Kdo vyhraje konkurz na roli Esmeraldy?

Konkurz začal společným nácvikem choreografieV Divadle Hybernia v Praze se v pondělí 12. dubna 2011 konal konkurz na hlavní roli cikánky Esmeraldy v chystaném muzikálu Quasimodo s podtitulem: Kdysi se pro lásku umíralo. Premiéra je naplánována na magické datum 11. 11. 2011. Celé divadlo se již od rána naplnilo téměř sedmdesáti půvabnými a talentovanými dívkami jak z Čech, tak i ze Slovenska, aby se ucházely o ženské role v připravovaném muzikálu. Samozřejmě jsme u toho nemohli chybět, a proto vám zde přinášíme první reportáž a dojmy.

O roli Emeraldy se přišla ucházet také česká miss Jitka Válková, z čehož měl nemalou radost i budoucí Quasimodo Tomáš TraplPrvní kolo konkurzu mělo dvě části – pěveckou a taneční. Zápis začal před devátou hodinou a děvčata si vyzvedávala svá pořadová čísla. V následujících dvou hodinách dívky nacvičovaly asi půlminutovou choreografii na píseň "Hopscotch" od amerického muzikantského dua CocoRoise. V jedenáct hodin začala asistentka a choreografka režiséra Martina Kukučky Jana Burkiewiczová zvát na jeviště první adeptky a to vždy po trojicích.

Uspěje v konkurzu o Esmeraldu Radka Pavlovčinová?Ve výběrové komisi zasedli kromě režiséra ještě další členové tvůrčího týmu, například autoři hudby Jakub Prachař, Jan Maxián a Petr Kaláb. Za mixážním pultem zasedl Tomáš Trapl, který bude v muzikálu ztvárňovat hlavní roli Quasimoda. V hledišti jsme zahlédli i představitele dalších rolí, například Jiřího Korna a Mariana Vojtka, kteří budou alternovat v roli podlého kněze Claudia Frolla.

Zatímco obsazení mužských rolí je již známé, u ženských rolí je tomu právě naopak. Dlouhé čekání si adeptky na Esmeraldu krátily i vášnivými diskuzemi o uměníTakže v tomto konkurzu se nebude obsazovat pouze role Esmeraldy, ale i některé další. Na tiskové konferenci byla představena pouze Zdenka Trvalcová, která ztvární Lily. Radka Fišarová byla hned v první kole konkurzu obsazena do role Esmeraldiny matky Guduly.

V řadách kandidátek na ženskou roli v muzikálu Quasimodo se objevila i Kamila NývltováV první části se dívky představily v písni, kterou si samy vybraly, zpívaly na halfplayback a potom a capella ukolébavku. Na výkonech některých dívek se podepisovala nervozita, ale nedá se říci, že by byla některá vyloženě slabá, naopak pěvecké výkony měly většinou výbornou úroveň a vyznačovaly se profesionalitou všech uchazeček. Taneční část konkurzu už pro mnohé nebyla tak snadným úkolem. Každé trojici předtančoval Daniel Bič a málokterá z dívek zvládla choreografii bez chybiček. Zde jsme mohli vidět i větší množství vyloženě špatných tanečních výkonů, kde se adeptky nechytaly rytmicky a neudržely tempo.

Všechny dívky odvedly maximální výkony. Která přesvědčí porotu?Přes mnohdy přílišnou nervozitu uchazeček, velké množství dívek, a tudíž i dlouhé čekání, než přišly na řadu, měl konkurz přesně tu správnou atmosférou, jakou takováto příležitost má mít. Z celkového počtu adeptek bude vytvořen úzký výběr do druhého kola, ve kterém se rozhodne již o definitivním obsazení ženských rolí a především obsazení hlavní role muzikálu Quasimodo – cikánky Esmeraldy. Nechme se překvapit, kdo to bude!