Robin Hood se prošel po cestě slávy

Robin Hood a jeho banda v SherwooduV šeru Sherwoodu není radno se příliš zdržovat. Zvláště pak, máte-li kapsy nadité zlaťáky a svědomí obtěžkané hříchy, pak se tomuto místu vyhněte na sto honů. Ano správně, octli jsme se na okamžik ve staré dobré Anglii a v přítmí lesa na nás číhá Robin Hood a jeho skupina zbojníků. Máte-li však svědomí čisté a do kapsy hluboko, pak se nemusíte bát.

Vypráskaná dvojka (šerif a čarodějnice) kuje svoje plányDne 2. září 2010 odstartoval svou druhou premiérou muzikál Robin Hood. Příběh samotný je tak notoricky znám, že ho snad ani není třeba představovat, nicméně pokud by přece jen někdo tápal… Legenda tedy obsahuje v kostce asi toto:

Mladý šlechtic Robin z Locksley (v muzikálovém žargonu Loxley) se navrací domů z křižáckých válek a nachází své rodné panství zpustošené a vypálené, a co hůř i jeho otec byl zavražděn. Odhodlaní bojovníci za spravedlnostVše nasvědčuje tomu, že viníkem je chamtivý a zlotřilý šerif z Nottinhghamu. Robin tedy přísahá šerifovi pomstu a po menší přivítací šarvátce s místními zbojníky se stává jejich vůdcem – zvaným Robin Hood. Cílem jejich snažení je krédo – „brát bohatým a dávat chudým“. Mezitím se šerif rozhodne, že pojme za manželku Lady Marianu, která je pokrevně spřízněna s králem. Mariana samozřejmě šerifa odmítá a žádá o pomoc našeho hlavního hrdinu – Robina. Ten rád sličné dámě vyhoví a legenda končí  příkladným happyendem – smrtí padoucha a svatbou Robina a Mariany, které požehná sám král. Potud tedy jen velmi zkráceně příběh legendy i muzikálu.

Poetická skladba ´´Ten Javor´´ -  smutná Mariana přemýšlí co dálA nyní se vraťme zpět k samotné premiéře 2. září 2010. Myslím, že žádná z muzikálových premiér nebyla očekávána s takovým zájmem, neboť v obsazení právě druhé premiéry se objevili účastníci show Cesta ke slávě, a to nejen vítězové. V muzikálu účinkuje celkem 7 účastníků show v různých rolích.

Robin Hood alias Jan Kříž určitě své příznivce nezklamal v tento večer. PRobin Hood alias Jan Kříž rozjímá nad osudeměvecky to bylo pohlazení pro náročné uši a herecky a tanečně se také nenechal zahanbit. Nutno podotknouti, že pro tuto roli je třeba mít velmi, ale opravdu velkou kondičku. Smekám před jeho sportovním výkonem. Ačkoli někteří vyřkli ortel, že Václav Noid Bárta působí v dané roli mužněji, z mého pohledu je postava Robina Hooda převážně romantická, a takovou jsem ji měla možnost i zhlédnout. Tudíž bych tento náhled viděla pouze jako otázku osobního přístupu k legendě. Navíc já osobně v muzikálech ocením více libozvučný melodický hlas než rockerský chraplák.

Lady Mariana alias Martina Bártová svádí boj se svým srdcemLady Mariana alias Martina Bártová. Martina mne svým výkonem nadmíru potěšila. Mariana v jejím podání byla přesně tou křehkou a něžnou anglickou lady, elegantní ve svých dobových kostýmech. Mariana přesně taková, jak by si člověk představoval. Nicméně pokud se domníváte, že je na jevišti stále jen éterickou bytostí z dávných časů, pak byste se krutě spletli. Dokáže být i velmi razantní a svéhlavou dívkou v okamžicích, kdy jí to scénář předepisuje, a mává pak Robinovi nad hlavou mečem velmi nebezpečně a odhodlaně. Vypadalo to, že i s taneční choreografií pana Ďurovčíka se nakonec spřátelila, a vyrovnala se s ní se ctí. A pěvecky je to opravdu zážitek – její zvláštní barva hlasu vyniká obzvláště při skladbě „Ten Javor“.

Famózní čarodějnice Radka Pavlovčinová zklamaná svým vlastním utajeným synemČarodějnice alias Radka Pavlovčinová. Kdybych měla vynést ortel, kdo mne v daný večer ve své roli naprosto uchvátil, pak by to bez zaváhaní byla tato sympatická a věčně usměvavá mladá dáma. Ačkoli se v podstatě v první půli muzikálu mihne jen na jednu scénu, přesto vás svým výkonem uhrane beze zbytku. Snad je to radostí z role i tance, že je její čarodějnice tak dokonalá a důvěryhodná. Věřte, že při jejích věštbách vás bude i mrazit v zádech. A pokud si v druhé půli počkáte na skladbu „Pomsta bude sladká“ – pak oceníte i její velmi zajímavý hlasový fond, který za ostatním umem rozhodně nepokulhává. Na jevišti je to ztělesněná vášeň. Tleskám a mohu v obsazení jen doporučit!

