Zpívání v dešti vám přinese příjemný večer

Lockwood se při natáčení s Linou musí hodně přemáhatV pondělí 19. prosince jste mohli z libereckého divadla F. X. Šaldy zaslechnout například větu: „Chybí potlesk, tady musíte tleskat!“ Nebojte se, žádný z herců při představení si potlesk nevynucoval. To se jen konala jedna z posledních neveřejných zkoušek muzikálu Zpívání v dešti pod vedením režiséra Oldřicha Kříže.

Zpívání v dešti bez deštníku by samozřejmě nebylo úplně onoV muzikálu odehrávajícím se v Hollywoodu opět najdeme prvek divadla na divadle. Ač tento prvek u nás vlastní českých muzikálů víc (například Producenti, Vražda za oponou, Carmen, Touha atd.), žádný z těchto muzikálů není stejný. Producenti řeší, jak se dá vydělat na propadáku, ve Vraždě za oponou se hledá vrah. Do Zpívání v dešti je zase zakomponován přechod z němého na mluvený film.

V představení uvidíte, jak někdy může jeden herec zkazit celý filmNebudu hodnotit jednotlivé výkony, protože se můžete těšit na premiérový článek od kolegyně Aleny. Za svůj úkol jsem si zvolila přiblížení děje a toho, co od muzikálu můžete očekávat.

Děj se točí kolem mladého muže Dona Lockwooda, který je hvězdou němých filmů uváděných v kině. Ženskou hvězdou těchto filmů je Lina Lamontová. Don Lockwood se díky svým fanynkám náhodně setkává s Kathy Seldenovou - přímo v jejím voze!Po každém novém filmovém trháku se představují publiku. Popularita hlavně Lockwoodovi přináší mraky až za hrob věrných fanynek a při útěku před těmi z nejvášnivějších se setká s Kathy Seldenovou. Jak to tak většinou bývá, zamilují se do sebe.

Svět oblétne zvěst o vynálezu mluveného filmu. Je tak úspěšný, že žádná z filmových společností nechce zůstat pozadu a své filmy začínají také produkovat jako mluvené a zpívané. Jedna z mnoha povedených tanečních kreací při představeníLockwood a Lamontová také musí přejít na tuto populární formu filmu. Jenže Lina se svým hlasem nemůže nikde veřejně vystoupit, její hlas je totiž uchu velmi nepříjemný. Proto za ni jako dabérka nakonec má zaskakovat právě Lockwoodova láska – Kathy Seldenová. To se Lině nelíbí, ví, že by brzo přišla o místo, navíc s Linou nemá pozitivní zkušenosti… A jak to všechno dopadne, na to se přijďte podívat do divadla.

Dnes dabing hýbe světem, zde je ale teprve v začátcíchUrčitě se nudit nebudete. Ač je Zpívání v dešti muzikál „odpočinkový“, tedy bez vražd, velmi vypjatých situací a bojových scén, děj přirozeně ubíhá a vy se budete bavit. Uvidíte, jak dříve vypadal němý film a skutečně si budete myslet, že „stačí vidět jeden a je to, jako byste viděli všechny“. V pondělí se mělo celé představení „sjet“ se vším všudy, nechyběl ani živý orchestr pod vedením dirigenta Martina Doubravského.

Taneční číslo company s Honzou KřížemPředstavení se mnohokrát pozastavovalo kvůli různým finálním úpravám a dolaďování scén. Řešily se přestavby, nástupy na scénu… Jednoduše se všechno přivádělo k dokonalosti, aby při představení klapalo, jak má. Sem tam ještě musela zpěvákům pomoci choreografka Petra Parvoničová (můžete ji znát například z Dětí ráje) a občas měli k něčemu připomínky sami herci. Musím se přiznat, že toto zkouškové „dolaďování“ mě velmi bavilo sledovat a jsem ráda, že jsem se ho mohla zúčastnit. Zároveň se skláním před nasazením všech na jevišti, kolem jeviště a samozřejmě režisérovi představení, protože zkouškové období není zrovna nejjednodušší.

Představitelka Liny má za úkol se při představení nechat malinko zřídit dortem... Režisér Oldřich Kříž v pozadí udílí rady, jak na toPod pojmem Zpívání v dešti se někomu vybaví slovo muzikál, jinému deštník, atd. Mezi neodmyslitelnou složku ale patří ještě něco – step. Toho se zde určitě dočkáte a můžete se na něj těšit. Účinkující tančí a stepují v povedených scénách Jana Kříže a kostýmech Veroniky Hindle. A nebude chybět ani dort na obličeji jedné z postav. Zkrátka, pokud zavítáte do libereckého divadla F. X. Šaldy na Zpívání v dešti (nebo ve sněhu) v očekávání příjemného večera, nebudete zklamaní.