Kongresový sál ovládl muzikál Mamma Mia!

Před začátkem premiéry mohli diváci v kuloárech kongresového centra vidět celou plejádu celebrit, mimo jiné i producenty Janise Sidovského a Petra Kovarčíka Uvedení slavného muzikálu Mamma Mia! na české scéně, založeného na písních neméně slavné švédské skupiny ABBA, bylo veřejností dlouho netrpělivě očekáváno. Kongresové centrum Praha praskalo v den premiéry 12. 12. 2014 ve švech, živý orchestr byl dobře naladěn, a diváci natěšeni na velkolepou výpravnou show, obsazenou našimi největšími muzikálovými hvězdami a zvučnými jmény, to vše za účasti řady celebrit a předních politiků s rodinami v publiku. U takové události nemohl chybět ani Musicalnet, a tak vám přinášíme z premiéry reportáž.

Premiéru si nenechal ujít ani Andrej Babiš s rodinouPojďme si nejprve připomenout pár dat z historie. Muzikál Mamma Mia! se stal v zahraničí diváckým hitem ihned při svém prvním uvedení v Londýně v dubnu 1999. Poté byl představen po celém světě ve více než 270 městech, zhlédlo ho 54 miliónů diváků a vydělal přes dvě miliardy dolarů. S obrovským úspěchem se setkala i jeho filmová verze z roku 2008, ve které účinkovaly nejznámější filmové hvězdy jako Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgard, Amanda Seyfried či Julie Walters. Zájem v České republice je rovněž obrovský, ke dni premiéry bylo vyprodáno 73 333 lístků a muzikál producentům vydělat 50 milionů Kč.

Nechyběli ani František Janeček a bývalý prezident Václav KlausPříběh se odehrává na malém řeckém ostrově Kalokairi. Donna vlastní a provozuje penzion a její dvacetiletá dcera Sophie se má vdávat. Moc by si přála, aby ji k oltáři odvedl její otec. To je ovšem problém, protože matka o otci nikdy nechtěla mluvit, a tak Sophie začala pátrat na vlastní pěst. Nachází matčin deník z doby před dvaceti lety, a překvapeně zjistí, že v úvahu připadají hned tři kandidáti. Sophie tedy pozve na svou svatbu všechny tři, z čehož vznikne mnoho zajímavých a komických situací. Sophiina matka Donna o tom samozřejmě nemá nejmenší tušení.

Příjezd tří potencionálních otců Sophie vzbudí na malém ostrově pořádný rozruch, nevíce je zaskočena samotná DonnaV předvečer svatby na ostrov skutečně přijedou tři muži: Harry „Head Banger“ Bright, britský bankéř s jemnými způsoby, australský cestovatel Bill Andersen a americký architekt Sam Carmichael, který měl s Donnou milostný poměr a současně byl zasnouben s jinou ženou, jak vyšlo později najevo. Sophie je zpočátku přesvědčena, že je jejím otcem Bill, protože jeho teta Sophia zanechala pro rodinu v dědictví větší množství peněz. Požádá tedy jeho, aby ji dovedl k oltáři, a Bill souhlasí. Vzápětí Sam i Harry pochopí, o co se vlastně jedná, a každý z nich je přesvědčen, že otcem Sophie je právě on.

Na svatbu přijíždějí i kamarádky Donny – Rosie a TanyaDonna na svatbu dcery pozvala své dvě kamarádky z mládí – movitou, životem ostřílenou a třikrát rozvedenou Tanyu a známou spisovatelku kuchařek Rosie, která je naopak poněkud ztřeštěná. Před dvaceti lety měly společnou kapelu Donna a Dynama, a tak se těší, že to na svatební veselici zase společně pořádně roztočí. Mezitím se Sophia v patové situaci rozhodne, že bude nejlepší, když k oltáři ji doprovodí přeci jenom matka a oznámí to potencionálním tatínkům, kteří to musí vzít na vědomí.

Sam se setkává s Donnou a zpochybňuje své otcovstvíMezitím ale Sophie se svým snoubencem Skyem začnou o chystaném sňatku pochybovat, domnívají se, že se ještě neznají tak dobře, že by si měli dát ještě čas. Sam se setkává s Donnou a zpochybní své otcovství. Donna se s ním chytne a konstatuje, že je ráda, že vychovala dceru bez mužské pomoci, která by stejně za moc nestála, jak se ukazuje. V hádce si však oba uvědomí, že jsou do sebe i po těch letech stále beznadějně zamilovaní.

