Budou se na Broadwayi dít na Vánoce zázraky?

Na tiskové konferenci se novinářům představily různé alternace rolí už v krásných kostýmechProdukce Divadla Broadway uspořádala v úterý 22. listopadu 2011 tiskovou konferenci k chystanému vánočnímu muzikálu Janka Ledeckého Vánoční zázrak. A protože je vše v závěrečných přípravách na středeční premiéru, nesla se i tisková konference v pracovním duchu. Moderátorského mikrofonu se ujal herec Juraj Bernáth ve velmi odvážném sexy kostýmu čerta a uvedl postupně dvě ukázky z celého díla. A bylo skutečně na co se dívat!

Autor muzikálu Janek Ledecký nám zapózoval se dvěma představiteli Tomáše, kterými jsou Filip Antonio a Jáchym BlažejLibreto napsal společně s Jankem Ledeckým Jan Potměšil a nabídl nám dojemný příběh malého Tomáše, který se narodil na Štědrý den, ale současně s tím přišel i o svou maminku, a tak se v této rodině tradiční Vánoce neslaví, Tomáš dostává dárky jen k narozeninám. Vychovává ho táta Marek, dědeček a strýček Pája. Marek se novému vztahu brání, protože se bojí zklamání. Na podnikové mikulášské oslavě však do jeho života nečekaně vstoupí Veronika…

Veroniku v ukázce ztvárnila Elin Špidlová, Tomáše Filip AntonioVeronika je naproti rozumově zaměřenému Markovi jako z jiného světa. Tomášovi se zdá, že je to anděl, který mu přináší do života nový a zcela jiný pohled na vše, co si kdy s Vánoci spojoval. A tak má Tomáš poprvé v životě možnost porovnat komerčně zaměřeného Santa Klause, který k nám proniká ze západních zemí, a našeho českého Ježíška, kterého vlastně ještě nikdo neviděl, takže si stále uchovává svou tajemnost a kouzlo.

Strejdu Páju hraje Aleš Háma, Moniku Alžběta Bartošová nebo Michaela ZemánkováTaké Marek, který se brání tradičním zvykům Vánoc, vyhýbá se i novému vztahu, protože má strach ze zklamání. Strach znovu uvěřit v zázrak, který by překlenul bolest ze ztráty, která mu převážně o Vánocích připadá tak nepřekonatelná. A samozřejmě nechce podobné zkoušce vystavit hlavně malého Tomáše. Také Veronika má své velké tajemství a opravdu vážný důvod nejít do závazného vztahu. Ale předsevzetí jsou jedna věc a skutečnost druhá, a tak oba brzy přestanou mít nad svými city kontrolu.

V roli babičky uvidíme Lubu Skořepovou, dědečka si zahraje Petr KostkaDědeček Tomáše, otec Marka, je lékař, profesor hematologie, ušlechtilý, ale poněkud odměřený džentlmen. Markovi pomáhá s výchovou Tomáše, co je v jeho silách. Zároveň se však trápí se svým druhým synem Pavlem, který má přesně opačnou povahu než jako Marek. Pavel nemá nejmenší zodpovědnost a ostatní nikdy neví, co od něj mohou čekat. Svými bláznivými nápady si však nejvíce získává právě malého Tomáše, který strejdu Páju miluje.

Chlapci si čekání na zkouškách krátí po svém. Nebo že by to byla rvačka o to, kdo bude hrát na premiéře?Veroniku si velmi oblíbí starý pan profesor, ale díky své profesi jako první brzy objeví, co ona tak pečlivě skrývá. Veronika je totiž velmi vážně nemocná, dokonce tak vážně, že šance na uzdravení se rovnají zázraku. Ale jsou Vánoce, a o Vánocích se dějí zázraky, zvláště těm, kteří jsou ochotní v ně uvěřit. O tom, co pro něj člověk musí udělat, aby se stal, je celý příběh. Splní tajemný Ježíšek Tomášovi a všem zúčastněným přání? Na to musíte přijít podívat do Divadla Broadway.

V první ukázce jsme viděli Filipa Antonia, Elin Špidlovou a Petra KostkuAni nám tvůrci pointu neprozradili, mohli jsme se jen ve dvou ukázkách přesvědčit o tom, že to bude skutečně podívaná, plná skvělých tanečních a pěveckých čísel, legrace, ale i dojetí a tajemna, se kterými se můžeme setkat právě o Vánocích. V první ukázce jsme si mohli poslechnout Ledeckého hit „A od těch časů“ v podání Petra Kostky (dědeček), Elin Špidlové (Veronika) a malého Filipa Antonia, který ztvárňuje roli sedmiletého Tomáše.

Šéfa developerské firmy hraje Karel Dobrý. V Tomášově snu představuje Santa Klause.Ve druhé ukázce se účinkující pořádně rozparádili v písničce „Santa Superstar“, plné humorných gagů a nadsázky, kde exceloval především Karel Dobrý (v představení hraje podnikatele Radana) nebo třeba Alžběta Bartošová (Monika), a opět Filip Antonio coby Tomáš v žádném případě nezůstával za svými dospělými kolegy nikterak pozadu. V tomto čísle jsme si také mohli vychutnat scénu a kostýmy Simony Rybákové.

Zkoušky jsou náročné, dětské herce na ně musí doprovázet rodinní příslušníciNa premiéru muzikálu „Vánoční zázrak“ nás kromě výše zmíněných účinkujících přišli pozvat producent Oldřich Lichtenberg, režisér Radek Balaš a samozřejmě i sám autor Janek Ledecký. Prozradili nám, že muzikál plánují hrát od 30. listopadu až do konce roku 2011, a pokud se bude líbit, tak i v dalších letech, vždy v době Vánoc. Ze dvou ukázek, které jsme viděli, se zdá, že to bude stát opravdu za to. Ale nepředbíhejme, již ve středu uvidíme premiéru, ze které vám samozřejmě přineseme reportáž.

Osoby a obsazení

Veronika  Linda Rybová / Elin Špidlová
Marek Filip Blažek / Martin Trnavský