Koho zachrání kapka medu?

Z tváří celého tvůrčího týmu vyzařuje radost, námět i scénář se všem líbí a na společnou práci se všichni těšíTak to vám zatím nepovím. Koho nebo co kapka medu zachrání, zůstalo tajemstvím i po tiskové konferenci, která se konala ve středu 11. dubna 2012 v Divadle Hybernia. Není však tajemstvím, že Kapka medu pro Verunku je pohádkově laděný muzikál, který bude mít premiéru v Divadle Hybernia 15. září 2012. Jedno se však utajit nepodařilo. Nebude to obyčejná pohádka, ale příběh určený nejen pro děti, ale pro všechny generace. Nevšední bude i obsazení. Věkový rozdíl mezi nejmladším a nejstarším hercem je více než šedesát let.

Role moderátora byla pro Filipa Antonia nová, ale učí se rychle a Braňo Polák ukázal, že je výborným a trpělivým učitelemKrátce po 11. hodině Braňo Polák zahájil tiskovou konferenci k připravovanému muzikálu Kapka medu pro Verunku a mikrofonu se ujal osmiletý Filip Antonio. Filip přijal mikrofon bez rozpaků a mohu říci, že ho držel s takovou noblesou, jako by držel v ruce královské žezlo. Na roli krále je však ještě malý, ale jistě nás pobaví v roli malého vodníčka, kde ho v alternaci vystřídá také již „ostřílený“ Richard Mašata. Potom Filip krásně přečetl ukázku z pohádky: I malý vodníček může mít velké starosti, když je jeho rybník špinavý. Ke konci čtení veselé oči Filipa zesmutněly a zcela vážně uzavřel výzvou všem lidem, aby chránili a nezneužívali přírodu.

Autoři hudby Tomáš Beran, František Pytloun a Petr Kutheil se rádi podělí o tvůrčí nápady, ale i o případný úspěch, možná také věří, že sám jsi nic – tři jsou vícPotom společně s Braňo Polákem představili realizační tým. Už jména autorů námětu a scénáře dávají záruku nevšedního zážitku. Námět napsal Dr. Jan Pixa a scénář napsal spolu s manželkou Alenou Pixovou. Hudbu složili František Pytloun, Petr Kutheil a Tomáš Beran, který zajistí scénickou hudbu a hudební aranžmá. Autorkou textů písní je Kristýna Radějová. V ukázkách písně, kterou zazpívali František Pytloun s Petrem Kutheilem a písně víly Kapesky v podání Míši Noskové, ocenili přítomní nejen vynikající pěvecké výkony, ale i obsah textů. Myslím, že potěší i poučí, a to nejen děti. Věřím, že se i dospělý divák alespoň zamyslí nad jejich obsahem, a možná i změní své postoje a chování nejen k lidem, ale i k přírodě, která se sama bránit neumí.

Kostýmy Evženie Rázlové budou jistě krásné, jak se sluší na pohádkuEvženii Rážovou, výtvarnici kostýmů, čeká mnoho práce. V pohádce, jak bývá zvykem, nebude jen jeden král a jedna královna, ale budou to dokonce tři královské páry a samozřejmě alternace jejich počet znásobí. Přesto se Evženie Rážová na svou práci velmi těší. Souhlasím s jejími slovy, že nám všem chybí „krásno“. Proto, jak slíbila, udělá vše pro to, aby kostýmy potěšily oko i duši. Na krásné kostýmy se těší i královny, které obsadí známé královny muzikálů: Bára Basiková, Martina Pártlová, Michaela Nosková, Eva Kleinová, Gábina Urbánková, Simona Bursová, Barbora Rajnišová, Ilona Vozničková a Daniela Čechová – Kroftová.

Který z králů bude moudřejší, jestli Jiří Štědroň nebo Kamil Střihavka, ukáže až premiéra, může to však být i Bára Basiková v jedné z rolí královenTaké role králů budou obsazené opravdu „královsky“. Na excelentní výkony králů se můžeme těšit v provedení Kamila Střihavky, Jaroslava Holuba, Jiřího Zonygy, Jana Toužimského, Jaroslava Kleina. V roli krále uvidíme i charismatického Jiřího Štědroně, kterého známe z mnoha ztvárnění princů. Ale sám uznal, že už „dospěl“ do věku králů, dodal, že král je prostě víc, a možná si myslí, že „princové jsou na draka“. Roli královny přijala Bára Basiková opravdu s radostí, možná to bude právě ona, kdo poradí, jak můžeme zachránit naši modrou planetuTo si však rozhodně nemyslí princové ani princezny z království Popelky, Zlatovlásky a Hloupého Honzy.A pak se ke slovu dostaly také hlavní hvězdy muzikálu. Báru Basikovou velmi těší, že si může v pohádce zahrát. Zatím dosud v žádné pohádce nehrála. Je však přesvědčená, že pohádky patří k životu. Svým dcerám, dnes už dvacetiletým dvojčatům, Anně a Marii, pohádky v dětství četla a vyprávěla často. Také její malý syn Teodor má pohádky velmi rád. Bára mu pohádky čte, vypráví a občas si pohádky i vymýšlí. Kdo ví? Možná se i ona jednou rozhodne námět k pohádce napsat. Bára byla také velmi zvědavá na svůj kostým, a tak jí ho výtvarnice Evženie Rážová po tiskovce přinesla ukázat.

