Muzikál Popelka očima krasobruslařky

Popelka truchlí po své mamince... tentokrát na leděPříběh Popelky zná snad každý z nás, nyní však přichází tak, jak jste ho ještě neviděli. Možná si vzpomenete na Tři oříšky pro Popelku s Libuškou Šafránkovou nebo na film Popelka z roku 1969 s Evou Hruškovou. Nyní však přichází zcela nová Popelka. V čem je tak jiná? Její střevíček se od střevíčků ostatních Popelek lehce liší, podrážka totiž pokračuje nožem. Na tomto střevíčku pak Popelka předvádí dechberoucí kreace na ledě – představujeme vám totiž novou krasobruslařskou show: Popelka – kouzelný muzikál na ledě. Toto představení je spojením klasického muzikálu a lední revue a zprostředkuje vám zcela neopakovatelný zážitek. Spolu s Popelkou a Princem se přenesete do období baroka a prožijete s nimi romantický příběh, který chytne za srdce každého dospělého a ohromí každé dítě.

Popelce pomáhají i zvířátka ze statku„Za časů tak dávných, že ani věřit se tomu nechce…“ se začal tvůrcům legendárních show na ledě Mrazík a Romeo a Julie Jindřichu Šimkovi a Václavu Koptovi rodit v hlavě nový nápad. Díky tomu se v Popelce prostřednictvím herců, zpěváků, tanečníků, ale především krasobruslařů přenesete do fantastického světa pohádek.

Scéna plná hvězdMilovníci hudby si zde jistě přijdou na své, písničky zde použité jsou hudebně velmi zajímavé a chytlavé. Na pódiu uvidíte mnoho známých tváří, které jsou zde jako zástupci muzikálové části. Na ledě vidíte mnoho krasobruslařů z různých států ukazovat jen ty nejlepší výkony. Ledová část muzikálu Popelka překvapí a uchvátí diváky také kouzly, která se odehrávají přímo na kluzišti. Prozradíme alespoň převleky šatů Popelky během pouhých dvou sekund přímo na ledě.

Světla náladu jen umocní…To vše doladí k dokonalosti 296 přenádherných kostýmů, nespočet masek, desítky rekvizit nebo variabilní jeviště. Pohádková projekce na obrovském plátně přímo nad scénou doplňuje kulisy – na něm se odehrává část děje, na kterou plynule navazuje děj na jevišti či ledě. Skvělá práce osvětlovačů, díky nimž vidíme krasobruslaře krásně nasvícené, a tak si můžeme lépe vychutnat jejich umění. Pomocí světel se i led samotný promění v podlahu zámku, nebo třeba louku, na které Popelka vzpomíná na svou maminku – to vše dodá celé výpravě na její velkoleposti.

Na ledě uvidíte i velmi talentované dětiJiž samotný začátek představení je odlišný od klasického příběhu Popelky. Za zpěvu Čaroděje zde dovádí v zahradách malý Princ s Popelkou. Znají se tedy již od dětství, hrávali si spolu v zámeckých zahradách u „kouzelného dubu“ a jejich věrným přítelem byl „kouzelný skřítek“. Jejich přátelství však bylo přerušeno smrtí Popelčiny maminky a více se již neviděli.

Popelka prožívá své trápení s macechouNa úvod volně navazuje současnost. Princ a Popelka jsou již dospělí a mezi všemi starostmi již na přátelství z dětství téměř zapomněli. Popelka stále vzpomíná na svou zemřelou maminku a prožívá trápení se zlou macechou a nevlastními sestrami. Princ má zcela jiné starosti, snaží se vyhýbat se hodinám tance a své trápení sdílí s hvězdami, navíc se na přání otce bude muset brzy oženit.

Čaroděj vykouzlí Popelčiny krásné šaty, ve kterých ji spatří princPopelka ve svém trápení odbíhá od domu a plačíc zabloudí až do královských zahrad. Poznává opět kouzelný dub i skřítka a vzpomíná i na Prince. Popelka by si moc přála být na bále jako její macecha a sestry, a ještě jednou si s Princem zatančit. S tímto jí skřítek může pomoci, ale: „Ze všeho nejvíc měj na paměti, že síla mé kouzelné moci, jen dočasně, Popelko, k službám je ti, musíš být zpět do půlnoci!“ připomíná skřítek, než Popelka odjíždí na ples.

Zuzana Pokorná coby labuť v královské zahraděPopelka má na plese masku. Princ se do tajemné krásky zamiluje a vyvolí si ji za svou budoucí ženu. Blíží se však půlnoc a Popelka musí zpět domů a již tradičně po ní zůstává pouze střevíček. Zprvu Princ hledá mezi labutěmi, to kvůli Popelčiným úchvatným bílým šatům, zde ji však nenachází. Čaroděj mu však napoví, že zde svou vyvolenou nenajde. Vydává se proto se svou družinou do vesnice. Zde na statku nachází svou Popelku.

Láska prince k Popelce je čistá… jak jezírko v zámecké zahraděVe chvíli, kdy ji poprvé spatří bez masky, okamžitě poznává svou dětskou lásku. Vzpomínají si dokonce na své dětské přezdívky, na doby, kdy Princ oslovoval Popelku „Malá Jasnosti“ a ona jeho zase „Pihovatá Výsosti“. Příběh končí již tradičně svatbou Prince a Popelky, láskou, radostí, štěstím a oslavami. První tanec novomanželů na ledě je opravdu podívanou lahodící oku, Princ a Popelka mimo jiné ohromí například překrásnými pozicemi v párových piruetách nebo úchvatnými zvedačkami na dosah diváků v prvních řadách.

