Překvapí muzikál Naháči veřejnost?

Slávek Boura při moderování koncertu na hradě HouskaV pondělí 4. dubna 2011 se oficiálně představil projekt multimediálního muzikálu Naháči, který je inspirován současnou společností a její závislostí na interaktivních médiích. Muzikálový projekt je založen na stejnojmenném románu Slávka Boury. Představuje svět, kde realita žije ruku v ruce s virtuálním světem, kde základní otázka nezní, zda být na síti, ale KÝM být na síti. Divák se tak stane svědkem drsné reality/virtuality show, která je o to fantasknější, že se může odehrávat i ve vašem pokoji, i vy se můžete stát součástí dění na monitoru.

V muzikálu Naháči budete jak ve velkém akváriuDěj muzikálu, jeho podobu, hudbu a další informace není lehké získat. Ale pár informací již koluje, takže zhruba začínáme tušit, o co by mohlo jít. Děj muzikálu (tedy jeho dějová kostra) je zatím tajen, ale ví se, že je inspirován sociálními sítěmi a jejich životem na nich, a tím je dáno, že bude hodně interaktivní. Diváci si budou během pouhých tří týdnů zajít do klasického kamenného divadla, nebo se na projekt podívat přes webkamery.

Z podhledu či portálu? Odkud se podíváte vy?Ty budou mít jednu vlastnost, která bude unikátní: na představení se podíváte z úhlu, který si vyberete. Z hlediště? Z portálu? Nebo z pohledu jedné z postav? Vše prý bude možné. Zajímavostí je, že se budou odehrávat ve virtuálním divadle se vším všudy - budete si moci dát virtuální kávu, odskočit si na virtuální WC, a posléze usednout do virtuálního hlediště.

Koho Naháči pozvou na jeviště?Ještě větší zajímavostí bude fakt, že herci nebudou mít svůj obličej, ale pouze masku, na kterou se pomocí počítačové animace promítne obličej třeba Alberta Einsteina.

Ale hrát mohou i s vaší tváří, slibují tvůrci. Stačí po vyhlášení poslat MMS se svým obličejem, a pokud budete vybráni, právě váš obličej se stane součástí děje. Je pravděpodobné, že to nebude jediné inovativní řešení, které tvůrci představí.

Ve světě sociálních sítí se potkávají různé bytostiFaktem zůstává, že na internetu se denně potká přes dva miliony mladých lidí. Pokud by tak do virtuálního hlediště přišel každý desátý člověk, hned je to dvousettisícové publikum, a to by se do žádného divadla nevešlo. Osobně si myslím, že jsme právě svědky nového fenoménu, který vzniká v srdci Evropy a brzy ho bude znát celý svět.

Sára BigelowProdukce postupně představuje členy tvůrčího týmu, až na skladatelku Sáru Bigelow. Podle slov Sláva Boury je to světově proslulá celebrita, které by její smlouvy normálně nedovolily na takovémto projektu pracovat. Proto je prý její totožnost utajována. Nicméně pravda může být i ta, že jde o českého skladatele/ku, kteří si tak získají maximální pozornost, a pak vystoupí ze stínu anonymity.

Úplnou záhadou jsou však sponzoři, kteří ač do projektu vložili nemalé peníze, nechtějí být veřejně prezentováni.

Budou se konat čtyři druhy konkurzů - na hraní v muzikálu, na dotáčky, a další, které zatím nejsou zveřejněny. Na muzikál se tak přes internet podívají i lidé, kteří by do klasického divadla nikdy nešli.