Bára Basiková a Kamil Střihavka už ví, jak pohádka skončí, tajemství však neprozradiliDalší hvězdou muzikálu Kapka medu pro Verunku je Kamil Střihavka. Ačkoli ho autoři muzikálu oslovovali s určitými obavami, zda nabídku přijme, Kamil nabídku spolupráce oproti očekávání s radostí uvítal. Bude to pro něho nová zkušenost.Také ho zaujal ekologický podtext pohádky. Rád chodí do přírody se svými psy a občas i "uklidí" odpadky po lidech, kteří by do přírody raději chodit neměli, protože se  v přírodě chovat neumí. Jejich označení - prasata chtěl raději "vypípat". V pohádce si Kamil ještě nikdy nezahrál. Na dětské publikum se rocková hvězda moc těší. Jaroslav Hanuš věří, že pohádkový muzikál v jeho režii potěší, pobaví i poučí nejen malé diváky, i pro něho to však bude zcela nová zajímavá zkušenostDěti se nestydí dát najevo své emoce a člověk vždy okamžitě pozná, co se jim líbí, a co naopak ne. Sám pohádky svým dětem rád vyprávěl. Milovaly hlavně pohádky o mašinkách, které si pro ně vymýšlel. Teď už se těší až bude jednou vyprávět  pohádky svým vnoučatům. Možná jim bude jednou vyprávět i o malém vodníčkovi, který už nemá starosti, protože v jjeho rybníčku je voda kříšťálově čistá. Věřím, že král v podání Kamila Střihavky se dětem líbit bude, Od roku 1992 jsme obdivovali pěvecké a herecké výkony Kamila v mnoha muzikálech. Jmenujme alespoň jeho fenomenální ztvárnění Ježíše (v Jesus Christ Superstar).

Také režisér Jaroslav Hanuš se na svoji práci velmi těší. Jak nám řekl v neformálním rozhovoru při šálku kávy, práce s dětmi ho naplňuje. Dětský divák je bezprostřední a rozzářené dětské oči jsou pro něho nejvyšší pochvalou. S dětmi a pro děti pracuje velmi rád.A dětem jistě jeho láskyplné vedení dodá víru i sílu (slova, která zazněla v jedné z písní) a ukáže jim cestu k přírodě, o kterou budou lépe pečovat než jejich otcové či dědové. Přiznal se nám, že se mu velmi líbí hudba, která je rockovější, pro dnešní děti modernější. Pan režisér nejvíce oceňuje aranžmá Tomáše Berana.

Autory námětu a scénáře manžele Dr. Jana Pixu a Alenu Pixovou těší, že jejich pohádka bude mít opravdu královské obsazení Výtvarník scény Martin Černý, který nedávno získal cenu Alfréda Radoka, jistě dokáže, že si ocenění zasloužil. Rychlé střídání jednotlivých obrazů na scéně bude vyžadovat hodně fantazie a kreativního přístupu, ale to je pro Martina výzvou, kterou rád přijme. Petra Parvoničová, mladá talentovaná tanečnice a lektorka tance, má dlouholeté zkušenosti s choreografií. Její umění, profesionalitu, smysl pro detail, ale i pro humor, píli, trpělivost a přátelský přístup k dospělým i k dětem ocení každý, s kým pracovala. Je vždy ochotná pomoci a má upřímnou radost z úspěchu druhých. Láskou k tanci „nakazí“ i toho největšího nemotoru. Věřím, že v Kapce medu pro Verunku budou taneční kompozice na vysoké úrovni.

Na tiskovku dorazil Filip Antonio v doprovodu své maminky – zpěvačky a herečky Dity Hořínkové a rád se pro Musicalnet vyfotografoval i se svým muzikálovým kolegou Ondřejem RumlemProducentka Lenka Průšová je přesvědčená, že cena vstupenek bude dostupná všem. Zatím je plánováno čtyřicet repríz. Představení v dopoledních hodinách budou určena i pro školy.Kapka medu pro Verunku chce být především podívanou, která pobaví a potěší, ale i poučí. I když je muzikál určený především dětem, jistě zaujme i dospělé diváky. Bylo by úžasné, kdybychom se nad jeho poselstvím zamysleli a změnili vše, co ještě změnit můžeme. Snad ještě není pozdě, s láskou a pokorou může vše dopadnout jako v pohádce – pouze dobře! Přípravy muzikálu budeme pro vás nadále sledovat a brzy vám přineseme další reportáže.

Martina Černého čeká mnoho práce, ale i on se na spolupráci ve velkém týmu těší Ríša Mašata se bude střídat s Filipem v roli malého vodníčka, i on by rád diváky nejen pobavil, ale i poprosil o pomoc pro naši modrou planetu Maminka Filipa Dita Hořínková může být na svého talentovaného syna právem pyšná Jednu z rolí králů obsadí Jiří Zonyga
Míša Nosková na ukázku zazpívala jednu píseň kouzelné víly Petr Kutheil a František Pytloun jsou nejen úspěšní skladatelé hudby, ale jednu z písní nového muzikálu všem přítomným i excelentně zazpívali  Královských rolí je v muzikálu opravdu hodně, vedle Báry Basikové Všichni účinkující i tvůrci novinářům na konci tiskovky společně zapózovali