Johanka slavila druhé narozeniny

Johanku vedou do boje všichni svatíMuzikál Johanka z Arku oslavil v neděli 12. 5. 2002 hned tři výročí najednou. A muzikálový server u toho nemohl chybět. Zvláště pak my, fotografové. Martin se na poslední chvíli rozhodl, že se bude pouze dívat, a tak si představení lépe užije. Ale vzhledem k množství akcí přináším reportáž z této oslavy až nyní. To víte, rychleji se fotí než píše.

Prvním a nejdůležitějším byla 700. repríza tohoto muzikálu. Zároveň oslavil muzikál Johanka z Arku dva roky uvádění. Premiéru měl 31.3.2000. A výročí třetí? 12.5. 2002 uplynulo již 573 let od odražení útoku Angličanů u Orleánsu právě vojskem, vedeným Johankou z Arku, která si už tehdy získala přízvisko "Panna Orleánská".

Diváci odměnili výroční představení velkým potleskemSestava účinkujících byla jaksepatří hvězdná: úlohu Johanky ztvárnila Lucie Bílá, Le Hira Kamil Střihavka, Raimonda Petr Muk, krále Karla VII. vynikající Vilém Čok (v jeho podání vynikla králova nestálost a věrolomnost), arcibiskupa Jan Gajdoš. Také další postavy byly fascinující: Smrt v podání Jana Révaie či Válka v šíleném a zničujícím tanečním ztvárnění Radmily Pokorné.

Představení mělo téměř normální průběh - jeho jedinou zvláštností bylo 6 fotografů, kteří měli povolení fotografovat představení. A věřte, že tohle zvykem nebývá. Produkce tak vstřícné většinou nebývají. Téměř vyprodané hlediště svědčilo o faktu, že Dva meče na dortu přeťaly dva meče skutečné a oslava mohla začíttenhle muzikál stále táhne. A to nejen úzkou skupinu lidí, ale naopak širokou generační škálu - od dvanáctiletých slečen ve slušivých šatečkách, přes jejich starší sestry, maminky, tatínky, ale i babičky a dědečky nebo strejdy. Všem se představení moc líbilo - alespoň podle potlesku a fronty na podpisy před šatnami umělců.

Na závěr představení Lucie Bílá poděkovala všem, co muzikál vytvořili, a vzápětí je pozvala na jeviště. Tam si všichni popřáli mnoho úspěchů k dalším reprízám a Lucie Bílá svým mečem rozťala dort ve tvaru dvou mečů, spojených záštitami a všichni tvůrci dort ochutnali (byl opravdu vynikající - mohu potvrdit, sám jsem mu neodolal). Dort byl na povrchu celý stříbrný a vypadal tak velmi jedovatě.

Realizační týmNo a pak byl raut, který se konal v předsálí a suterénním klubu divadla. A co se podávalo? Panenská jablíčka (jak od Panny Orleánské), dobré víno, a také specialita - opečená plněná panenská jablíčka a také závin z těchto jablíček a šunka od kosti. Mezitím se znovu fotila Lucie Bílá (tentokrát již v civilu) na jevišti pro novináře. Pak už se znovu podepisovaly programy, cédéčka a umělci se pomalu promíchávali s ostatními návštěvníky. A jedlo se a pilo, nálada byla výborná, a pomalu se blížila půlnoc, když jsem odcházel. A v divadle Ta Fantastika se dále slavilo, protože slavit bylo co, byla krásná květnová noc, která přála nejen muzikálům, ale i milencům…

foto a text Michal Škvor