Klíč králů vyrazil do ulic!

Jestlipak nemá Radim Schwab nějaké krvelačné předky... Občas to tak totiž vypadalo!Jak mohli 5. září reagovat náhodní kolemjdoucí na dění v ulici Na Příkopech u Divadla Broadway, si asi nebude těžké domyslet. Museli být velmi překvapení, cože se to vlastně koná. Inu, dělo se něco velmi netradičního. Hlavní postavy z připravovaného muzikálů Klíč králů totiž ve svých oděvech vykročily na kočičí hlavy ulice a okázale se předváděly. Daniel a Mirjam Landovi tak chtěli svůj muzikál dostat do povědomí širšího publika a vzbudit v něm zájem.

Přihlouplý výraz... přesně jak se sluší a patří na krále Ušounů!Oficiální začátek akce měl být přesně v poledne. Ale protože byla zrovna první středa v měsíci, ohlášené sirény nedokázal zastavit ani mocný čaroděj Strig Tomáš Trapl, a tak se zahájení o chviličku posunulo. Projekt byl poté představen novinářům, kteří měli, stejně jako kolemjdoucí, šanci posadit se do lehátek v takzvané odpočinkové zóně, kde se mohli alespoň na chvíli oprostit od svých všedních starostí.

Nebojte se, Martina Jandová vyvázla živá, ačkoli měla nejspíš namáleA to se těm šťastným určitě povedlo. Ne každému se v životě stane, že ho namasíruje, vystraší či polechtá svými drápy jeden z hlavních protagonistů muzikálu Divadla Broadway. Speciální péči svých dlouhých drápů dopřávala Efine Markéta Procházková, ve strašení a grimasách se zase vyřádil Upír Radim Schwab. Není divu, že se s ním přítomná malá holčička radši nechtěla vyfotit. Díky líčení, kostýmu a chování se z něho na akci stal téměř opravdový upír, který se po krčcích k zakousnutí sháněl i cestou zpět do divadla.

Nebývalé dění v ulici bylo zpozorováno také japonskými turisty. Ti se hned chopili svých fotoaparátů a pózující zpěváky v kostýmech Romana Šolce zvěčnili. Muzikál Klíč králů se tak nejspíš stane prvním muzikálem v produkci Oldřicha Lichtenberga, který se ještě před českou premiérou ukáže v Japonsku.

Ork Petr Kolář a jedna ze dvou zpřístupněných písní pro novinářeKromě výše zmiňovaných osob se u lehátek objevili také Petr Kolář, Vilém Čok nebo Ondřej Izdný. Po „venkovní akci“ se účinkující s novináři přesunuli zpět do prostor Divadla Broadway, kde pokračovala zkouška. Novináři měli ojedinělé povolení fotit při ukázce dvou písní z muzikálu, které prezentovali Tomáš Trapl, Petr Kolář a Markéta Procházková. Pak se novinářům zavřela pomyslná pohádková brána a muzikál se opět zahalil do svého přísně střeženého fantasy světa.

Nechat se takto hýčkat? Proč ne! Jen aby tyhle tajemné bytosti nenapadla nějaká čertovina!Ale zdání ryze odpočinkového fantazijního muzikálu klame. Mirjam Landa totiž o představení prohlašuje: "Myslím si, že dílo je po všech směrech jiné, než to, co jsem měla možnost vidět v Čechách, ale i v Evropě. Jsem šťastná, že Dan měl ty koule pustit se do takového díla, které bude obrovskou obžalobou našich současných vládců - pro ty, co příběh rozkryjou, a krásnou podívanou fantasy příběhu pro ty, kteří zůstanou na povrchu nádherných písní, dokonalých výkonů a krásných kostýmů," říká lákavě režisérka a koproducentka Mirjam Landa a pokračuje: "...kdo se v dnešní době tváří, že je vše v pořádku, kdo má dnes čas zabývat se tím, jestli se smí kouřit v restauracích, na předzahrádkách nebo tři metry od zastávky, tak je pro mne buď neskutečný hlupák, nebo naopak drsňák, protože je jeden z těch, co stále vesele zpívají na Titaniku a ještě zatahujou žaluzie. Dnešní politici zneužívají toho, že lidé ještě nemají hlad a nechávají si nakukat neskutečné lži. V Klíči králů mají rovnou možnost vidět, jak dopadnou."Fantasy bytosti měly spadeno i na producenta Oldřicha Lichtenberga, který měl ale pro strach uděláno

Daniel Landa píše hudbu, aranžmá i texty písní zcela sám právě proto, že jde o jeho osobní výpověď o dnešním pocitu společnosti. Víra v Klíč králů je výsledkem několika muzikálových úspěchů. Daniel a Mirjam Landovi cítí Klíč králů jako své dosavadní životní dílo.