Kleopatra začala zkoušet s Gábinou Gunčíkovou

Kleopatra je rozhodnutá spáchat sebevražduMuzikál Kleopatra se vrací a spousta lidí má jistě potřebu a nutkání ho navštívit. Někteří představení naopak uvidí poprvé, a pak tu budou tací, kteří dílo viděli nesčetněkrát. Pro všechny bude ale nejspíš hlavním původcem zvědavosti a „tahákem“ nová Kleopatra jménem Gabriela Gunčíková, kterou většina lidí zná hlavně z televizní obrazovky, díky které tuto roli získala.

Kleopatra se chce stát královnou, vzývá bohyni IsisOsobně jsem na Gábinu byla velmi zvědavá. V Československé Superstar si nevedla vůbec špatně, byla nejlepším českým soutěžícím a poslední ženou v soutěži. V anketě Český slavík se stala Objevem roku 2011… Ač nesměřovala k divadelním prknům, byla obsazena do muzikálu Kleopatra, rovnou do hlavní role.

Na zkoušení neměla Gábina moc času. Na jevišti s ostatními trénovala pět dní. Měla ještě méně času než kdysi Kamila Nývltová, pro kterou byla Kleopatra také prvním muzikálem. Marcus Antonius se s Kleopatrou velmi sblíží...Premiéra byla stanovena na 13. ledna a Musicalnet byl přítomen na neveřejné zkoušce 9. ledna.

Bylo mi jasné, že by bylo nefér očekávat dokonalý a ucelený výkon. Důležitější je, zda zpěvák nebo zpěvačka dokáže na sobě postupně zapracovat a zlepšovat se. Pro Gábinu by Kleopatra mohla být odrazovým můstkem do muzikálového světa, ač se ona sama nechává slyšet, že s muzikálem dále nepočítá. Had provází Kleopatru na její cestě až do konceOvšem co není nyní, může být později.

Při samotném zkoušení byla Gábina zorientovaná v nástupech na scénu, v choreografii, v textu. V kostýmech ušitých na míru se uměla pohybovat, slušely jí - výtku bych ale měla k prvnímu modrému kostýmu, který na mě působil uměle, chůze s "bimbající" dekorací musela být nepříjemná a k druhým šatům, které jí nepřirozeně stlačovaly a deformovaly poprsí.

Nejdůležitější ale bude pro diváky hlavně její zpěv a herectví. První láskou Kleopatry a otcem jejího syna je sám veliký CaesarPěvecké party Kleopatry nezazpívá každý. Gábina zpívat umí, pěkně se poslouchá, v roli Kleopatry si ale ještě nebyla pěvecky moc jistá. Občas nestačila s dechem, občas se vyskytla špatná výslovnost. Hned v písni „Chci královnou se stát“ jsem přemýšlela, zda střídání „slabého a silného hlasu“ je pro její Kleopatru tak nastavené, nebo zda to ještě není finální verze. Z jednoho zhlédnutí je někdy těžké posoudit, zda je ta či ona pasáž hotová.

Kleopatra se skutečně přes všechny intriky královnou stalaNa hereckou stránku role jsem byla nejzvědavější, a také jsem čekala, že ta se bude zdokonalovat hlavně až po premiéře, kdy Gábině budou přibývat odehraná představení. Kleopatra Gábiny byla krásná a jinak něžná než ostatní alternace Kleopatry. Stále jsem u ní však neviděla nezdolnou a nezlomnou vůli typickou pro Kleopatru a některé emoce jako třeba strach. Nejspíš se je snažila prožívat uvnitř sebe, ale navenek nebyly tolik vidět. V některých scénách byla Gábina herecky celkem suverénní, v zápětí se ale herectví ztratilo. Jednoduše: nebyla ještě s Kleopatrou sžitá. Na to zatím nebyl čas, Gábina neprodělala klasické zkoušení. Dobře si jako Fulvie uvědomuje, že i ženy mohou vládnoutAle to neznamená, že by se to nemohlo změnit.

Musím pochválit nové projekce Kleopatry, kde Gábina vypadala skutečně vznešeně, intrikánsky i svůdně. Nikdo se pak nemůže divit, že Caesar takové dívce prostě neodolal.

V žádném případě nechci předchozími slovy Gábinu očernit nebo znehodnocovat její píli. První zkušenost s muzikálem hned v hlavní roli, to není lehká pozice. Ztrátou Caesara, otce jejího syna, si Kleopatra uvědomuje, jak je její pozice nejistáDoufám, že při premiéře bude o stupínek lepší a derniéra už by mohla přinést úplně jinou Kleopatru, nechme se však překvapit. Třeba se nakonec Gábině v muzikálových vodách zalíbí a bude se stávat zkušenější a zkušenější, lepší a lepší.

Roli si dále patřičně užíval Bohouš Josef jako Octavian, Sylva Schneiderová byla Fulvie přesně podle mých představ, stejně jako Linda Finková v roli bohyně Isis.

Ale hrdá zůstává až do konce, nedovolí pokoření od nepřátel

Alan Bastien v roli Pothina – to bylo něco neuvěřitelně zvláštního, ale Alan roli ztvárnil dokonale. Nováčkem v Kleopatře je mimo jiné Alžbeta Bartošová. Její ztvárnění Octavie, ač dobré, mě nijak zvlášť neoslovilo, možná je to tím, že jsem v ní neviděla určitou jemnost, na kterou jsem byla zvyklá u ostatních alternací. Nový Rufius Ladislav Spilka se na roli zkušeného římského vojáka hodí.

Přejeme Gábině hodně štěstí v její první divadelní roli. Na závěr vám přinášíme další fotografie, které se vám, jak doufáme, budou líbit.

Alan Bastien byl v roli Pothina dokonale vypočítavý a intrikánský Juraj Bernáth jako Ptolemaios XIII. právě vytahuje dar pro Caesara - hlavu velitele poraženého nepřátelského vojska, který v Egyptě hledal azyl - byl to Pompeius Octavian má před sebou vizi světlé budoucnosti Bohové procházejí dějem, ale zde do něj nezasahují
Senátoři se snaží před hrdou Kleopatrou tvářit neutrálně Námořní bitva u Actia - Octavianovo loďstvo má dvojnásobnou přesilu a Antoniovo loďstvo postupně obkličuje Kleopatra vítá vítězné vojáky z bitvy u Farsala - Caesar porazil dvakrát tak velké nepřátelské vojsko a potvrdil své postavení taktika a skvělého vojevůdce Kleopatra a Caesar prchají pod ochrannými křídly
Alžbeta Bartošová ztvárňuje Octavianovu sestru Octavii (zahraje si ale i Fulvii) Marian Vojtko jako právě poražený zoufalý vojevůdce Company muzikálu Kleopatra právě oslavuje narození Caesariana Sylva Schneiderová jako svérázná manželka Marka Antonia