Muzikál Aida míří do Prahy!

Na plakátech bude na muzikál zvát princezna Amneris – Lucie BíláV Hudebním divadle Karlín byl ve čtvrtek 5. dubna 2012 představen nový muzikálový projekt inspirovaný stejnojmennou operou Giuseppe Verdiho s názvem Aida. Hudebních partů se ujal samotný Elton John a texty je opatřil Tim Rice. Český překlad libreta a přebásnění textů se ujal Adam Novák. Režijní taktovky se ujme v HKD již osvědčený režisér (Jesus Christ Superstar, Carmen) Gabriel Barre. Na tiskovce bylo také odtajněno obsazení hlavních dvou ženských rolí. Hudebního nastudování se ujme Martin Kumžák.

Producent a ředitel HDK Egon Kulhánek odtajnil novinářům představitelky dvou hlavních ženských rolíHlavní postavou muzikálu kupodivu není Aida, ale egyptská princezna Amneris, která v průběhu děje prochází velkými charakterovými proměnami. Z původně rozmarné a lehkovážné princezny se později díky osobnímu neštěstí stává v závěru muzikálu moudrou vladařkou. Princeznu Amneris, která muzikál otevírá i uzavírá, si zahraje Lucie Bílá. Jejím protějškem a sokyní bude otrokyně Aida, kterou ztvární neméně talentovaná a jedna z našich nejčastěji obsazovaných zpěvaček Dasha. Obsazení ostatních rolí bude odtajněno později. Lucie Bílá zapózovala u krásného zlatého kostýmu princezny Amneris od Michaely HořejšíLucie na tiskovce prozradila, že se na postavu princezny Amneris těší, protože po Carmen bude konečně chlapa přebírat Dasha jí.

Mohli jsme si také prohlédnout zlatý kostým pro princeznu Amneris včetně klobouku se zlatou kobrou, který stejně jako celá scéna k představení pochází z výtvarné dílny Michaely Hořejší. Michaela novinářům prozradila, že v muzikálu diváci uvidí kolem 200 kostýmů. Ivanka Hannichová se tentokrát ujme choreografie bez asistentů a Lucie Bílá slíbila, že se bude snažit hodně trénovat, neboť tanečních čísel bude v muzikálu požehnaně.

Také scénu navrhla Michaela HořejšíMuzikál AIDA měl premiéru v březnu roku 2000 v Palace Theatre na Broadwayi, kde  se hrál čtyři a půl roku (1.852 představení a 30 previews) Zařadil se tím mezi nejdéle hrané muzikály na Broadwayi. Poté byla Aida uvedena ve více než dvaceti zemích celého světa. Byla přeložena – včetně češtiny – do patnácti jazyků. Zajímavostí je že muzikál britských autorů Eltona Johna a Tima Rice nikdy nebyl uveden v samotné Anglii.

Tvůrčí tým muzikálu Aida zleva: Dasha, Lucie Bílá, Egon Kulhánek, Michaela Hořejší, Ivanka Hannichová, Pavel Polák a Adam NovákMuzikál AIDA získal čtyři Tony Awards, včetně Tony Award za nejlepší hudbu k muzikálu. Time Magazine zařadil muzikál AIDA mezi deset nejlepších muzikálů roku. Zájezdová verze po Spojených státech získala pět Touring Broadway Awards, včetně ceny za nejlepší muzikál. AIDA získala i celou řadu dalších prestižních cen: Drama Desk Award, Outer Critics Circle Award, Clarence Derwent Award a další.

Dasha ztvární postavu otrokyně AidyBrodway cast recording CD získalo cenu Grammy jako nejlepší muzikálové album. Píseň „Written in the Stars“ („Co je psáno ve hvězdách“) z tohoto muzikálu dosáhlo druhé příčky hitparády Billboard US a na první pozice v kanadské hitparádě. Hudební divadlo Karlín spolu s  EMI Music uvažují také o vydání českého alba muzikálu. Další přípravy a obsazení ostatních rolí do muzikálu Aida budeme pro vás sledovat. Premiéra je naplánována na 4. a 5. října 2012.

Hudba   Elton John
Texty Tim Rice
Scénář   Linda Woolverton, Robert Falls a David Henry Hwang