Rokenrol pokřtěn v Malostranské besedě

Jako prvního představil Alan Piskač Jarka VobornéhoVe středu 3. listopadu se v krásných, nedávno renovovaných, podkrovních prostorách Malostranské besedy konal křest CD Ať žije rokenrol autorů Karla Šípa a Petra Jandy. Samotného křtu CD se ujali průkopník rokenrolu u nás Pavel Sedláček (který zavzpomínal na své bohaté zážitky ze zrodu bigbítu v Čechách) a pokračovatel tohoto žánru a stylu u nás Petr Bende. Průvodního slova se ujal ředitel vydavatelství Popron Music, které CD Ať žije rokenrol vydalo, Alan Piskač a jako prvního představil Jarka Voborného, který je autorem videoklipu k první písničce muzikálu a filmových dotáček.

S Petrem Jandou se křtu ujali i Pavel Sedláček a Lucie VondráčkováPremiéra muzikálu Ať žije rokenrol se konala na scéně Divadla Broadway 20. října 2010. Děj nás zavádí na přelom 50. a 60. let, kdy svět zachvacovala horečka zvaná rokenrol. Do komunistického Československa si tento žánr hledal cestu jen velmi těžko, přesto si u nás své příznivce našel. Bigbítové skupiny, které v té době vznikaly, strhávaly k šílenství – k velké nelibosti režimu – především mladou generaci. Autoři muzikálu Karel Šíp a Petr Janda jsou přímo pamětníci této doby, a tak nám předložili původní příběh.

Lucie Černíková (Yvetta) a Tomáš Löbl (Ronny)Při představení hraje na jevišti Divadla Broadway živá kapela. CD je studiovou verzí písní, což umožnilo tvůrcům představit je posluchačům v trochu jiném kabátě. Týká se to hlavně dvou písní „Vzkříšená láska“ a „Ukryté touhy“, které si zazpíval přímo autor hudby Petr Janda. Petr Janda přímo v muzikálu neúčinkuje, takže CD dodává jeho nezaměnitelný hlas skutečně originální příchuť. Duet „Ukryté touhy“ je navíc novou společnou písní otce a dcery Jandových. Křtu se zúčastnily i další alternace hlavních dvou rolí.

Lucie Vondřáčková na křtu CD nemohla chybětJan Toužimský – představitel zpěváka Ronnyho, hlavní postavy muzikálu, který se křtu v Malostranské besedě nezúčastnil, se na CD představuje v pěti sólových písních a ve dvou duetech s vynikající Lucií Vondráčkovou. Ta v muzikálu ztvárňuje svazačku Yvettu, dceru politického funkcionáře, do níž se Ronny zamiluje. Na CD Ať žije rokenrol naleznete celkem 19 skladeb.

Lucie Vondráčková si malou Anežku Jandovou užívala, a ta si zase užívala rokerolCD Ať žije rokenrol má na svém kontě několik rekordů. Vzniklo v nahrávacím studiu Propast Petra Jandy za pouhých 16 dní. Rokenrolové kytary si Petr Janda po dohodě s kytaristou Petrem Binderem nahrál sám, neboť jako pamětník a průkopník tohoto žánru u nás má rokenrol v krvi. Další zajímavostí je píseň „Šrámy lásky“, kterou natočil Jan Toužimský již před dvěma roky. Skladba má natolik neopakovatelnou atmosféru, že se ji autoři rozhodli zachovat v této původní podobě.

Oldřich Lichtenberg na křtu CD samozřejmě nemohl chybětSlavnostního aktu křtu CD se ujala Lucie Vondráčková a kmotři Pavel Sedláček a Petr Bende, kteří CD do života popřáli hodně štěstí a zkropili čerstvě narozený kompakt šampaňským. Asistoval jim u toho producent Divadla Broadway Oldřich Lichtenberg, který u takto významné události samozřejmě nemohl chybět. Marta Jandová se premiéry muzikálu Ať žije rokenrol nemohla zúčastnit pro své pracovní aktivity v Německu. Jak se vyjádřila pro média, těší ji, že pro ni její otec napsal dvě tak pěkné písničky. Martu Jandovou mohou diváci v muzikálu vidět a slyšet již od 6. listopadu.

Vilém Čok se nám pochlubil s originální modrou knížkou a braneckým průkazemUsměvavá Lucie Vondráčková vzpomínala na natáčení CD v souvislosti s Karlem Šípem, který se jako autor textů zúčastnil natáčení společně se zpěváky, aby si pohlídal vznik písní od začátku až do konce. Lucie oceňovala především Karlovu profesionalitu. U sborových věcí ji zase bavilo sledovat při práci Petra Jandu. Křtu CD se zúčastnil také herec a zpěvák Vilém Čok, který v muzikálu ztvárňuje roli manažera Ronnyho. Petra Jandu na křest doprovodila jeho žena Alice s dcerou AnežkouVšechny přítomné pobavil svou modrou knížkou a braneckým průkazem, které má ještě z dob komunistického Československa schované na památku.

Karel Šíp se ze křtu CD omluvil, ale přesto byl přítomen - tentokrát jako účinkující v klipu, kterým byl celý křest zahájen. Petra Jandu, který se poprvé od své operace žlučníku objevil na veřejnosti, doprovodila jeho rodina – manželka Alice s dcerou Anežkou. Malá slečna, oblečená v růžové sukýnce, si slavnostní křest CD opravdu užívala a budila mezi přítomnými patřičnou pozornost. Kdo měl zájem, mohl absolvovat prohlídku nedávno instalovaných zvonů ve věžích Malostranské besedy, a potom už se na malém rautu už jenom slavilo.

Pavel Sedláček, Lucie Vodráčková a Petr Bende pokřtili CD Ať žije rokenrol!Co dodat na závěr? CD Ať žije rokenrol je na světě a svým „trochu jiným“ pojetím vkusně doplňuje stejnojmenné představení na scéně Divadla Broadway, které je také hodně jiné - kdo nevěří, ať se jde tedy podívat sám. Pro posluchače bude tedy jistě zajímavé poslechnout si písničky, které uvidí v divadle na živo v této studiové podobě, navíc s několika bonusy v podobě přímo s jedním z autorů CD Petrem Jandou.