Čtyřstovkou to nekončí... zatím!

Myšlenka čtyřstovky vtisknutá do tělAno, je to tak. Muzikál Děti ráje se dočkal další oslavy. Když se něco povede 100x, 200x… je to příjemné. Ale 400x? Frázovitě bych popřála „gratuluji“. Ale tentokrát to opravdu chtělo více. 8. listopad 2013 to bylo jasné i v sále Goja Music Hall, který byl zaplněný jako vždy až do posledního místa. Herci – alternace, kteří čtyřstému představení přihlíželi, seděli i na polštářích na schodech. Večer byl strhující, úžasný, nezapomenutelný.

Byly chvíle, kdy M. David nevěřil vlastním očímJeho výjimečnost si uvědomovali asi všichni, kdo s ním mají co dočinění. Do hlediště usedli vzácní hosté, kteří se například autorsky podíleli na písničkách od Františka Janečka, Vítězslava Hádla, Richarda Bergmana, Zdeňka Bartáka, Jaroslava Machka až po Marii Vrbovou (manželku nedávno zemřelého Pavla Vrby). Nechyběl samozřejmě ani Michal David (v rekonvalescenci po zlomenině kotníku) v doprovodu své manželky Marcely a herečky Divadla Broadway Alžběty Bartošové. Nechyběli ani producenti Michal Běloušek a Viktor Mráz.

K. Horáčková, S. Tofi, M. David a J. Ludvík předávají šeky prezidentce nadace Kapka naděje Vendule SvobodovéAutor muzikálu Sagvan Tofi posadil na nejlepší místa i další své kamarády. Z řad sportovců třeba Dominika Haška, Ivana Haška, Vladimíra Šmicera a Ladislava Vízka. Z řad dalších osobností například fotografa Jakuba Ludvíka nebo Vendulu Svobodovou. Paní Vendula Svobodová nebyla na představení náhodně. Převzala totiž po jeho skončení pro svou nadaci Kapka naděje finanční dar v hodnotě 121.000,- Kč a fotografii autora Jakuba Ludvíka, na které pózuje Sagvan Tofi coby bezdomovec s Michalem Davidem jako jeho mecenášem.

Diskotéka 80. let minulého stoletíNáš server má tento muzikál zmapovaný snad do poslední nitky. Přečetla jsem si z nostalgie všechno, co jsme na našich stránkách napsali, a prohlédla všechny fotografie. Doporučuji to udělat i vám. Je to zážitek. První zmínky a snímky pořídil fotograf Michal Škvor s prvními konkurzy. Vypadá to zmateně, protože jsou datovány červnem 2006. Historie mu však dává za pravdu, protože než 14. 11. 2009 spatřila světlo světa premiéra, trvalo tři roky, během kterých se změnila produkce, proběhly nové konkurzy a dílo dostalo svou tvář.

''S láskou, kráčíme jak blázni létem...'' zpívá T. Vágnerová a celý sál s níA pak následovalo 100. představení, 250., 300., 100.000 divák…, mimořádné silvestrovské představení, hostování na Slovensku, návrat v lednu 2013, otvírání 5. sezóny a 400. představení. Na prknech, co znamenají „ráj“, se vystřídaly desítky herců, tanečníků a zpěváků. Někteří odešli a byli vystřídáni novými. Pro mne kdysi neznámí, jsou za ty roky už „páni a dámy“ herci, tanečníci a zpěváci v mnoha muzikálech, byť jsou stále mladí a zkušenosti dále sbírají. Malí „Čusbusové“ vyrostli a vystřídaly je opět nové tváře. Z fotografií je ale jasně patrno, že někteří „začátečníci“ z roku 2009 vytrvali a oblékají stejné kostýmy (pouze s malými změnami). Za dobu pěti let zkrásněli, zamilovali se, odmilovali, dostudovali či ještě ne, zhubli, ztloustli, zestárli, začali pít či naopak abstinovat (jak vtipně poznamenal herec Lukáš Vaculík při děrovačce). Některých změn dostála i choreografie mimořádně nadané Petry Parvoničové.

Podařilo se, co se podařit mělo – ráj v Goja Music HallČtyřsté představení bylo jasně slavnostní, výjimečné. Při děkovačce byly mezi stále energicky nabité herce pozvány nejdůležitější osobnosti, bez kterých by tento hit muzikál nevznikl, nefungoval a nedosáhl takové popularity. Placka se symbolem muzikálu, která mi zůstala na památku, opravňovala v předsálí VIP návštěvníky a všechny protagonisty uctít tento večer příjemným pitím a dobrotami všeho druhu.

Pochvala producenta konkurečního divadla domácímu divadlu se cení dvojnásobVy, kdo tomuto muzikálu fandíte, slavte s námi a využijte ještě možností posledních tří měsíců, kdy budou Děti ráje na repertoáru Divadla Goja Music Hall na pražském Výstavišti. Pozvánkou vám všem budiž články a videa zde či na webu Dětí ráje, ale i slova producenta Oldřicha Lichtenberga z konkurenčního divadla, který se vyjádřil ve smyslu, že právě prožité tři hodiny patřily k nejlépe stráveným hodinám v jeho životě. Stojíte – li o podobné zážitky, neváhejte. Muzikál v únoru končí, aby uvolnil místo muzikálu Fantom opery.

Ten večer nehrající G. Ciatti, M. Sejnová, F. Antonio, H. Hönig, S. Pošmourný se na své hrající kolegy přišli alespoň podívat Ani zábradlí dětem nezabránilo rozjet to Mladý Michal (F.Pytloun) a Eva (P.Doležalová) a dospělý Michal (B. Slezáček) s dospělou Evoua (Š. Marková) Kapela Rájovanka sklidila obrovské ovace
Třicet minut taneční děkovačky a standing ovation Kočárky značky Liberta – jedny z mnoha autentických rekvizit Dýdžejové Tom (S. Tofi) a Stanley (L. Vaculík) Nikdo nepochyboval, že gesto s berlemi vyjadřuje vítězství
M. David – zpěvák, skladatel, hudební podnikatel Z. Barták – autor hudby např. k písni ''Nenapovídej'' a ''Nonstop'' R. Bergman – textař, skladatel, spisovatel a malíř, autor písní např. ''Decibely lásky'' a ''Nikdo nepřišel'' F. Řebíček – autor textu k písním např. ''Jak snadno uvěří se bláznům'' nebo ''Colu, pijeme Colu''
F. Janeček - autor písně ''Každý mi tě lásko závidí'' V. Hádl – hudební skladatel mnoha hitů, autor hudby k filmům a inscenacím J. Machek – autor písně ''Poupata'' (proslavené na Československé spartakiádě) M. Vrbová – manželka zemřelého skladatele P. Vrby
S. Tofi s producenty M. Bělouškem a V. Mrázem Z. Bartákovi bylo v přítomnosti partnerky Lídy Novotné do zpěvu Návštěva z řad celebrit - producentka L. Šmuclerová a brankář D. Hašek Přátelé M. Davida – architekt Šulc a manželé Slukovi
Choreografka muzikálu P. Parvoničová (v modrém) s tanečnicemi Z. Pijanovou, M. Novotnou, K. Hukovou, M. Kubínovou a M. Fantovou Malí Čusbusové – S. Pošmourný, F. Antonio a J. Bačkovský (syn Šoumena -  M. Bačkovského) a ředitelka Vostrá -  M. Horváthová Fotograf J.Ludvík, D. Hašek, M. David a S. Tofi práskají, co se dá Hlavní postava Michal – F. Pytloun obklopen M. Kubínovou a K. Hukovou z company