V Kalichu nažhaví diváky Horečka sobotní noci

Divadlo Kalich představilo obsazení muzikálu Horečka sobotní nociDivadlo Kalich po úspěšném muzikálu Pomáda uvede 30. září 2014 i další slavný muzikál Horečka sobotní noci. Podle režiséra a choreografa Jána Ďurovčíka se budou obě představení v mnohém lišit, přestože obě inscenace mají mnoho společného. Spojuje je retro styl, úspěšná filmová podoba s Johnem Travoltou v hlavní roli i osoba Jana Kříže, který ztvárnil hlavní postavu Dannyho v Pomádě (za kterou obdržel Cenu Thálie) a čeká ho i postava Tonyho v Horečce sobotní noci.

Životní partneři Maruška Blahynková a Jan Kříž se i v tomto muzikálu potkávají na jevišti„Horečku lidé hodně často srovnávají s Pomádou, což lze pochopit, takže moje první myšlenky vedly směrem, jak tyto tituly od sebe co nejvíce odlišit. Pomáda měla premiéru přede dvěma lety, já na ni v Kalichu Horečkou navazuji a samozřejmě nechceme divákovi nabídnout pouhou kopii. Nahrává nám do karet, že zatímco Pomáda je ‚růžová' lehká komedie, Horečka sobotní noci má v sobě určité sociální aspekty, nepřináší pouze bezproblémovou zábavu," řekl režisér Ďurovčík.

Svým tanečním uměním diváky jistě nadchnou i Míša Doubravová a Alžbeta Bartošová„Nejedná se jen o takzvané užitkové tance jako v řadě muzikálů, tady o tanec skutečně jde. Moje snaha tedy byla, aby diváci nedostali dvakrát to samé, jen jednou v růžové, podruhé obarvené na jiný odstín," dodal Ďurovčík s tím, že zatímco v Pomádě je řada odkazů na společenské okolnosti doby jejího příběhu, Horečka vypráví příběh, který mohli prožít mladí lidé v jakékoli době. Dle tvůrců je Horečka sobotní noci nejtanečnějším muzikálem, jaký kdy v Divadle Kalich nastudovali.

V závěru tiskovky byl samozřejmě i prostor pro rozhovory s účinkujícími„Pokud už mají mít ty inscenace nějaké přívlastky, pak bych je pojmenoval následovně – Robin Hood byl historická freska, nejtěžší a nejkomplexnější je Osmý světadíl, nejstylovější byla Pomáda a nejtanečnější je bezpochyby Horečka sobotní noci," konstatoval Ďurovčík. Jak doplnil ředitel divadla a producent Michal Kocourek, představení bude obohaceno i zcela novým osvětlením, které v Čechách ještě nikdy nebylo použito.

Jan Kříž s Romanem Tomešem jsou na jevišti už sehraná dvojkaJana Kříže, představitele hlavní role Tonyho Manera, bude v inscenaci alternovat Přemysl Pálek, v roli Stefanie se představí Markéta Procházková a Alžbeta Bartošová, roli Anette si zahrají Michaela Doubravová a Marie Blahynková a Bobbyho ztvární Roman Tomeš a Jan Tenkrát. V roli otce Tonyho diváci uvidí Michala Pleskota nebo Antonína Moravce, jako matka je představí Lucie Novotná a Veronika Bojšaková.

Jan Kříž novinářům zapózoval i s Alžbetou BartošovouFilm Horečka sobotní noci, jeden z nejúspěšnějších filmů 70. let, který natočil režisér John Badham (Válečné hry, Modrý hrom, Číslo 5 žije), navazuje na populární taneční a hudební filmy z padesátých let, ovšem přizpůsobený svým stylem kultuře a hudebnímu stylu let sedmdesátých. Šťastným nápadem byla hlavně volba hudebního doprovodu skupiny Bee Gees, jejíž slavné hity (například: „Night Fever“, „You Should Be Dancing“, „How Deep Is Your Love“, „Staying Alive“, „More Than a Woman“, „Jive Talking“ a další) se staly součástí děje filmu.

Diváky láká do divadla Kalich i stylový plakátTony Manero je prodavačem v obchodu s barvami v Brooklynu. Jeho plat je malý a práce ho vůbec nebaví. Pochází z chudých poměrů bez vyhlídek na lepší budoucnost. I když mu bylo už dvacet, stále musí poslouchat svého otce a je zkrátka přesvědčený o tom, že jeho život prostě nemá smysl. Únikem ze starostí všedních dní jsou pro něj a několik jeho kamarádů pouze sobotní návštěvy diskotékového klubu 2001 Odyssey, ve které se převážně hraje hudba skupiny Bee Gees a Tony zde udivuje všechny přítomné svými tanečními kreacemi. Na diskotéce není nikdo, kdo by se mu vyrovnal. Mezi děvčaty je o něho pochopitelně velký zájem, ale Tony dává přednost výhradně tanci, a všechny nápadnice vytrvale odmítá. Jeho výsadní pozicí otřese až příchod vynikající tanečnice Stephanie, která žije v bohatší čtvrti - na Manhattanu.

Michaela Doubravová se každým dalším muzikálem zlepšujeTony se rozhodne, že společně vytvoří taneční dvojici. Se Stephanií se přihlásí do taneční soutěže s hlavní výhrou pět set dolarů a vyhrají. Tonymu má však dojem, že někteří tanečníci odvedli lepší výkon, a tak jim rozdělí své vyhrané peníze. To však vede ke konfliktu se Stephanií. Nakonec se oba tanečníci udobří a Tony odchází z chudého Brooklynu do bohatšího Manhattanu za svým štěstím.Souběžně s příběhem Tonyho a Stephanie se ve filmu odvíjí i tragický osud jeho kamaráda Bobbyho, který přivede do jiného stavu svou přítelkyni. Tuto, pro něj bezvýchodnou situaci řeší sebevraždou – skočí z mostu. Filmem Horečka sobotní noci odstartovala módní vlna hudebních filmů pokračující snímky Pomáda, Hříšný tanec a další, a stal se odrazovým můstkem pro úspěšnou kariéru Johna Travolty.

Tony v podání Jana Kříže diváky jistě nadchneMuzikál je již kompletně nastudovaný, čekají ho generální zkoušky před publikem. Kalich uvede slavný muzikál ve verzi, která na konci 90. let dobyla londýnský West End a posléze i newyorskou Broadwayi. Vypráví příběh známý z filmového plátna, v divadelní verzi však mimo jiné zazní více hudby Bee Gees, než ve filmu. Propracovanější by údajně mělo být i české libreto, jehož autorem je Adam Novák. Pěveckého nastudování se ujal Lubo Dolný a výtvarných složek již osvědčená dvojice Zuzana StrakováMartinem Černým. Jak jsme viděli v ukázce, speciálně sestavené pro novináře, mají se diváci Divadla Kalich opět na co těšit.