Quasimodo se představil v celé své kráse na tiskovce v Budha baru

Tomáš Trapl zazpíval novinářům celou Quasimodovu píseňProdukce Divadla Broadway uspořádala v pondělí 10. října 2011 v Budha baru v Jakubské ulici na Starém Městě tiskovou konferenci k chystanému muzikálu Quasimodo. Novináři se tak mohli seznámit se stavem příprav a prohlídnout si nejen některé kostýmy, ale shlédnout i několik ukázek z představení, a to jak z oblasti taneční, tak pěvecké. Nejvíce jsme byli samozřejmě zvědaví na samotného Quasimoda a skutečně – jeden z jeho představitelů Tomáš Trapl – opravdu nezklamal!

Jirka Korn bude s Marianem alternovat kněze Frolla Hostitel tiskové konference Budha bar vyrobil pro tuto příležitost speciální welcome drink s příznačným názvem „Quasimodo“. Prozradili nám i jeho složení: liči džus, vodka, zázvorový sirup, jako ozdoba květ a samozřejmě ledová tříšť. Chutnal opravdu náramně, a tak všichni usedali na své židle nejen napjatí a plni očekávání, ale díky tomuto nápoji i příjemně osvěženi a patřičně naladěni.

Trojice andělů božsky zatančila...Produkce byla zahájena taneční ukázkou ze skladby „Ukolébavka“. Tři tanečníci, respektive dva tanečníci a jedna tanečnice nás svým umem brzy vtáhli do atmosféry představení v choreografii Jany Burkiewiczové. Bílé kostýmy z autorské dílny návrhářek Radky Sirkové a Anny Tuškové z módní značky Chatty mi připadaly velmi nápadité a působivé. Jako další se nám představila Johanka Hájková v kostýmu a masce Kozy. Prozradila nám, že je to velmi náročná role, protože celou dobu jen mečí.

Johana Hájková bude roztomilá KozaKe slovu se samozřejmě dostal i režisér Martin Kukučka a prozradil nám, že se na premiéru velmi těší, a že magické datum 11. 11. 2011 pro ni bude dodrženo. Dva z tvůrců hudby Jakub Prachař a Petr Kaláb se nechali slyšet, že si pro nás připravili skutečné překvapení: CD s písněmi z muzikálu by mělo vyjít v den premiéry! Celá tisková konference se tak nesla v humorném a nenuceném, přátelském duchu.

Tomáš Savka bude muset leccos dohánět, ale adrenalin má prý rádMikrofon byl předán také některým představitelům hlavních rolí. Tomáš Savka byl pro roli velitele policie Phoeba osloven producentkou Emou Krahulíkovou dodatečně, a tak má trochu obavy, jak se stihne vše rychle naučit. Ostatní herci mají proti němu náskok dva měsíce zkoušek. Ale jak sám řekl, doufá, že všechno dohoní, protože role se mu velmi líbí a nadšený je i z kostýmu Phoeba – z jeho uniformy.

Marián Vojtko Marian Vojtko vyznává své pocity z plakátu...se nechal slyšet, že se mu líbí plakát na improvizovaném pódiu v čele místnosti, protože je na něm on a nikoli Jiří Korn. Prý když jede autem po městě, tak všude vidí jen plakáty s Kornem. V muzikálu se ale tito dva představitelé kněze Frolla nikdy nepotkají, protože spolu alternují. Jiří Korn Mariánovu poznámku o plakátě přešel významným mlčením… Ani jediná přítomná představitelka cikánky Esmeraldy - Markéta Procházková - se na tiskové konferenci nijak neprojevovala.I Quasimodo si přece musí dát drink!

Zato Tomáš Trapl se představil v masce a kostýmu znetvořeného hrbáče Quasimoda a zazpíval píseň „Jsi tou, co svět rozdělí“. K masce nám potom soukromě prozradil, že v ní má ztuhlou celou polovinu obličeje a nemůže kvůli tomu tolik pracovat s mimikou. Původně měla maska mít zaslepené oko, ale jak se ukázalo při zkouškách, měl Tomáš problémy s orientací v prostoru a pohybovat se po vysokých rampách bez možnosti využití plného zraku bylo příliš nebezpečné. Produkce nakonec rozhodla, že Quasimodo bude z těchto důvodů používat obě oči a maska byla podle toho dodatečně upravena. Také na protézu znetvořených zubů si Tomáš musel zvykat, špatně se mu s ní mluví i zpívá.

Quasimodo se svými tvůrci - Janou Zahradníčkovou a Petrem FandrhonsemZávěrečnou část tiskové konference mohli novináři využít k fotografování a rozhovorům s umělci i tvůrci muzikálu a mnozí toho také patřičně využili. Všichni si potom mohli pochutnat na rautu, na kterém majitelé Budha baru připravili mnoho specialit a dobrot asijské kuchyně. Přípravy muzikálu Quasimodo jdou tedy do finiše, a my se necháme překvapit, jak se tvůrcům dílo zdaří. Jasno budeme mít už 11. 11. 2011 na premiéře v Divadle Hybernia.