Sophia se Skyem u oltáře oznámí, že se ještě brát nebudouNa svatbě všem třem mužům dochází, že Sophiino otcovství není jasné, ale všichni přesto souhlasí, že na tom vlastně nezáleží. Sophie má ráda všechny tři a tatínkům nevadí být třetinovou součástí jejího života. Sophie a Sky u oltáře oznámí, že se zatím brát nebudou, že se nejdříve chtějí lépe poznat na cestě kolem světa. Aby veškeré přípravy na svatbu nepřišly vniveč, Sam poklekne a požádá Donnu o ruku. Ta po chvíli váhání nakonec překousne svou hrdost a se sňatkem souhlasí. Současně se sblíží také Rosie a Bill a na svatební hostině překvapí i Harry, když přítomným představí svého přítele Laurence (což je specialita české verze, v originále tato skutečnost není).

Celý příběh se Sophií prožívají i její nejlepší kamarádkyPojďme se nyní blíže podívat na autory muzikálu Mamma Mia! Benny Andersson je švédský hudební skladatel, producent, zpěvák, textař, hráč na klávesové nástroje a syntezátory, akordeon a příležitostně kytaru. Společně s Björnem Ulvaeusem v roce 1972 založili skupinu ABBA, která se během deseti let své existence stala jednou z nejúspěšnějších hudebních skupin všech dob. Skupinu tvořili čtyři členové, Benny Andersson (zpěv, klávesy), Björn Ulvaeus (zpěv, kytara), Agnetha Fältskog (zpěv) a Anni-Frid Lyngstad (zpěv). V roce 1988 měl na newyorské Broadwayi premiéru muzikál Chess, který Anderson napsal společně s Björnem Ulvaeusem a libretistou Timem Ricem. V letech 1998 – 1999 pak společně s Ulvaeusem zkomponovali muzikál Mamma Mia!, který se stal diváckým trhákem. V roce 2008 spoluprodukovali také neméně slavný film Mamma Mia!

Alena Antalová má ve scénáři i odvážnou scénu se štaflemiAutorem textů muzikálu je Stig ‚Stikkan‘ Erik Leopold Anderson. Byl to švédský skladatel, textař, majitel hudební společnosti Polar Music a manažer skupiny ABBA. V mládí se rok živil jako učitel chemie a matematiky. Ve svých dvaceti letech byl však vyhozen, údajně za fyzické napadání žáků. Anderson si brzy našel práci v obchodě s gramofonovými deskami, později se stal hudebním vydavatelem, manažerem, a také příležitostným umělcem. V roce 1963 založil hudební vydavatelství Polar Music a poznává skladatele a textaře Björna Ulvaeuse s jeho skupinou Hootenany Singers, dělá jim manažera a vydává jejich desky.

Kdysi slavné trio kamarádek to opět rozjíždí v plné paráděPoté Björn získává funkci hlavního skladatele a producenta u Polaru. Björn chtěl později místo i pro skladatele a svého kamaráda Bennyho Anderssona ze skupiny Hep Stars. Stig to z finančních důvodů odmítl, ale poté, co byl Björn ochoten vzdát se poloviny platu, Bennyho nakonec přijal. V roce 1972 skladatelské, textařské a producentské duo Benny Andersson a Björn Ulvaeus založili skupinu ABBA a Stig Anderson se stal jejich manažerem.

Nakonec svatba přeci jenom bude – Sam pokleká a žádá Donnu o rukuV prvních letech ABBY pomáhal Stikkan Anderson s texty k některým písním, například „Ring Ring“ (1973), „Waterloo“ (1974), „I Do, I Do, I Do, I Do, I Do“ (1975), „Mamma Mia“ (1975), „S.O.S“ (1975) a nebo k některým přispěl jen názvy „Dancing Queen“ (1976), „Knowing Me, Knowing You“ (1976) a „The Name of the Game“ (1977). Anderson ABBU zastupoval v jejich obchodních zájmech a celosvětové úspěchy zajišťoval výhodnými smlouvami, které skupině přinesly významné finanční zisky. ABBA dodnes prodala přes 380 miliónů nahrávek.

