejdříve.