Divadlo na prknech Staroměstské radnice

Michaela Sejnová a Miroslav Hrabě jsou skvělý muzikálový párPozve – li vás někdo na svatbu, můžete se považovat za osobu jemu příbuznou, milou či potřebnou. Ne jinak tomu bylo pro mnohé i v případě, že se rozšířila zpráva, že Michaela Sejnová a Miroslav Hrabě, muzikálové hvězdy, se budou brát. Svatba byla v tajnosti připravována, datum stanoveno na 23. září na pravé poledne, místo Staroměstská radnice. I mně - redaktorce Musicalnetu - bylo řečeno: „Přijď, bude určitě o čem psát“. A také, že ano! Byť to „ANO“, nabylo postupem času různých, předem rozhodně nepředstavitelných, podob.

Jeden z posledních předmanželských polibkůŽenich a nevěsta přijeli před radnici ve dvou velmi atraktivních Mini Cooperech – aby vynikla krása nevěsty, přijela Míša dokonce v kabrioletu. O tom, že jim to oběma slušelo, nebylo pochyb. Bílé dlouhé šaty nevěsty a nádherný oblek s květinou v klopě ženicha, byly pastvou pro oči nejenom přihlížejících, ale i pro hledáčky několika novinářů a kameramana, kteří byli pozváni jako vyvolení, či se o tom dozvěděli jinak. V předsálí oddací místnosti Míša s Mirkem zapózovali, jak se na celebrity sluší a podali pár informací o svém rozhodnutí. Velmi mě potěšilo, že bylo patrné, že si dali záležet i na výběru hudebního doprovodu, který byl připraven nejbližšími kamarádkami.

Svědci Eva Kleinová a František Pytloun předali prstýnky...Matrikářka vyzvala budoucí novomanžele a svědky k ověření dokladů. Po té jsme my, svatebčané, jak bývá zvykem, vytvořili ve svatební síni špalír a za zvuku houslového dua vešel ženich, aby mu nakonec tatínek přivedl překrásnou nevěstu. Na vysokých podpatcích se nesla jako obláček. Schody zvládla za pomoci dvou „družic“ (jak jsme je nazvali, neznajíce odborného výrazu pro družičky - chlapce). Ti nesli volány dlouhých šatů. Do síně vstoupil oddávající. Ani ve snu mne nenapadlo, že bude mít tvář Zdeňka Bartáka, známého hudebního skladatele, který současně zastává na Praze 1 funkci zastupitele, oprávněného i oddávat.

Tak tohle ještě Staroměstská radnice nezažila!!!Tak to byla bomba. A to jsem ještě netušila, že k opravdovému výbuchu teprve dojde. I ostatní svatebčané vyjádřili své překvapení ze známé tváře šumem s myšlenkou: ti mají ale štěstí… Po velmi pěkně zvolené řeči a výstižných citátech, položil oddávající otázku pro ženicha. Odpověď zněla „ANO“. Po stejné otázce, položené nevěstě, nastala velmi dlouhá odmlka. Jaké však nastalo překvapení, když jsme místo něžného „ANO„ zaslechli „NE“. Co se stalo? Zdeněk Barták zachoval klid, a s vtipným bonmotem: “Zde se spíše říká ano, proto zopakuji svou otázku.“ se zeptal znovu. Odpověď Míši Sejnové však opět byla NE! Nastal zmatek….

Teprve v tu chvíli mi všechno došlo… Že totiž tato myšlenka svatby-nesvatby - k jejímuž autorství se mimochodem hrdě hlásí náš fotograf Michal Škvor - byla navržena už květnu na jedné z divadelních zkoušek.

Že Míša byla nejkrásnější, vidělo nejen zrcadlo!Došlo mi, že Staroměstská radnice, to posvátné místo, se stala svědkem něčeho opravdu premiérového, co si snad vůči ní mohli dovolit opravdu výjimečně a bez reprízy jenom „komedianti“ z crazy muzikálové komedie Jardy Kleina Svatba (ne) bude! Samozřejmě, že vše bylo na místě vysvětleno a uvedeno na pravou míru Jakubem Šlégrem, který v této komedii hraje Anděla, majícího na starosti rodinu Macháčkových. Novináři se dozvěděli, že tato právě proběhnuvší svatba je „pouze“ netradičním pozváním na premiéru crazy muzikálové komedie Svatba (ne) bude! Ta proběhne 27. října 2014 v 19 hodin v Divadle Kalich.

Poprvé odchází něvěsta z radnice bez ženichaTakže ještě jednou pro ty, co snad nevěří svým očím a uším. Míša Sejnová, v roli hlavní hrdinky zmíněné komedie, a Mirek Hrabě - otec hlavního hrdiny, jsou oba dva v civilním životě nadále svobodní a těší se, že jednou v budoucnu stanou před oltářem opravdu naostro, mimo své divadelní role, se vší úctou k institutu manželskému a podobnou parádou, jakou měli dnes. Nutno říci, že Míša sice vycházela před radnici tentokrát sama, ale entrée měla jako jakákoliv opravdová nevěsta.

František Pytloun je už rok ''okroužkovaný''Komu snad stále vrtá hlavou, jak se to všechno mohlo vymyslet, zařídit a sehrát, mohu poradit, aby se třeba zeptal na premiéře. Duší tohoto crazy muzikálu je skvělý člověk Jarda Klein, který ho vymyslel a začal ho realizovat. Když končil muzikál Děti ráje, oslovil Michala Škvora na zhotovení fotografií, a tím se rozjela spolupráce s naším serverem.

Jeho vnímání světa bylo stejné, jako našeho fotografa, a tak na bláznivý nápad rád přistoupil. V druhé polovině května se muzikál v předpremiéře představil publiku – Jarda si v něm střihl roli Miche, kterou si neskutečně užíval. Bohužel jeho muzikálový sen pro něj skončil 24. srpna životní derniérou.

Míšu prostě všichni milují!Myšlenka bavit lidi, ale zůstala živá. Jardova rodina a blízcí kamarádi se nevzdali jeho ideálů a nápadů. Snaží se, po úspěchu generálky odehrané v Lounech a několika zájezdových reprízách, dojít k opravdové premiéře v kamenném divadle - v Praze.

Celý tým a herci tohoto muzikálu se rozhodli, že Svatba bude! Na počest Jardovi. Navzdory osudu. Těmito slovy nás všechny pozvala nová produkční – Eva Kleinová - v osobním životě dcera Jardy a v divadelní roli matka hlavního hrdiny - na premiéru crazy Svatby.

Aktéři odjíždějí do muzikálu ''Svatba (ne)bude!''Podrobnosti o ději, obsazení, tvůrcích a realizačním týmu se můžete dočíst ve článcích na našem serveru. Kdo toužíte zasmát se, poslechnout si skvělé písně, vidět známé herce, ale i vzdát hold Jardovi a jeho pokračovatelům, neváhejte. Sami poznáte, že někteří lidé, žijící na zemi naplno, dokáží rozdávat sílu nejenom na prknech divadelních, ale i nebeských.

Jardo, hlásím: na radnici se to fakt povedlo! A povede se i premiéra!