Sky se Sophií místo plánované svatby odjíždějí na cestu kolem světa, aby se lépe poznaliScénáře se zhostila Catherine Johnson, britská spisovatelka a scénáristka, která se proslavila zejména scénářem k divadelní a filmové verzi muzikálu Mamma Mia!. Napsala rovněž dvanáct divadelních her a vytvořila scénář k šesti televizním filmům, které mimo jiné odvysílala stanice BBC.  Za muzikál Mamma Mia! byla nominována na Zlatý glóbus, na broadwayskou cenu Tony i britskou divadelní cenu Olivier. O tom, že scénář je výborně napsaný, není tedy nejmenších pochyb. Je to pozitivní příběh, se zajímavými zápletkami, plný komických situací a dobře propracovaných charakterů jednajících postav a s dobrým, trochu překvapivým koncem.

Alena Antalová se v kostýmu ABBY cítila jako doma a zvládla i diskotékové kreacePojďme se nyní podívat na jednotlivé postavy. V premiérovém obsazení Donny padla volba ze tří alternací Alena Antalová / Leona Machálková / Daniela Šinkorová na první z dam, a je otázkou, jestli to byla volba nejlepší. Alena Antalová patří k mým oblíbeným herečkám, postava jí velmi sedí typově a herecké pasáže zvládla bravurně, včetně náročného, až akrobatického kousku se štaflemi, ale co se týče pěveckého zvládnutí role, tam už takové chvalozpěvy pět nemohu. V jednodušších a sborových písních bylo vše v pořádku, ale v sólových věcech, zvláště pak ve vypjaté písni „Vítěz vyhrává“, si již zdaleka nebyla tak jistá v kramflecích a píseň byla na hranici jejích možností, což bych u titulní role neočekávala. (Skladbu znají navíc lidé s brilantním textem Zdeňka Borovce s názvem „A ty se ptáš, co já“ ve skvělém podání Heleny Vondráčkové, a jistě se nevyhnou srovnání.) Naštěstí se Antalová do písně obula výrazově a herecky, a tak si na konci této scény svůj potlesk přeci jenom vysloužila.

Petra Vraspírová se své role zhostila se ctíDo role Donniny dcery Sophie režisér obsadil talentovanou Petru Vraspírovou, která svou postavu zvládla více než dobře jak po herecké, tak po pěvecké stránce, její výkon byl vyrovnaný, plný emocí a celkově mu nemám co vytknout. Zajímavé budou alternace této role: Hana Holišová / Ivana Korolová / Sabina Křováková, na poslední z nich jsem opravdu velmi zvědavá, Sabina vyšla z televizní soutěže, kterou vyhrála, jistě zaslouženě, ale o jejích hereckých zkušenostech zatím nic nevím, takže by mě zajímalo, jak se s jejím talentem režisér a samotná Sabina s rolí popasovali.

Tomáš Smička měl v roli Skye kromě hereckého, pěveckého a tanečního umu možnost předvést i své vypracované těloV roli snoubence Sophie Skye se představil všestranně nadaný Tomáš Smička (který kromě této role mimochodem spolupracoval i na choreografiích muzikálu). Kromě velmi dobře zvládnuté herecké a pěvecké složky je nutné vyzdvihnout i jeho pohybové ztvárnění postavy, profesionální tanečník se v něm zkrátka nezapře (devět let působil v taneční skupině Dance2xs, nyní se věnuje i lektorské činnosti). Společně s Petrou Vraspírovou tvoří na jevišti sympatický pár mladých lidí. Tomáše v roli Skye budou alternovat Jan Kopečný a Michael Foret, oba budou jistě stát pro srovnání za zhlédnutí.

Tomáš Trapl podal na premiéře vynikající výkonV roli Sophiiných otců se objevují hned tři postavy. Prvním z nich je Harry, kterého na premiéře ztvárnil Tomáš Trapl. Tomáš patří ke stálicím muzikálového nebe, a vždy odvede skvělý jak herecký, tak pěvecký výkon. Nezklamal ani tentokrát, Harryho v jeho podání jsem si skutečně vychutnala se vším všudy. Mile mě překvapil i svými náročnými tanečními kreacemi. Klobouk dolů i před skutečností, že Tomáš při premiéře vlastně zaskakoval za původně obsazeného, leč onemocněvšího Pavla Vítka. Třetí alternací této role je Petr Kotvald, kterého si trochu nedovedu představit, ale možná právě proto se nechám překvapit (doufám, že mile).

