Popelka - krásná podívaná se spoustou dřiny

Hvězdy předváděly v představení dechberoucí akrobatické výstupyKouzelná podívaná pro celou rodinu – tou Popelka na ledě určitě je a není divu, že je o ni takový zájem a produkce přidává termíny. Děj Popelky je jednoduchý, zná jej každý. Příběh o dobrosrdečné dívce, která se vymaní z útlaku jiných osob a stane se uznávanou a milovanou, je základem pro mnoho českých i zahraničních pohádek a filmů. Popelka se vrátila do pražské 02 Arény a my u toho nemohli chybět. Čím vás ona pohádkově krásná dívka dokáže zaujmout a potěšit? Co od ní můžete čekat?

V představení uvidíte i brněnské představitePopelka, se scénářem a pod režií Jindřicha Šimka a s choreografií Jany Hübler, je samozřejmě úspěšná kvůli několika faktorům – především díky zdařilým výkonům účinkujících (krasobruslařský casting Radka Kovaříková), honosné výpravě a hudbě. Petr Malásek opět dokázal vytvořit hudbu přesně sedící k danému dílu, stejně jako u muzikálu Lucrezia Borgia. Některé z melodií vám uvíznou v mysli a dlouho je nedostanete pryč. Malásek citlivě svou hudbou vyjadřuje napětí, gradaci, smutek i veselí.

Jedno z náročnějších krasobruslařských čísel Jeleny a KonstantinaVýkony účinkujících jsou skvělé. Skloubení bruslařského umění špičkových účinkujících z mnoha států, adrenalinu obsaženém v rychlosti, ladných pohybů těl krasobruslařek a krasobruslařů v kostýmech Romana Šolce, akrobatických kousků, při kterých se leckdy tají dech… Takové spojení je žádané, obdivované a vítané. Přičtěte ještě několik triků Jaroslava Kunce, dále nechybí ani Popelčin kočár či střevíček, který bude princ zkoušet kromě zlých sester a Popelce i několika divákům.

tn MS12C-057604Tentokrát si hlavní role Popelky a Prince „střihli“ Jelena Jovanovič a Konstantin Gavrin. Jako naprostý krasobruslařský laik nemohu hodnotit jednotlivé krasobruslařské figury, mohu pouze konstatovat, že tento pár, stejně jako ostatní účinkující, bruslil na ledě, jako by se na něm narodil. Jejich výkony vypadaly tak přirozeně, krasobruslařské kreace vypadaly téměř jednoduše… A to jen dokazuje, jací jsou účinkující profesionálové. Jednoduché to totiž rozhodně není.

tn MS12C-056951V představení ovšem nevystupují jen krasobruslaři různých věkových kategorií a zemí. Účinkují zde i herci, kteří se bez bruslí pohybují na menším jevišti. Celým dějem provází hodný a mocný čaroděj, objevuje se na různých místech a do děje zasahuje ve prospěch Popelky a Prince. Dnešní večer jím byl Jiří Korn.

V každém příběhu se objeví zlé elementy - v této pohádce to jsou macecha a její dcery Dora a NoraTři zlomyslné postavy v příběhu zastupují Popelčina macecha a Popelčiny nevlastní rozmazlené sestry. To, že Hanka Křížková umí zahrát pěknou „megeru“, na to mohli diváci přijít už díky roli Madame Thénardier v Bídnících. Jako její dcerušky Nora a Dora si spolu v míře nafoukanosti a rozmazlenosti nezadaly Sabina Laurinová a Magda Malá. Sabina má již role rozšafných princezen perfektně nacvičené, Magda zase zaujme změnou role, kdy se z nešťastné Eponiny, kterou ztvárňuje v divadle GOJA Music Hall, stane kopající slečinkou v růžovém, kterou baví se Popelce posmívat.

Některé scény působí skutečně magicky - i díky nasvícení leduO Princovo vzdělání měl dbát Královský komoří Václav Kopta (autor textů). Samozřejmě, že Princi se nechtělo hodiny navštěvovat, záměrně se jim vyhýbal. Komorník má svým chováním plnit v příběhu funkci komické, a to se panu Koptovi úplně podařilo. Úlohu šťastného královského páru zastupovali Leona Machálková a Vlastimil Harapes. Postava královny jako jediná ze sólových rolí v jednu chvíli vkročí v bruslích na led a tančí s krasobruslaři a Princem. V roli otce Popelky mohli diváci vidět Rudolfa Kubíka, jako Labuť zabaletila v leknínu Zuzana Pokorná

Hvězdy předváděly v představení dechberoucí akrobatické výstupyBohužel díky prostředí, ve kterém se Popelka hraje, není možné, aby zpěváci zpívali a mluvili naživo, tudíž je vše nahrané dopředu a všichni zpívají na playback. Účinkující během představení musí předvádět zveličená gesta a mimiku, vzhledem k velikosti a rozlehlosti hlediště. V nazpívaných partech pro krasobruslařské role uslyšíte Lucii Bílou, Ondřeje Rumla či Tomáše Trapla.

Ukázka kulis s večerní projekcí

Tato lední show také postoupila na pomyslnou vyšší příčku i díky tomu, že se neodehrává jen na ledě, ale jak už bylo řečeno – byla pro ni navržena i scéna od Petra Hlouška. To by samo o sobě nebyla taková věda, ale zmíněné jeviště je pouze vyústěním velké kulisy, jejíž prostředek je otáčivý a dokáže se změnit v několik prostředí - například chalupu, nebo interiér, či exteriér paláce. Za cimbuřím občas hlídkují vojáci, zjevuje se Čaroděj či Komoří.

Závěrečné pleskání si v diváky na děkovačceVe centru nad kulisou se nachází promítací plocha, která doplňuje prostředí představované kulisou, nebo se na chvíli stává součástí děje – velmi povedené animace nás přenášejí z jednoho místa na druhé, poukazují na krásu zahrad pod zámkem, ukazují nám Popelku, jedoucí v očarovaném kočáře taženém bělostnými labutěmi.

Všechna očekávání od lední show Popelka splnila. Pokud holdujete krasobruslení, máte rádi tajemnou atmosféru, pohádkové příběhy s kapkou smutku i legrace a představení jste ještě neviděli, měli byste to napravit. Dříve než se Popelka rozhodne, že se už s Princem nenechají vyrušovat z jejich láskyplného souznění a nezavřou přes námi zdobené dveře.