Li a služebná - co se škádlívá rádo se míváLi – přítel Robina Hooda z válek alias Jan Karásek. Tohoto herce jsem doposud neměla možnost nikde zahlédnout, takže pro mne byl příjemným překvapením. Herecky mne skutečně mile překvapil a donutil i k upřímnému úsměvu. Zvláště pak jeho hudební projev v rámci asiatské kultury byl opravdu neodolatelný, ačkoli jistě pak nenechal nikoho v sále na pochybách, Tklivé milostné vyznáníže dokáže odzpívat svou árii velmi zajímavě a lahodící uchu.

Služebná Lady Mariany alias Michaela Doubravová. Ve své první muzikálové komické roli se jistě Míša vyřádila a seděla přesně jejímu naturelu i mládí, o tom není nejmenších pochyb. Že je tato slečna rozená šoumenka ukázala již v televizní show, nicméně její hlasové dispozice mne nepřesvědčily ani v Cestě ke slávě a následně ani v Robinu Hoodovi. V rámci objektivity je však nutno podotknout, že zde ani nemá mnoho prostoru, aby svým zpěvem mohla oslnit.

Příchází král…Celkově vás muzikál jistě osloví zajímavými dobovými kostýmy, které velmi zdařile dokreslují legendu i dobu, ve které se odehrává. I scéna je velmi nápaditá, na malém prostoru se neustále rekvizity mění, jen možná poměrně často je tato výměna na úkor černých míst, kdy divák nevidí nic. Ale to je evidentně daň za menší jeviště.

Co však doporučuji vašemu zájmu především - je hudba a taneční choreografie. Hluchý a slepý skřet v akciOboje tyto složky se perfektně doplňují a jsou skutečně velmi dobré. Choreografie Jána Ďurovčíka vás nepochybně chytne. Zvláště hudební složka mne velmi překvapila, neboť nejsem příliš velká fanynka Ondřeje Soukupa, přesto jsem odcházela nadšena. Velmi dobře a pestře poskládaná směsice různých stylů byla přesně trefou do černého. Setkáte se zde s velmi něžnými baladickými tóny, taneční irskou hudbou, ale i třeba drsným rockerským odvazem. Zvláště pak opakující se zbojnický motiv je velmi chytlavý. Jediné co mne trochu zarazilo a příliš k dané tématice nesedělo, byl občasný výběr vulgarismů v textu. Tak nějak mi to připadalo v daném muzikálu divné a rušivé.

Celkové obsazení bylo následující:

Robin z Loxley Jan Kříž
Lady Mariana Martina Bártová
Šerif z Nottinghamu Martin Pošta
Čarodějnice Radka Pavlovčinová
Herne / Biskup z Nottinghamu Petr Dopita
Malý John Petr Opava
Guy z Gisburnu / Hluchý skřet Antonín Moravec
Komorná L. M.  Kitty Michaela Doubravová
Asiat Li Jan Karásek
Mnich Tuck Henrich Šiška
Much Viktor Polášek
Will Scarlet Lukáš Kantor
Tom / Zajíc Jiří Maršal
Slepý skřet Richard Tesařík
Andrew / král Richard Lví srdce Oldřich Smysl
Zack Vojtěch Vlasák

Robin Hood tedy napjal svou tětivu luku a vystřelil šíp směrem k vám – divákům, aby se stejně jako zlaťáků zmocnil Vaší přízně. Robin i Mariana se vydali po své cestě slávy, zda bude skutečně úspěšná a dlouhá je nyní jen na vás!

A štastný konec musí přece přinést i svadbu Vážení čtenáři - reportáž z druhé premiéry Vám nabízíme sice poněkud později, ale za to s exkluzivním foto materiálem přímo z premiéry, tak tiše doufáme, že nám zpoždění odpustíte. Vězte, že svolení fotit nebylo jednoduché pro Vás získat. Rádi bychom tímto velice poděkovali panu Jaroslavu Panenkovi - tiskovému mluvčímu divadla Kalich za laskavou a přívětivou podporu Musicalnetu, bez níž bychom Vám tyto fotografie nemohli přinést.

Na představení s námi byla i výherkyně tipovací soutěže MusicalNetu a divadla Kalich. Onou šťastnou byla Michaela Kováříková, která nezaváhala a poslala nám svůj pohled na proběhlou premiéru.

