Herecké obsazení muzikálu Mauglí odtajněno!

Ředitel Divadla kalich Michal Kocourek vsadil na osvědčenou autorskou dvojici Ondřej Soukup – Gábina OsvaldováDivadle Kalich se chystá velmi zajímavý muzikál osvědčených autorů Ondřeje Soukupa a Gábiny Osvaldové Mauglí, který, jak se zdá, nebude zdaleka jen pohádkou pro děti, ale na své si přijdou hlavně také i dospělí diváci. Na tiskové konferenci 7. května v 11 hod. jsme se dozvěděli podrobnosti, a tak s vámi o ně pochopitelně musíme podělit. Zajímat vás jistě bude i aktuální obsazení rolí, jejichž představitelé nám na této tiskovce byli představeni. A tak společně s autory, režisérským duem Skutr a ředitelem Divadla Kalich Michalem Kocourkem před novináře předstoupili i Jiří Korn, Lucia Šoralová, Jan Kříž, Michaela Doubravová, Jan Cina, Roman Tomeš nebo Vladimír Marek. V obsazení na nás čeká ale ještě celá řada dalších hvězd. Pojďme se tedy na chystaný muzikál podívat podrobněji.

Režie se ujalo duo Skutr – Lukáš Trpišovský a Martin KukučkaPo úvodu tiskového mluvčího Divadla Kalich Jaroslava Panenky se slova ujala Gábina Osvaldová, a prozradila, že nápad na námět dostala během jedné návštěvy zoologické zahrady. Spoluautor libreta Miroslav D. Mirčev s nadsázkou doplnil, že se jim psalo velmi dobře, mimochodem proto, že jim s tím pomohl sám pan Kippling… Ondřej Soukup charakterizoval hudbu jako velmi pestrou a více žánrovou. Práce na muzikálu ho velmi bavila, i pro to, že mohl používat i mnoho různých zvuků přírody a zvířat. V záznamu uslyšíme i pláč jeho malé dcerky Rebeky. Zcela premiérově jsme si mohli poslechnout píseň o strachu v podání Pantera Baghíry, kterého bude ztvárňovat Jiří Korn.Charizmatický Jiří Korn ztvární pantera Baghíru

Simona Rybáková představila novinářům ukázky kostýmů, zatím jen nakreslených. Bude jich asi kolem šedesáti, nebudu to jen zvířecí napodobeniny, ale budou stylizované tak, aby vyjadřovaly charakter a povahu každého zvířete. Autor scény Jakub Kopečný prozradil hlavní myšlenku jevištního ztvárnění. Scéna bude znázorňovat domov – pokoj, ze kterého je Mauglí postupně vypuzován. Například v obrazech s opicemi budou použity trampolíny, ze kterých si opice budují trůn pro svého krále. Se všemi prvky a rekvizitami se bude v představení pracovat víceúčelově.

Před novináře kromě Gábiny Osvaldové a Jiřího Korna předstoupili ještě Lucia Šoralová, Jan Kříž a Roman TomešChoreografky Jana Burkiewiczová, Adéla Laštovková Stodolová budou při přípravách muzikálu brát herce do ZOO, kde budou pozorovat zvířata, jak se pohybují a jak se chovají v různých situacích, a budou si od nich brát inspiraci pro ztvárnění svých rolí. Jiří Korn k tomu vtipně poznamenal, že si nechá narůst srst. Dodal, že to vypadá, že se v muzikálu bude asi muset i hýbat, což je pro něj tragédie… U tanečníka jeho kvalit se všichni této poznámce museli od srdce zasmát. Jak se zdá, o akrobatická čísla a náročné choreografie nebude v představení nouze. Režisérské duo SKUTR - Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský - jsou zárukou splnění právě těchto požadavků.Lucia Šoralová, Jan Kříž a Míša Doubravová se spolu setkali už v muzikálu Robin Hood

Lucia Šoralová je ráda, že konečně bude vystupovat jako matka, v příběhu vlčice. Pro Míšu Doubravovou je role něčím zcela novým, prozatím měla v divadle možnost pracovat pouze s jedním režisérem – Jánem Ďurovčíkem. Je také ráda, že bude mít možnost spolupracovat na jevišti se svým přítelem Romanem Tomešem. Pro Jana Cinu, který si v náročném konkurzu vybojoval roli Mauglího, je role výzvou a těší se na ni. Vladimír Marek je potěšen, že si zahraje hada Ká, pobavil přítomné poznámkou, že nezpívá, ale volně surfuje v tóninách. Jan Kříž se těší na svou roli opičího krále a Roman Tomeš si jistě vychutná roli šakala.

Celý tvůrčí tým novinářům na závěr zapózoval na společné fotografiiMuzikál je již kompletně napsaný a během prázdnin se bude pilně zkoušet. Jak prozradil ředitel Divadla Kalich Michal Kocourek, tvůrce lákalo přidat se k méně častému pohledu na Mauglího, a nabídnout ho jako výpověď o našem světě, která osloví právě dospělého diváka, aniž by ztratil možnost sedět v hledišti po celou dobu v úžasu. Dětská fantazie bude roztáčena na plné obrátky, ale hudba a texty budou zaměřeny spíše na dospělého diváka. Jak se zdá, vzniká tady zřejmě velmi zajímavé dílo, které přinese ještě mnohá překvapení. Máme se tedy na co těšit. Premiéra je naplánovaná na 12. září 2013.

Herecké obsazení muzikálu Mauglí
Mauglí Jan Cina, Roman Tomeš, Petr Kolman
Panter Baghíra Jiří Korn, Peter Strenáčik, Jan Sklenář