Petr Kolář v tandemu s Hankou Křížkovou dovedli diváky pobavitÚlohy druhého potencionálního otce Sophie Billa se ujal divácky velmi oblíbený Petr Kolář. Musím se přiznat, že jsem ho zpočátku díky kostýmu vlastně ani nemohla poznat, a ač zpíval dobře, nenacházela jsem u něj ty jeho typické hlasové polohy a barvy, kterými je jindy charakteristický a nepřehlédnutelný. Z dalších alternací mi k role sedí více Oldřich Kříž, ale zajímavé bude zhlédnout, jak se s postavu vyrovná i Bořek Slezáček.

Jiří Langmayer podal v roli Sama skvělý výkon a vyloženě si ji užívalJako třetí Sophiin tatínek Sam exceloval Jiří Langmajer. Byl vynikající jak herecky, tak po pěvecké stránce. Své figuře dokázal vtisknout nadhled i nadsázku, a jeho postava mě bavila. A jak jsem viděla diváky kolem sebe, nebyla jsem sama. Po jeho výstupech byl potlesk publika vždy o něco vřelejší. I jeho společné repliky s Donnou byly velmi dobře a uvěřitelně zahrané, když ovšem pominu velmi důvěrnou scénu, kterou jim režisér, nevím proč, ztížil tím, že je postavil při intimním dialogu pěkných pár metrů od sebe. Ale i s tím se představitelé těchto dvou rolí popasovali se ctí.

Radka Fišarová Tanyu zahrála s přehledem životem ostřílené ženyV ději zve Donna na svatbu dcery své dvě kamarádky z mládí. První z nich je Tanya, kterou ztvárnila Radka Fišarová s nadhledem zkušené šansoniérky, a to jak po pěvecké, tak i herecké stránce. Tanya je třikrát rozvedená a o životě ví své, Radka dovedla své postavě vdechnout opravdovost, věrohodnost i potřebný nadhled a nadsázku, nejen v diskotékových pasážích, ale například i v dialogu se svým mladičkým obdivovatelem. Zajímavé bude i porovnání dalších alternací, domnívám se, že typově tato role bude sedět všem, i když ji každá z dam dle svého naturelu jistě uchopí trochu jinak a po svém. V roli Tanyi budou kromě Radky Fišarové alternovat Ivana Chýlková, Olga Lounová a Michaela Nosková.

Hanka Křížková publikum dostávala svým komediálním talentem a perfektním pěveckým výkonemDruhou Donninou kamarádkou z mládí je majitelka knihkupectví Rosie. V premiérovém obsazení jsme viděli Hanu Křížkovou. Ač by se na první pohled mohlo zdát, že Hanka se do této role typově příliš nehodí, pravý opak je pravdou. Hance role vyloženě sedí, je vidět, že ji baví a dává do ní opravdu všechno. A to s lehkostí profesionálky. Nejen že vystřihla všechny své pěvecké party naprosto bravurně, do hereckého projevu dává opravdovost, nadsázku a hlavně velký smysl pro humor. Čím mě však zcela dostala, že to, s jakým šarmem a nasazením zvládla pohybovou stránku své role. V sólových věcech překypovala energií, všechna čísla poctivě a bez mrknutí oka či jakéhokoliv viditelného zadýchání odtančila s company a vůbec nezůstávala pozadu, naopak. Tato postava patří díky Hance k nejzábavnějším z celého představení. Klobouk dolů, Hanko! V alternacích můžete vidět Jitku Asterovou, Jaroslavu Kretschmerovou a Olgu Lounovou.

Kamarádi Skye a přítelkyně Sophie jsou sice menší, ale nikoliv nevýznamné roleDalšími menšími rolemi jsou kamarádky Sophie Lisa v podání Barbory Skočdopolové (alternace Alžbeta Bartošová, Veronika Vyoralová a Karolína Krézlová) a Ali, ztvárněná Vendulou Příhodovou (alternace Kateřina Klausová a Ilona Maňasová). Také Sky má dva kamarády: Peppera v podání Petera Pechy (alternace Martin Hubeňák) Eddieho, kterého se ujal stále se zlepšující Laco Hudec (alternace Radim Pátek a Petr Ryšavý). Ač menší role, všichni se jich zhostili se ctí, dovedli pobavit.