Michaela Kováříková: Můj pohled na muzikál Robin Hood

Zákeřná čarodějnice nebo jen milující matka?Co nechci vidět, nevidím. Co nechci slyšet, neslyším. - Nechtěla jsem být jako skřeti „Žalud“ a „Bukvice“ (možná mínění jako alegorie na diváky, nebo lidské pokolení vůbec). Chtěla jsem vidět a slyšet nový muzikál Robin Hood, a tak jsem se zúčastnila tipovací soutěže, kterou ještě v průběhu castingové show pořádal Musicalnet.cz s produkcí divadla Kalich. Měla jsem obrovské štěstí a to hned dvojnásobné – vyhráli Ti, kterým jsem fandila a navíc, snad jako bonus, jsem byla vylosována a obdržela lístky na 2. premiéru tohoto muzikálu. Děkuji Michalovi Škvorovi, serveru Musicalnet a samozřejmě produkci divadla Kalich za umožnění prožít skvělý zážitek.

Že by opravdu láska?Pro milovníky hezkých a nedepkoidních věcí mám dobrou zprávu. Se špatnou náladou z divadla odcházet nebudete. Každý okamžik muzikálu je důkazem toho, že nikdo při letním zkoušení nezahálel. Kostýmy jsou pohádkově krásné, osvětlení kouzelné, scéna úžasná. Důmyslné nasvícení umocňuje její proměny a náladu. Takto kvalitní řemeslné zpracování je na české muzikálové scéně bohužel výjimečné.

Vytoužená šerifova nevěstaSkřeti, kteří dle mého názoru mají za úkol rozptylovat diváky během přestavování scény a převlékání herců, byli lehce stravitelní (ač některým recenzentům leží v žaludku), navíc byli ustrojeni v roztomilých kostýmech a do celého pohádkového představení dobře zapadli. V této souvislosti je třeba vyzdvihnout výkon Antonína Moravce, který na druhé premiéře představoval jak nahluchlého skřeta, tak i Guye z Gisburnu.

Akční Robin spěchá zachránit svou lásku ze spárů šerifaMartina Bártová předvedla famózní výkon - pěvecky, herecky i pohybově (ano, všichni, kdo jste pochybovali, slyšíte dobře) perfektní – nepoznáte, že jde o debut – její pojetí šlechtičny je přesvědčivé a dokonalé, stejně tak jako natřásající se služka Kitty Michaely Doubravové, nebo neobvyklá čarodějnice Radky Pavlovčinové. Jan Kříž – Robin Hood byl Marianně rovnocenným partnerem. Skvělé výkony podávali vlastně všichni, kteří se na jevišti objevili. Obtížné písně se všem podařilo zvládnout bravurně bez falší i přes nelehkou choreografii.Irské melodie rozdováděly i Lady Marianu

Texty Gabriely Osvaldové neztratily na své tradiční kvalitě a vtipnosti – všímavému a pozornému divákovi nezůstane utajena řada dobrých vtipů či narážek. Pro mne jako pro diváka je možná překvapivě líbivější píseň „Ten javor“, nežli ústřední hitovka „Až se zblázním“. Také píseň „Pomsta bude sladká“, kterou zpívá čarodějnice, mi připadá velmi povedená.

´´Že by mne přece jen nechtěla, jak to?´´ myslí se šerifMožná by bylo dobré, kdyby na konci muzikálu nezaznělo podruhé „Až se zblázním“, ale spíše něco ve smyslu, že Marianna a Robin už poblázněni jsou. Sice by to pro autory byla práce navíc, ale vyplatila by se.
Jediná maličkost, kterou hodnotím negativně, je přílišná hlasitost doprovodné hudby - v určitých okamžicích by přišly vhod šišky do uší.

A nakonec velká děkovačkaV programu k představení, kde si můžete mimo jiné prohlédnout fotografie všech herců a tvůrců, paní Osvaldová vyjádřila přání muzikálem neotrávit diváky. S potěšením jí vzkazuji: Žádná otrava se nekonala!  Dobře jsem se bavila.:-).Obsazení, které jsem měla možnost na druhé premiéře zhlédnout, předvedlo špičkové výkony – neumím si představit, že by představení mohlo dopadnout lépe.

Štastní hlavní představiteléTvůrcům tleskám, hercům tleskám, tleskám všem, kteří se na přípravě muzikálu podíleli. Děkuji Vám za nádhernou podívanou a doufám, že podobné projekty budou následovat.

Naší výherkyni děkujeme za hezký příspěvek, osobní náhled na premiéru a těšíme se na další spolupráci třeba při nějaké následujíci soutěži.