Záhadná a krásná Mata Hari míří do Prahy

Soustředěná porota pilně nasloucháPůvabná špionka, která nebyla nikdy zapomenuta – femme fatale Mata Hari, se nám představí v nově chystaném muzikálu na Broadwayi na konci září. Špionka, kurtizána nebo milující matka? To všechno a mnohem více ztělesńovala tato tajemná žena. Lákavý námět a spolupráce autorů muzikálu slibuje více než zajímavý projekt. A kdože se na tomto díle podílí? Autorem hudby je Michal David, texty písní – Lou Fanánek Hagen, libreto a režie – Radek Balaš, scéna Jaroslav Milfajt a kostýmy má na svědomí tradičně Roman Šolc.

Pepa Vágner válelMata Hari je zajímavá postava přinejmenším tím faktem, že vlastně nikdo přesně neví, co v jejím životopise je realita a co fikce. Nicméně její životní příběh je skutečně poutavý. Narodila se v rodině obchodníka s klobouky. Jako velmi mladá se provdala za důstojníka nizozemské armády Rudolpha Mc Leoda, kterého však po tragickém úmrtí jejich syna opouští. Živila se jako tanečnice orientálních tanců a během období první světové války se stává agentkou německé rozvědky, posléze též i agentkou francouzké armády, neboli dvojitým špionem. Je však prozrazena a odsouzena k trestu smrti.

Dorazil i muzikálový harcovník Pavel VránaZda byla krásná Mata Hari zrádkyně nebo nevinná oběť, dnes nemůže nikdo s určitostí říci, co je však jisté, je fakt, že jejím pohnutým životem prošla spousta milujících mužů, ať už to byl její manžel Rudolph Mc Leod, kapitán Vadim Maslov, nebo v poslední řadě Pierre Boucharon, který je do ní zamilován, a přesto se ji snaží zničit. Jak říká režisér Radek Balaš: „Připravte se na seznámení s mimořádnou ženou. Se ženou, která vás nejednou překvapí, se ženou tak vzdálenou i tak blízkou, že pochopíte, proč ještě dnes stále dráždí lidi a probouzí vášně.“ Slova více než výstižná jako pozvánka na chystané představení.

Radim Schwab se tváří velmi tajemně, Petr Kutheil sebevědoměJako  představitelé hlavních rolí nám budou příběh vyprávět Kateřina Brožová, Yvetta Blanarovičová, Jiří Langmajer, Martin Stropnický, Martin Vašut, Marián Vojtko, Josef Vojtek, Josef Vágner, Radim Schwab, Kamila Nývltová, Alžběta Bartošová či Markéta Procházková. Konkurzy na tento muzikál probíhaly ve dvou fázích ve znamení zpěvu a tance a obrazový materiál vám přinášíme dole. Zájem byl veliký a všichni zúčastění zpívali přímo o život, což jistě komise v podání Michala Davida a Radka Balaše s asistentkou, ocenila.

Představit se přišly tváře neznámé... ... a samozřejmě i známé Krásné tanečnice nedaly mužům klid Michael Foret dorazil přímo z Ráje
Radka Fišarová si s Eliškou Ochmanovou velmi rozuměly Radka Fišarová a Standa Běle Renata Podlipská a Barbora Rajnišová byly v pohodě Někteří se připravovali i na schodech