Žabáci s potápěčskými ploutvemi diváky rozesmáli svým tancem a vtipnou choreografiíK hodnocení nám zbývá mnohačetná company, které je vždy plné jeviště a má v muzikálu mnoho tanečních čísel. Zde bych měla pár výtek nejen k malé sehranosti souboru, ale i k choreografii. Ve scéně na diskotéce, kde to musí vřít a být vše v pohybu, company stála ve štronzu ve ztemnělém pozadí a na velkém jevišti to vypadalo prázdně. Pokud měl být záměr nechat vyniknout dialogu hlavní postav v popředí, minulo se to jaksi účinkem. Choreografií byla pověřena Ivana Hannichová, možná stačilo aspoň se trochu nechat inspirovat originálem. Uznávám, že zaplnit velké jeviště Kongresového centra je oříškem, ale zároveň i výzvou, kterou paní choreografka neuchopila zrovna nejšťastněji, a tak ode mne tentokrát pomyslných pět hvězdiček zkrátka nemůže dostat.

Dojem pokoje vytvářela jednoduchá kulisa, která vypadala na velké scéně poněkud chuděNejvětší muzikálová scéna v Praze je pro každého scénáristu jistě výzvou zaplnit tento prostor smysluplně a účelně. Scéna Radka Havlíčka je jednoduchá a umožňuje rychlé přestavby scén, ale přesto jsem se nemohla zbavit celkového dojmu, že kulisy jsou proporcionálně k prostoru jaksi malé a jeviště často působilo prázdně. Při přestavbách kulis jednotlivých obrazů vznikala hluchá, potemnělá místa, a čekání divákům zkracoval orchestr, který v podkresu tiše hrál melodie ABBY. Představení logicky v těchto místech „padal řemen“ a ztrácelo tempo. Při tom právě velké jeviště si říká o řešení těchto předělů jiným, praktičtějším způsobem. Například na jedné straně by mohl probíhat děj, nějaký dialog a na zbytku jeviště by mezitím mohly proběhnout přestavby. Tvůrci této možnosti bohužel nevyužili.

Režisér Antonín Procházka byl s výkony účinkujících evidentně spokojenPřekladu a českých textů se ujal osvědčený Adam Novák. Původní autoři si velmi hlídají přesnost překladu, Adam Novák jako ostřílený matador se úlohy zhostil celkem se ctí. Jediné, co mu musím vytknout, jsou časté přízvuky na druhé slabice, což originální angličtina umožňuje, ale u češtiny, která má přirozené přízvuky na první a třetí slabice, to zní nepřirozeně a místy to hodně tahá za uši. Při tom by stačilo věnovat tomu více pozornosti a dát si s texty trochu větší práci. Muzikál by si to zasloužil.

Jako na každé správné premiéře se diváci dočkali i několika přídavkůDirigentskou taktovku pevně uchopil do ruky Dalibor Kapras. Živá hudba je prostě živá hudba, která se nedá ničím nahradit, a pro Mamma Mia! je to samozřejmě dobrá volba. Zpočátku mi však připadalo, že celý zvuk je jaksi na vodě, určitě by stálo za úvahu přidat ve zvuku více spodků, basy a bicích, aby orchestr zněl plněji. Místy bohužel nebylo rozumět zpěvákům, o čem zpívají, což patrně bude vadit divákům, kteří muzikál uvidí úplně poprvé. Samozřejmě je to i věcí dobré artikulace, ne všichni aktéři, kteří uspěli v konkurzech na muzikál, jsou absolventi hereckých škol, kde se rétorika učí. Za dirigentským pultem se budou střídat ještě s Kryštofem Markem a Milošem Krejčím.

