Čaruj Tajemství…

Jako bychom byli všichni mimo realitu„Čaruj, hledej ve tmě ráj“…to jsou fascinující slova závěrečné písně muzikálu Daniela Landy Tajemství. Zněla na jevišti plného herců mohutně. Naléhavě nám sdělovala něco víc, co nebylo jen ve slovech. Zarývala nás do sedadel, bušila v hlavách, tajila dech a zalézala nám pod kůži. Byla poslední tečkou muzikálového příběhu, který v mé hlavě ale neměl konce. Ruce mi automaticky tleskaly, oči se dívaly do řady klanících se herců, ale myšlenky se honily stále někde v temnotách…

Prolínání dvou světůAž když se mé oči a úsměv setkaly s očima a úsměvem Jana Kopečného, probrala jsem se do skutečného života. Uvědomila jsem si, že já – žena z masa a kostí, obyčejný smrtelník, jakých chodí po světě miliardy, sedím v divadle, okolo mne je několik dalších smrtelníků - výjmečných snad jen tím, že mají rádi divadlo - a právě Honza je tentokráte ten výjimečnější z nás - smrtelník, který nás pozval. A proto jsem strávila předchozí dvě hodiny v divadle Kalich.

Tyto myšlenky nejsou pro každéhoMuzikál Tajemství je z autorské dílny Daniela Landy a v ničem si nezadá s ohlasy na jeho první muzikálový titul – Krysař. Je to strhující mystický příběh odehrávající v sobě dva světy. Současný – 21. století a svět tajemné minulosti. Jeho premiéra se datuje na 22. února 2005, a od té doby bylo v Divadle Kalich sehráno více než tři stovky představení. CD s písněmi a DVD se záznamem představení z roku 2007 byly dokonce oceněny Multiplatinovými deskami.

Někdy je těžké porozumět„Je na každém divákovi, co si z představení odnese. Když se na dvě hodiny nechá strhnout jeho příběhem, je to víc než dost. Kdo se ovšem podívá hlouběji, uvidí i další vrstvy představení a pochopí, co se v něm snažíme sdělit. Vypovídáme především o obrovské síle mít život ve vlastních rukou. Většina lidí o takové síle ani neví. My hrajeme o tom, jak rozdílné je být hráčem a být hrán. Nechci-li být hrán, musím se chopit opratí. Jde o úplně průzračnou myšlenku, která je ale dnešnímu myšlení poměrně vzdálená," poodhaluje své Tajemství Daniel Landa a přísně střežená pointa je vskutku překvapivá.

Skutečnost a tajemstvíMy jsme přišli 26. května 2012 na 350. reprízu představení s jasným a milým cílem. Přáli jsme si v roli Jana vidět dvaadvacetiletého Jana Kopečného. Musicalnet o něm začal psát v souvislosti s jeho rolí v muzikálu Jedna noc na Karlštejně, psali jsme o jeho hlavní roli Romea v muzikálu Romeo a Julie a o roli Girolama – Casanovy „v nejlepších letech“ v muzikálu Casanova, které se staly v posledních letech hity letní scény na zámku Hluboká. O nich si můžete podrobnosti přečíst na našem serveru.

Honzovy vlastní vlasy byly pro roli naprosto přesnéAniž bych dopředu přemýšlela o Honzových kvalitách, byla jsem si jista, že do Tajemství zapadne jako amulet do kouzelného kamene (jak je tomu v ději muzikálu). Jeho vlnité vlasy, pohled očí, opravdovost, s jakou zahrál ve své roli oddanost k Anežce nebo vztah k Bohu, jsou jenom rychlým vyjmenováním toho dobrého, co v tomto zpěvákovi, herci a tanečníkovi je výjimečného. Je jediným světlým bodem v jinak celkově temném muzikálu.

Honza dokáže být andělem i čertem v roli i v životěMnozí z vás ho asi znají ze soutěže Česko hledá SuperStar. V ní se v roce 2006 z osmi tisíc účastníků probojoval mezi deset nejlepších kluků. To bylo jeho první velké představení v showbyznysu. Honza ale vždy měl a má mnohem vyšší a hlubší ambice, sahající z rodných Českých Budějovic po celé České republice až na Slovensko. Má zajímavé, vlastní webové stránky, na které si vás dovoluji pozvat, protože on sám se na nich reprezentuje mnohem lépe, než bych to dokázala já. Je to anděl s ďáblem v těle.

Přejme tomuto mladíkovi ještě hodně rolí a potleskůV muzikálu Tajemství se v rolích vystřídala řada zajímavých herců a zpěváků. Někteří z nich patřili a patří mezi známé tváře, jiní v těchto rolích teprve dostávají své prvotní herecké šance. Jan Kopečný měl a jistě to považuje za čest, možnost stát po jejich boku, jakožto i oni po boku jeho. Ač velice mlád, setkal už se s růžovou i černou barvou života, s nutností bojovat o svoje místečko na slunci. Dovoluji si mu tedy popřát do života všechno dobré, aby se nevzdával svých snů, aby byl přiměřeně troufalý a dravý, aby měl stále hodně fanynek, pro které mu náš fotograf Michal Škvor bude dělat podpisové fotky. Posílám za ním sílu, podobnou té, kterou Daniel Landa vtělil do svého muzikálu Tajemství. Sílu, s pomocí které by dobýval další divadelní a koncertní pódia a vážil si i nadále obdivu, jaký mu my – jeho fanoušci, projevujeme a přejeme.

Vyjimečnost se totiž neschovává na jednom speciálním místě ani v žádné speciální osobě. Vyjímečnost je všude, kde se ji někdo snaží najít. Myslím, že Musicalnetu se to opět podařilo.

Tvůrčí tým a obsazení představení
muzikálu Tajemství 26. května 2012