Robin Hood vystřelil ze svého luku po sté!

V hlavních rolích se na sté repríze Robina Hooda představili Lucia Šoralová a Václav Noid BártaV Divadle Kalich se diváci 30. března 2011 dočkali sté reprízy muzikálu Ondřeje Soukupa a Gábiny Osvaldové Robin Hood. Herci nastoupili v podobném obsazení jako při premiéře v září 2010. V hlavních rolích se představili Lucia Šoralová v roli Lady Mariany a Václav Noid Bárta v roli Robina Hooda. Po stém opakování si představení už krásně „sedlo“, zpěváci podali skvělé, uvolněné výkony, ze kterých čišela pohoda a zdravá energie.

Skřeti jsou lidem neviditelní a v závěrečné scéně házeli na hlavní představitele šišky a bukviceV roli šerifa z Nottinghamu se představil Zdeněk Podhůrský a musím říci, že mě mile překvapil, role mu sedla a byl v ní celkem přesvědčivý. Srovnávat jej s Kamilem Střihavkou či Martinem Poštou ovšem nebudu, neboť tito dva pánové jsou v této roli zkrátka nepřekonatelní. Dalším milým překvapením byly jindy dost diskutované a kritizované výstupy obou Skřetů, zvláště Antonín Moravec byl v roli Hluchého skřeta skutečně roztomilý a kouzelný. Úsměv u diváků vyloudil už jen svým věčným klácením nohou a hláškami, které v jeho podání vyznívaly skutečně přirozeně a vtipně.

Poslední souboj Šerifa z Nottinghamu a Robina Hooda patřil i tentokrát k nejnapínavějším scénám představení Zároveň s krásnou stou reprízou tohoto velmi úspěšného muzikálu na české scéně není zanedbatelný ani počet návštěvníků představení, v daný moment jich bylo už přes padesát tisíc. Produkce již několikrát pro velký zájem přidávala do programu další představení nad původní plán. Jak prozradil ředitel Divadla Kalich Michal Kocourek, soubor odehrál i zcela vyprodané reprízy v Košicích a Bratislavě. Autorská práva na Robina Hooda se dokonce podařilo prodat velké nadnárodní agentuře a premiéra v německy mluvících zemích se chystá do konce roku 2011.

Betka Stanková a Jan Karásek vytvořili v představení krásný a věrohodný párTaktéž role komorné Lady Mariany Kitty (v podání Betky Stankové) ve sté repríze sedla a dovedla skutečně pobavit a rozesmát, což diváci s povděkem přijímali. Duet s jejím protějškem Li v podání Jana Karáska, dostal naopak hloubku a něhu, takže dokázali diváky i dojmout. Obě figury tím získaly barevnost, dynamiku a poetičnost. Člověk jim věřil každé slovo. Vtipných vstupů bylo v představení hojně, a diváci se tak mohli kochat nejen výbornými pěveckými výkony, ale skutečně se i dobře bavili.

Na konci příběhu dobro vítězí nad zlem, zlá čarodějnice umírá rukou Robinova pobočníka LiBez zajímavosti nejsou ke sté repríze ani další fakta. Prodej CD, které k muzikálu vyšlo, se již blíží k získání Zlaté desky. Jeden z představitelů Robina Hooda Jan Kříž a Radka Pavlovčinová, která ztvárnila v muzikálu čarodějnici, se za své výkony dostali do širší nominace na ceny Thálie v kategorii muzikál. Oba dva vzešli z napínavého castingu „Cesta ke slávě“, který několik týdnů vysílala v přímém přenosu televize Prima, a ze kterých jsme vám na MusicalNetu přinášeli pravidelné reportáže.

Slavnostní řeči se kromě autora hudby Ondřeje Soukupa ujal také ředitel divadla Kalich Michal KocourekPo sté repríze se všichni herci (dokonce včetně dalších alternací) přišli na jeviště poděkovat a autor hudby Ondřej Soukup k tomu podotkl: „Vzhledem k tomu, jaké taneční a až akrobatické výkony jsou nuceni herci v Robinu Hoodovi podávat, jsem šťastný, že se nikdo z nich za tu stovku repríz nezabil. Ale pár oděrek bylo, to by nebylo fér zastírat,“ dodal po chvíli. Nepřítomnost autorky textů Gábiny Osvaldové omluvil pro její zaneprázdnění coby porotkyně v právě probíhající soutěži SuperStar.

Stou reprízu Robina Hooda s Noidem v hlavní roli si nemohla nechat ujít ani jeho přítelkyně Eliška BučkováPoté následovalo společné pózování pro fotografy, mnozí novináři využili této příležitosti k natočení rozhovorů. Michal Kocourek pak pozval účinkující a novináře na malou oslavu v klubu divadla, která se samozřejmě poněkud protáhla. A nám nezbývá, než za MusicalNet popřát Robinovi Hoodovi ještě mnoho dalších repríz a hlavně spokojených diváků.

Obsazení – 100. repríza, 30. 3. 2011
Robin z Loxley Václav Noid Bárta
Lady Mariana Lucia Šoralová
Henre / Biskup z Nottinghamu Petr Dopita
Šerif z Nottinghamu Zdeněk Podhůrský
Guy z Gisburnu / Hluchý skřet Antonín Moravec
Čarodějnice Leona Machálková
Komorná L. M. Kitty Betka Stanková
Asiat Li Jan Karásek
Malý John Jiří Zonyga
Bratr Tuck Michal Pleskot
Will Scarlet Filip Groger
Tom - Zajíc Kristián Pokorný
Slepý skřet Petr Pečený
Zack Petr Kolář
Sam Petr Šudoma
Much Viktor Polášek
Emily Anna Dvořáková
Jane Zuzana Herényiová
Lucy Linda Hloušková

Přes padesát tisíc diváků vidělo muzikál Robin Hood, určitě to ale zdaleka nebude finální číslo V zákulisí Čarodějnice vstává z mrtvých a ochotně pózuje Ani sté představení nezabránilo tomu, aby Čarodějnice s Šerifem nekula pikle Závěrečná děkovačka tentokrát nebyla obvyklá
Představení si zajisté užil i usměvavý Petr Dopita Snad se Robin s Marianou dočká dalších stovek odehraných představení Přípitek na zdraví pro tento muzikál ze středověku Mnoho diváků ani netušilo, že se zúčastní stého představení