Popelka v Česku zabruslí ještě třikrát, a potom adié

Třpytivé napětí do konečků prstůVěřím, že informaci, kterou vám nyní předkládám, většina z vás ví, přesto zde na začátku je. Popelka na ledě je krasobruslařskou show, která se premiérou 1. října 2011 plným právem zapsala i do muzikálového světa na posty nejvyšší. Jejím vysoce ceněným potencionálem je skutečnost, že se v ní snoubí špičkové výkony krasobruslařů z Česka i několika zemí světa s nepřehlédnutelnými českými hereckými výkony. Velkou váhu kvality má i skutečnost, že hlavním postavám Popelky a Prince propůjčily své hlasy Lucie Bílá a Ondřej Ruml.

Vše spolu ladí do posledního puntíkuTo vše ve spojení s krásnými kostýmy, možností pevného i ledového jeviště, světel, projekce a ozvučení obrovských prostorů zajistilo Popelce slávu. Po dvou letech a vyprodaných 25 stadionech v České i Slovenské republice, se jí dokonce dostalo cti reprezentovat české muzikály, předvést se velkým i malým divákům na Ukrajině a v dalších zemích.

Režisér udílí poslední radyByli bychom bývali rádi byli při tom, za hranicemi všedních dní, ale tolik štěstí zatím nemáme. A tak nabízíme potěšení vašeho oka záležitostí neméně vzácnou - unikátními fotografiemi, které - jak říká náš fotograf - „…nikdo nemá“. Přizváním na neveřejnou generálku 27. listopadu 2013 do KV Arény v Karlových Varech před posledními představeními v Česku, jsme měli možnost být velmi blízko hercům a krasobruslařům, vidět některým pod sukně, proniknout do technických „fíglů“ a kouzel. Autora námětu, scénáristu a režiséra v jedné osobě Jindřicha Šimka, herce, zpěváky i krasobruslaře jsme mohli pozorovat a fotografovat přímo z kraje ledové plochy, kam při představení mohou vstoupit pouze vyvolení.

Balet na leděVážení čtenáři, zkuste popustit uzdu fantazii. Využijte nabídky být skrze fotografie přímo u ledu a mít vše jako na dlani. Zapněte si ve své hlavě zvuk, spustťe hudbu, rozsviťte světla. Přeneste se na scénu Petra Hlouška, vdechněte hercům a krasobruslařům do úst slova veršů Václava Kopty, zaposlouchejte se do romantické hudby Jiřího Maláska, zkuste si piruetku podle rady Radky Kovaříkové a Jany Hübler… Jste–li úspěšní, stali jste se součástí světa pohádky, kde vše je možné.

Popelka Kateřina a Princ David musí zvládnout vyzkoušet si své role i v companyNeopakující se generálkové chvíle jsou v přímém přenosu. Komoří jindy vlasatý - nemaje paruku, je skoro plešatý. Dámy také ještě nejsou zcela učesané a nemají klobouky. Po jevišti a mezi herci se pohybuje režisér s posledními radami. V celé řadě bílých kuchtíků je... i Princ! Taková solidárnost s pracující třídou! A na konci řady dokonce i Popelka. Generálka je totiž jenom jedna. Některé alternace a semisólisté si zkouší více rolí současně, a nestačí se tudíž převlékat. Při děkovačce ve Varech jsou nápisy v projekci zkoušeny v ruské azbuce.…To vše a mnoho dalšího neuvěřitelného najdete na našich fotografiích a asi nikdy neuvidíte sedíce v davu diváků oficiálního představení.

Popelko, nechť se ti ve světě daříUžijte si té blízké nádhery.
1. prosince 2013 Popelka na ledě v České republice na neurčitou dobu končí. Tuto derniéru přineseme v článku, plném profesionálních postřehů mojí kolegyně, redaktorky a zároveň krasobruslařky. 1. prosince večer odletem do Kyjeva začne Popelka cestovat po světě.
Přejeme jí „standing ovation“ alespoň ve třech plánovaných světových jazycích.

Popelka se odehrává na pódiu, mezi kulisami, na ledě i na plátně Na kolena, na kolena, na kolena, jé, jé, jé Letecká akrobacie Sólo prince v záři reflektorů
Skřítek – vypravěč Zkouška střevíčku Vypravěč hraje i Šaška Ranní rozcvička macechy s dcerami