Popelka se po setkání s princem vznáší… obrazně i doslova!V hlavních rolích můžeme vidět Konstantina Gavrina, bývalého ruského reprezentanta v párovém krasobruslení, po boku se Srbkou Jelenou Jovanovič, krasobruslařkou s bohatými zkušenostmi v ledních revue. V jejich alternaci pak českého olympijského reprezentanta v tancích na ledě Davida Vincoura spolu s elitní německou krasobruslařkou Annette Dytrt, několikanásobnou mistryní Německa, která např. obsadila 7. místo na mistrovství Evropy. V jejich podání se můžete těšit na obtížné sólové sestavy, obsahující několik trojitých skoků, rozmanité krokové variace, ale například také skok do Libely nebo Princovu znamenitou roznožku. V druhé polovině představení pak máte šanci žasnout nad úchvatnými párovými prvky od různých druhů zvedaných figur přes společné piruety až například po spirálu smrti.

Na ledě můžeme vidět i akrobatické kouskyKromě hlavních rolí Prince a Popelky je zde také řada sólistů, tedy krasobruslařů samostatně prezentujících složité prvky po boku hlavních rolí. Nejedná se sice o hlavní role, avšak právě sólisté obvykle obecenstvo ohromí neuvěřitelnými kousky. Ať už se jedná o úchvatné zvedačky v podání například Michaely Krutské a Rogera Sawického, nebo postavu královského kuchaře, který zde předvádí obtížnou skokovou sekvenci tří dvojitých Axel Paulsenů. V této roli můžete vidět Ilju Guryleva nebo Igora Shishonoka. Zřejmě nejakrobatičtější prvek, který je v Popelce k vidění, jsou hvězdná salta a fliky předváděná akrobaty Evgenijem Lukashenkem a Denisem Sorokinem v rolích Hvězd.

Na ledě se vystřídá mnoho krasobruslařůVe třiadvacetičlenném sboru pak můžete vidět například několikanásobnou mistryni Slovenska a hlavní trenérku FSC Žilina – Bibianu Poliačkovou, bývalou českou reprezentantku v tancích na ledě Melanii Altinakisovou, nebo několikanásobnou mistryni ČR v krasobruslení juniorek Barboru Švédovou a mnoho bývalých českých reprezentantů ze všech odvětví krasobruslení. V jejich podání za pomoci sólistů máte možnost vidět úchvatné kreace synchronizovaného krasobruslení, nebo například aktuálně pravděpodobně nejdelší možný „větrník“, který je k vidění na scéně nejen českých krasobruslařských show. Jedná se o řadu 25 krasobruslařů v rolích kuchtíků, otáčejících se okolo středu, který zastává královský šéfkuchař. Tato řada zabírá téměř celý led a jde o opravdu úchvatnou podívanou.

Kuchtíci začínají chystat hostinu…Najdeme zde také osm nadějí českého krasobruslení – dětský krasobruslařský sbor tvoří šest dívek a dva chlapci, které je vidět v několika scénách napříč celým příběhem. Při vytváření choreografií děti rozhodně nikdo nepodceňoval. Předvádí zde od složitých krokových variací, přes začátky párových figur až po různé druhy piruet a kombinace jednoduchých skoků, a to vše v kostýmech a maskách, které jsou velmi efektní, avšak mnohem méně praktické. Zřejmě nejtěžší figurou v podání dítěte, kterou můžete v Popelce vidět, patří Axel-Paulsenův skok, který předvádí v druhé polovině desetiletý Tadeáš Jirsa. … a vytvoří největší větrník v česku!Ať už je to začátek představení s malým Princem a Popelkou, nebo malé myšky a kuchtíci, právě děti na ledě dodávají Popelce to pravé pohádkové kouzlo.

Popelka je všestranně opravdu povedené představení. Každý krasobruslař ze čtyřiceti členného souboru předvádí to nejlepší, co umí. V Popelce jsou k vidění opravdu obtížné a poutavé krasobruslařské choreografie doplněné o herecké umění samotných krasobruslařů, což se jen tak nevidí ani v zahraničních produkcích ledních show. Za krasobruslařským castingem a částečně i choreografií stojí trojnásobná mistryně světa v krasobruslení sportovních dvojic Radka Kovaříková. Zlatou desku obdržel stříbrný kotouč pouhé dva měsíce po svém uvedení… zprava P. Malásek, J. Šimek, R. Kovaříková a jejich dceraChoreografii duetů Popelky a Prince připravila česko-rakouská choreografka Jana Hübler. Obě do představení zařadily rozmanité zvedané figury, kombinace dvojitých skoků a dokonce trojité Toeloopy, skoky do piruet, piruety párové, se změnou nohy i směru, zajímavé krokové variace prováděné precizně secvičeným sborem těch nejlepších krasobruslařů. Je to prostě úchvatná podívaná, kterou je nutné vidět.

Jelikož hudba je stejně úchvatná jako celé představení, dočkalo se CD Popelka na ledě ocenění „zlatá deska“ a to pouhé dva měsíce po jeho vydání. Z rukou režiséra a producenta Jindřicha Šimka převzal Zlatou desku autor hudby Petr Malásek. Předání se uskutečnilo po odpoledním, posledním představení tohoto muzikálu v Praze. Na muzikál se byl podívat i Karel Gott s rodinou, který spolu s tvůrci a všemi diváky v sále sdílel radost z tohoto úspěchu.