Quasimodo se poprvé představil

Marián Vojtko se představí v roli podlého kněze FrollaPříběh o zvoníkovi Quasimodovi z pařížského Chrámu Matky Boží podle námětu románu Victora Huga byl po celém světě zpracován již mnohokrát. Byla jen otázka času, kdy po tomto lákavému tématu sáhne i někdo u nás. České publikum se tedy konečně také dočká. V Divadle Hybernia byl 29. března 2011 představen chystaný muzikál Quasimodo, jeho tvůrčí tým a první již obsazené alternace. Zájem velkého množství novinářů dával tušit mimořádnou událost.

Jakub Prachař se představí jako autor hudby, Roman Vojtek ztvární PhoebaV roli Quasimoda by se měli představit Tomáš Trapl a Csongor Kassai, kněze Frolla ztvární Marián Vojtko, Ondřej Ruml se představí v roli básníka Gringoira (alternovat jej bude Jan Cina), v roli Phoeba uvidíme Romana Vojtka a Davida Krause, v roli Špindíry uvidíme Petra Vančuru, v roli Lily Zdenku Trvalcovou. Diváci se mohou těšit také například na Jiřího Korna, a celou řadu dalších známých jmen. V efektních muzikálových choreografiích se představí také akrobatické duo Dae Men, které zvítězilo v soutěži Československo má talent. Hlavní role cikánky Esmeraldy není dosud obsazena. Konkurz proběhne 11. 4. 2011 v Divadle Hybernia od 9.00 hodin.

Produkce představila tvůrčí tým a herce muzikálu QuasimodoProdukce muzikálu se ujala společnost Musical Production, kterou zastupují Václav Pešír a Ema Krahulíková. Václav Pešír získal zkušenosti na postu produkčního již při představení Monte Christo. Coby koproducent zastupoval firmu Rosana při realizaci muzikálu Pokrevní bratři, které uvedlo Divadlo Blaník. Ema Krahulíková se věnuje muzikálové produkci již dvanáct let. Organizuje koncerty celé řady našich předních umělců, například 4tet, Michala Davida, Petry Janů, Heleny Vondráčkové, Daniela Hůlky nebo Mariána Vojtka.Ondřej Ruml alternoval s Janem Maxánem v roli Martina v lyrikálu Kudykam

Na první tiskové konferenci představila produkce muzikálu Quasimodo novinářům celý tvůrčí tým. Autory hudby jsou Petr Kaláb, Jan Maxián a Jakub Prachař. Jakub Prachař prozradil, že muzikál vzniká poněkud netradičním způsobem, že nic není předem dáno, ale autoři jej budou vytvářet postupně ve spolupráci se zpěváky a dalšími účinkujícími, kterým budou role šity přímo na míru. Autoři budou otevřeni všem tvůrčím připomínkám a nápadům.

Jako první jsme mohli obdivovat návrhy scény k muzikáluTaktéž režisér Martin Kukučka, který společně se svou druhou polovinou známého dua Skutr Lukášem Trpišovským, vytvořil i libreto, podpořil záměr vytvářet muzikál ve spolupráci s celým zkušeným týmem. Texty písní vytvořil Petr Kolečko. Scénu nám v nákresech představili Štěpán Kuklík a Maja Rašková z dílny studia Artcore, kostýmy vytvářejí návrhářky Radka Sirková a Anna Tušková z módní značky Chatty, Duo Dae Men bude v muzikálu Quasimodo jistě zajímavým obohacenímchoreografii dostala na starost Jana Burkiewiczová. Významným dotvořením scény budou i projekce od Jindřicha Trapla ze společnosti Xlab.

V rámci tiskové konference jsme mohli také zhlédnou dvě ukázky z chystaného představení. Jako první se představilo duo Dae Man, chlapci nám na píseň „Ukolébavka“ předvedli svou úžasnou svalovou akrobacii. V muzikálu budou spolupracovat i na vytváření některých choreografií. Při některých figurách se všem přítomným tajil dech, pro diváky bude duo Dae Men jistě vítaným obohacením muzikálu a bude skutečně na co se dívat.

První ukázka písně z Quasimoda v podání Mariána Vojtka přítomné velmi zaujalaVe druhé ukázce se novinářům představil Marián Vojtko, který ztvární roli kněze Frolla. Jak sám podotkl, původně byl ze své role poněkud v rozpacích, ale když si přečetl scénář a zjistil, že Frollo je pěkný zloduch, tak se Marián nejen uklidnil, ale začal mít svou roli rád. Oděn do černého, sugestivně působícího kostýmu nám zazpíval píseň „Osud“, a skutečně udělal dojem, píseň se přítomným velmi líbila. Pokud se i ostatní písně budou odvíjet v podobném duchu, mají se diváci na co těšit.

Do muzikálu byli obsazeni David Kraus, Ondřej Ruml, Marián Vojtko a Roman VojtekPo zajímavých ukázkách zbyl už jen prostor na celou řadu rozhovorů s tvůrci a přítomnými umělci a nechyběl ani příjemný a bohatý raut. Vstupenky na muzikál Quasimodo jsou v současné době již v prodeji, a to dokonce v příznivých cenách od 199 korun. K dostání jsou například v síti Ticket Art.

Závěr tiskové konference byl vyhrazen pro rozhovory s umělci a tvůrci muzikálu

Hudba Petr Kaláb, Jan Maxián, Jakub Prachař
Libreto Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský – SKUTR