Muzikál Ať žijí duchové! absolvoval první čtenou zkoušku

Ve zkušebně Hudebního divadla Karlín se konala první čtená zkouškaFilmová legenda Ať žijí duchové! dostane muzikálovou podobu na scéně Kongresového centra Praha, a protože premiéra, která je naplánovaná na sobotu 23. dubna 2016 od 18 hodin, se pomalu blíží, došlo i na první čtenou zkoušku. Proběhla ve zkušebně Hudebního divadla Karlín, a v jejím závěru si mohli novináři vyfotografovat některé z hlavních představitelů a natočit s nimi rozhovory. Nejprve jsme museli nějaký ty minuty čekat na chodbě před dveřmi zkušebny, než nás producent Janis Sidovský vpustil dovnitř. Ale čekání se vyplatilo, aspoň jsme přes dveře zaslechli korepetice některých písniček. A potom nám bylo dovoleno nahlédnout pod pokličku vznikajícího muzikálu a seznámit se s hereckým obsazením a některými alternacemi. Zde vám přinášíme první informace.

Jiří Lagmajer si v muzikálu zahraje MistraPohádkový výpravný muzikál pro celou rodinu vychází z filmové předlohy autorů Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře a zazní v něm všechny slavné hity jako například „Hajný je lesa pán“, „Dumky, žalky“, „Šupy dupy dup“ anebo „Pramen zdraví z Posázaví“. Do muzikálové verze ale přibude i celá řada dalších oblíbených písniček jako „Není nutno“, „Dělání“, „Elektrický valčík“, nebo třeba „Když se zamiluje kůň“. Tvůrci slibují i spoustu scénických kouzel, magických triků, a hlavně romantický příběh, kde vládnou duchové a především láska. Režie muzikálu se ujme Antonín Procházka, hudební produkce Ondřej Soukup. Scénografii bude mít na starost Daniel Dvořák a na krásné kostýmy se můžeme těšit z osvědčené dílny Romana Šolce. Pořádně do těla dá hercům choreografka Ivana Hannichová a dirigentské taktovky se směle chopí Dalibor Kapras.

Vladimír Kratina bude alternovat s Jaromírem Dulavou v roli Kastelána – rytíře Brtníka z BrtníkuA jaký bude mít muzikál děj? I to nám už jeho tvůrci naznačili. V ospalé vesničce Brtnice přijdou místní ochotníci s nápadem. Před čtyřiceti lety se na jejich hradě natáčel slavný film Ať žijí duchové. Proč toho nevyužít a nesehrát známou hudební komedii v létě pod širým nebem? Ředitel školy sepíše divadelní adaptaci a požádá o pomoc studenty pražské DAMU, kteří si letos místo sjíždění Vltavy můžou v létě zazkoušet – hurá! Všichni, kromě jejich profesora to berou jako happening. Přes počáteční nedůvěru mezi ochotníky a studenty vše spěje k očekávané premiéře.

Chantal Poullain ztvární tajemnou šlechtičnu Leontýnu von BrtnikRomantický příběh se prolíná se skutečným životem. A tak se představitelka Leontýnky nakonec doopravdy zamiluje do kluka, který hraje Dlouhého Jendu, a rozpadající se zříceninu hradu Brtník zachrání místo skřítků tesařů tajemná šlechtična. Je živá, nebo je to duch? Hranice mezi reálným životem a pohádkou jsou tenčí než pavučina… Výpravný rodinný muzikál Ať žijí duchové! na motivy filmu dle původního scénáře autorů Jiřího Melíška, Oldřicha Lipského a Zdeňka Svěráka přinášejí producenti muzikálu Mamma Mia! V divadelní adaptaci a režii Antonína Procházky se představí známí herci a zpěváci.

Dosud potvrzené obsazení
Leona (Leontýnka z Brtníku) Petra Vraspírová / Ivana Korolová / Hana Holišová
Kastelán (rytíř Brtník z Brtníku) Vladimír Kratina / Jaromír Dulava
Vedoucí samoobsluhy Jiří Korn / Václav Kopta
Ředitel školy Michal Suchánek / David Suchařípa
František (hajný Kochánek) Oldřich Kříž / Bronislav Kotiš
Libuška (hajná Kochánková) Štěpánka Křesťanová / Miroslava Pleštilová
Starosta (předseda DrPrHrBr) Richard Genzer / Pavel Nečas
Učitelka (Černá kronika) Adéla Gondíková / Miluše Bittnerová / Dana Batulková
Pavel (Jenda Dlouhý) David Gránský
Mistr Jiří Langmajer / Roman Vojtek
Leontýna von Brtnik Chantal Poullain
Ríša (Zrzek) Tomáš Smička

Původní scénář Jiří Melíšek, Oldřich Lipský a Zdeněk Svěrák
Autor hudby Jaroslav Uhlíř
Autor textů Zdeněk Svěrák
Autor divadelní adaptace a režie Antonín Procházka
Choreografie Ivana Hannichová
Hudební producent Ondřej Soukup
Dirigent Dalibor Kapras
Scénografie Daniel Dvořák
Kostýmy Roman Šolc

Takhle začíná zkoušení nového muzikálu – herci se bez scénáře neobejdou S produkcí už se domlouvají první termíny, kdy bude kdo hrát V roli učitelky se budou střídat Miluše Bittnerová s Adélou Gondíkovou a Danou Batulkovou Adéla Gondíková ochotně odpovídala na dotazy novinářů
Chantal Poullain jako jedna z mála nemá v muzikálu alternaci Ondřej Soukup dohlíží, aby bylo v muzikálu po hudební stránce vše perfektní Obsazení Davida Gránského do role Pavla – Jendy Dlouhého – potěší nejednu jeho fanynku, David je zatím bez alternace Plakát už láká diváky na muzikál, první generálka už je zcela vyprodaná