Muzikálové novinky...

Alena Antalová jako chůva Mary PoppinsSpolečnost Musical Production, který již uvedla v Divadle Hybernia muzikály Quasimodo a Lucrezia Borgia se chystá uvést další dva muzikály. Monika Absolonová, která se stala mediální tváří této produkce, by měla roku 2013 účinkovat v obou dvou nových představeních. Jedná se o muzikály Mary Poppins a Marie Antoinetta. Pojďte se o těchto připravovaných novinkách dozvědět něco více.

Mary Poppins je kouzelná... a celé představení se nese v duchu fantazieSvětově známý muzikál Mary Poppins (v produkci Camerona Mackintoshe a společnosti Walt Disney), který v roce 2010 uvedlo Městské divadlo Brno (jako první v České republice) v režii Petra Gazdíka, přijede hostovat do Prahy od 14. února 2013 na exkluzivních třicet představení, v několika bude „hostovat“ Monika Absolonová. Další Mary Poppins bude Alena Antalová, která již roli ztvárňuje v Brně.

Jiří Škorpík - jeden z autorů muzikálu Marie Antoinetta

Představení odehrávající se v Londýně v 19. století, ve kterém je obsaženo spousta vtipu, stepu, kouzel a spousta náročných čísel, bude uváděno v Divadle Hybernia od února do května roku 2013. Po devíti letech od světové londýnské premiéry budou mít tedy diváci možnost muzikál o kouzelné chůvě vidět i v Praze.

Na hudbě k muzikálu Marie Antoinetta začal pracovat už skladatel Karel Svoboda a složil 15 minut hudby k představení. Momentálně se práce na „zamrzlém“ původním českém muzikálu autorů Jiřího Hubače, Pavla Vrby a Jiřího Škorpíka opět daly do pohybu. Premiéra by měla být v říjnu 2013, tedy za rok. Zajímavostí je, že hudbu krátce komponoval i Petr Hapka a v minulosti se uvažovalo o uvádění v divadle GOJA Music Hall.

Monika Absolonová se může těšit hned na dvě hlavní role - královnu Marii a chůvu MaryDalší zajímavostí je, že muzikál pod stejným názvem – Marie Antoinetta, již existuje. Autory jsou Sylvester Levay (hudba) a Michael Kunze (texty). Libreto bylo napsáno v angličtině, poté přeloženo do japonštiny, premiéra se uskutečnila roku 2006 v Tokiu a v Německu pak v roce 2009. Děj vypráví o Marii Antoinettě (která byla ve svých necelých třiceti osmi letech popravena 16. října roku 1793 gilotinou) a stejně staré ženě Margrid Arnaud, která je stejně stará jako královna. Zatímco Marie je obklopena přepychem, Margrid se potuluje ulicemi. Velkou francouzskou revolucí se vše změní.

Ondřej Soukup, Gábina Osvaldová a ředitel divadla Kalich Michal KocourekNechme se tedy překvapit, z jakého úhlu pohledu bude naše česká Marie Antoinetta vyprávěna, a v jakém světle bude tato historická postava ukázána, těšme se na hostující Mary Poppins. Na závěr ještě zmíním, že mezi chystané muzikály by možná nebylo od věci uvést ještě Mauglího (díky němu sešlo z muzikálu Muž se železnou maskou), kterého připravuje známé autorské duo Ondřej SoukupGábina Osvaldová.