Janek Ledecký má Vánoce už v květnu

Na tiskovce se představili tvůrci muzikálu: autor hudby a textů Janek Ledecký, libretista a dramaturg Jan Potměšil a režisér Radek BalašDivadlo Broadway pro diváky začalo připravovat nový muzikál Janka Ledeckého, jehož premiéra je plánována na listopad roku 2011. Ponese název Vánoční zázrak aneb sliby se maj´ plnit o Vánocích. Produkce si klade za cíl vytvořit dílo, které bude postaveno na tradicích českých Vánoc, s českým Ježíškem tak, jak ho všichni známe. Dějem je romantický příběh o malém Tomášovi, který v den svých narozenin na Štědrý den přišel o maminku, a proto se u nich v rodině Vánoce neslaví, by měl konečně objevit kouzlo a tajemství tohoto svátečního času díky Veronice, která jako anděl vstoupí do života Tomášova tatínka Marka.

Roli Veroniky si zahraje křehká Linda RybováPo muzikálech "Hamlet" a "Galileo", které se setkali s velkým diváckým ohlasem, se Janek Ledecký svou tvorbou znovu vrací do světa muzikálů. Uslyšíme v něm již známé Jankovy písně, ale i řadu zbrusu nových, které byly pro toto představení specielně dopsány. Janek Ledecký také spolupracuje na tvorbě libreta s dlouholetým dramaturgem a scénáristou České televize Janem Potměšilem. Příběh slibuje dojemnou podívanou, protknutou láskou a vánoční atmosférou. "Připravte si kapesníčky," dodala k tomu návrhářka kostýmů Simona Rybáková. Janek Ledecký podotknul, že se nemusíme bát, že na Vánoce všechno musí dobře dopadnout, a že ani Santa Klaus to v příběhu nevyhraje.

Bezohledného podnikatele Radana bude představovat Marek VašutA v jakém obsazení se muzikál bude odehrávat? Hlavní roli Tomáška dostal velký talent Filip Antonio, (Které objevila jako čtyřletého režisérka Marie Poledňáková ve svém filmu Líbáš jako Bůh), jeho otce Marka by měl ztvárnit Martin Dejdar, v roli jeho lásky Veroniku vystoupí Linda Rybová nebo Markéta Plánková. Marek Vašut ztvární bezohledného a dravého podnikatele Radana, šéfa Marka. V roli dědečka Tomáše by měli vystoupit Petr Štěpánek a Marian Labuda, babičku si zahrají Naďa Konvalinková a Květa Fialová. Bratra Marka a trochu bláznivého srandistu si zahraje Aleš Háma. Další alternace v muzikálu budou doplněny konkurzem.

Na tiskovou konferenci dorazila i maminka představitele hlavní dětské role Tomáše, kterého ztvární Filip Antonio, herečka a zpěvačka Dita Vích HořínkováTisková konference se odehrávala ve veselém a vtipném duchu. Martin Dejdar vysvětlil svůj šrám na tváři jako výsledek první korepetice s Jankem Ledeckým (ve skutečnosti se jednalo o banální poranění o větev).  Došlo i na vtípek o účinkování Marka Vašuta v reklamě na Prostenal. Účinkující se jednomyslně shodli na tom, že spolupráci na muzikálu přijali právě pro krásné a nosné písničky Janka Ledeckého a ojedinělosti muzikálu, který v našich končinách nemá zatím obdoby.

Tvůrci nám ukázali i plakát k představení, v květnu vypadal opravdu zvláštně, ale nic naplat, přípravy na vánoční muzikál prostě začaly už teď, aby se všechno stihloPremiéra je naplánovaná na 30. listopadu 2011, a poté se odehraje 21 repríz, hrát se bude i na Silvestra a na Nový rok. A pokud se představení setká s úspěchem u diváků, bude jej Divadlo Broadway opakovat i v letech budoucích, vždy v čase vánočním. Počkejme si tedy, jak se tvůrčímu týmu podaří tyto velkolepé plány realizovat. Aktéry čeká „horké“ léto plné zkoušek, proběhnou ještě doplňující konkurzy na vedlejší role. Průběh chystaného projektu budeme pro vás i nadále sledovat.

Hudba, texty, libreto Janek Ledecký
Libreto Jan Potměšil
Režie Radek Balaš