Kostýmní výtvarník Roman Šolc opět předvedl, že patří u nás ke špičce v oboru Roman Šolc, který vytvořil pro představení kostýmy, sice neměl takovou možnost se realizovat jako třeba u jiných, historických představení, ale i tak si to evidentně užil, abbácké diskotékové kostýmy neměly chybu, cítila jsem z nich i určitou nadsázku a dnešnímu divákovi musí široké volány u kalhot připadat až mile úsměvné. Civilní oblečení aktérů bylo adekvátní ději a době. Musím se zastavit u milého momentu, kdy plnoštíhlá Hanka Křížková vytáhne úzké flitrové šaty a zeptá se kamarádek: „Myslíte, že mi budou?“ A pak si je jednoduše nasadí za tenká ramínka na krk a udělá si z nich ozdobnou náprsenku, která perfektně dotvoří celý kostým. Výborný nápad, který zřejmě u ostatních alternací Rosie nevyzní tak, jako u Hanky.

Při děkovačce nemohly chybět krásné květiny pro hlavní aktéry muzikáluZkušený režisér Antonín Procházka neměl jednoduchou úlohu. Jak jsem se již zmínila, zaplnit a ovládnout velké jeviště Kongresového centra je jistě nadlidský úkol, a ne vždy se to podařilo, zanechalo to ve mně poněkud rozpačitý dojem. Hudba ABBY je nesmrtelná, původní scénář skvěle napsaný, plakáty hvězdné obsazení a živý doprovodný orchestr… Zdálo by se tedy, že se na představení nedá nic zkazit. Pro mnohé diváky, neovládající angličtinu, je to první příležitost se dozvědět, o čem písničky ABBY vlastně jsou. Příběh je úsměvný, má své zápletky a děj dobře, i když trochu překvapivě dopadne. Ideální kombinace pro návštěvníky, kteří se chtějí pobavit, relaxovat a zavzpomínat na staré dobré hity slavné skupiny. Jejich melodie si jistě budete cestou z divadla broukat. Kdo však bude mít možnost srovnávat originál, ať už film nebo muzikál samotný, bude zřejmě trochu zklamaný, neboť ve srovnání mu bude pražská verze vyznívat zkrátka jako Mamma Mia! po česku…

Premiérové obsazení muzikálu:

Donna – Alena ANTALOVÁ / Leona MACHÁLKOVÁ / Daniela ŠINKOROVÁ
Sophie – Petra VRASPÍROVÁ / Hana HOLIŠOVÁ / Ivana KOROLOVÁ / Sabina KŘOVÁKOVÁ
Sky – Tomáš SMIČKA / Michael FORET / Jan KOPEČNÝ
Harry – Tomáš TRAPL / Petr KOTVALD / Pavel VÍTEK
Bill – Petr KOLÁŘ / Oldřich KŘÍŽ / Bořek SLEZÁČEK
Sam – Jiří LANGMAJER / Bronislav KOTIŠ / Roman VOJTEK
Tanya – Radka FIŠAROVÁ / Ivana CHÝLKOVÁ / Olga LOUNOVÁ / Michaela NOSKOVÁ
Rosie – Hana KŘÍŽKOVÁ / Jitka ASTEROVÁ / Jaroslava KRETSCHMEROVÁ / Olga LOUNOVÁ
Lisa – Barbora SKOČDOPOLOVÁ / Alžbeta BARTOŠOVÁ / Veronika VYORALOVÁ / Karolína KRÉZLOVÁ
Ali – Vendula PŘÍHODOVÁ / Kateřina KLAUSOVÁ / Ilona MAŇASOVÁ
Pepper – Peter PECHA / Martin HUBEŇÁK
Eddie – Laco HUDEC / Radim PÁTEK / Petr RYŠAVÝ

Company: Tereza Bílková, Tereza Bufková, Tereza Dolejší, Peter Dolinajec, Linda Fernandez Saez, Kateřina Górnioková, Tomáš Haas, Johana Hájková, Patrik Havelka, Zuzana Havrlantová, Martin Hejný, Martin Hubeňák, Michaela Josífková, Barbora Králová, Karolína Krejčová, Stanislav Kuchar, Veronika Ladzianská, Daniela Lebedová, Jiří Marek, Michal Máša, Eva Miškovič, Kateřina Nováková, Radim Pátek, Lukáš Pečenka, Lukáš Prokop, Alex Sadirov, Monika Secká, Nikol Schwarzová, Tomáš Smička, Oldřich Smysl, Barbora Šampalíková, Jakub Šimůnek, Rostislav Šrom, Lukáš Štěpánek, Míla Šturc, Veronika Zelníčková

Realizační tým
Překlad a české texty – Adam NOVÁK
Režie – Antonín PROCHÁZKA