Mamma Mia! se bude loučit na Silvestra 2016

V roli Donny se představila Helena VondráčkováKdyž jsme se dozvěděli, že muzikál Mamma Mia! chystá na Silvestra, 31. prosince 2016 svou derniéru, rozhodli jsme se s Musicalnetem tento hudební bestseler ještě rychle navštívit. Jednak od premiéry 12. prosince 2014, ze které jsme vám přinesli reportáž, už uplynulo hodně vody, takže jsme chtěli porovnat, jak si představení od té doby sedlo, a pak jsme samozřejmě byli zvědaví na obsazení s dalšími alternacemi, zejména jsme si nechtěli nechat ujít Helenu Vondráčkovou v titulní roli Donny.

Petra Vraspínová coby Sophie našla právě mámin tajný deník…Muzikál Mamma Mia! dosud vidělo více než 210 000 diváků, což svědčí o nebývalém zájmu o toho dílo. Sál s kapacitou větší než 1 500 míst již druhým rokem zaplňuje rozlehlé hlediště Kongresového centra Praha. Představení jsou dlouho dopředu vyprodaná. Předpokládá se, že do konce roku představení uvidí 280 000 diváků. Představitelka Sophie Hana Holišová získala za tuto roli nominaci na Cenu Thálie. Jestli ji promění ve vítěznou trofej, se dozvíme již 26. března 2016 v přímém přenosu České televize.

''A ty se ptáš co já…''V neděli 6. března jsme viděli představení nabité energií, entuziazmem, s výbornými hereckými i pěveckými výkony. Helena Vondráčková je velkou profesionálkou a v roli Donny podala výborný výkon. Zdá se, jakoby jí tato role byla šitá na míru. Kromě přesvědčivého hereckého výkonu, jsme obdivovali také její vitalitu a nasazení. I když malou poznámku si přeci jen odpustit nemohu: na umělkyni jejích kvalit se dopustila hned několika přebreptů, a dokonce i nějakého výpadku textu. Celkový dojem ale vyzněl více než dobře, Helena Vondráčková se mi ze všech alternací Donny líbila asi nejvíc. Zajímavá je také změna u ústřední písně "Vítěz vyhrává", která byla nahrazena v Čechách známější "A ty se ptáš co já" s textem Zdeňka Borovce, kterou má Helena již mnoho let na svém stálém repertoáru. I když i zde došlo k drobné změně textu - zpívá se v něm o dceři, píseň mi celkově do děje zapadla lépe, než ta původní. Takže se jedná o změnu velmi příjemnou.

Nepřekonatelný trojlístek – Adéla Gondíková, Helena Vondráčková, Jitka AsterováÚlohy Sophie se více než se ctí zhostila mladá umělkyně Petra Vraspírová, kterou jsme viděli i na premiéře. Samozřejmě si je v roli od té doby jistější, je přirozená a plná energie. Nové alternace jsme viděli v rolích kamarádek Donny. Jitka Asterová v roli spisovatelky kuchařek Rosie přímo excelovala. Bylo na ní vidět, jak moc ji role baví a svým nakažlivým humorem sršela na všechny strany. Ačkoli sama Jitka v několika rozhovorech v minulosti zdůrazňovala, že není zpěvačka, po zhlédnutí její Rosie mám tisíc důvodů jí to nevěřit. Zpívala čistě, přesvědčivě a podtrhávala to svým hereckým umem. Také Tanya v podání Adély Gondíkové na jevišti oplývá nadhledem zkušené a životem protřelé ženy, kterou nedokáže nic překvapit a která vše drží pevně ve svých otěžích. Velmi si užívá všechny humorné situace, kterými dovede diváky opravdu dobře pobavit.

Na ostrov právě dorazili Sophiini potencionální tatínkové v podání – Bořek Slezáček, Pavel Vítek a Jiří LangmajerV trojlístku Sophiiných tatínků se představili Jiří Langmajer, Pavel Vítek a Bořek Slezáček. Jiřího Langmajera v roli Sama jsme viděli už na premiéře a i tentokrát podal skvělý herecký i pěvecký výkon, je profesionálem každým coulem. U Pavla Vítka v roli Harryho jsem bohužel měla pocit, že chvílemi „trochu tlačí na pilu“. Zvláště v pasážích, kdy s kytarou předvádí „hustýho bejka“, mu tato póza příliš nesedí, nevyznívá v ní přirozeně. I když v závěru vše uvádí na pravou míru, když představuje přítomným svého přítele, takže si na "hustýho bejka" vlastně jen hrál. Premiérový Tomáš Trapl se mi v roli Harryho zdál o mnoho přirozenější a uvěřitelnější.

V roli ženicha Skye se představil Tomáš SmičkaTřetího tatínka Billa ztvárnil Bořek Slezáček, zpíval výborně a byl velmi přesvědčivý. Ve srovnání s premiérovým Petrem Kolářem se mi líbil o něco víc, i když výkony obou nebyly vůbec špatné a daly se srovnávat. V roli Skye, nastávajícího Sophie, se představil Tomáš Smička, kterého jsme viděli už na premiéře. Jeho výkon jsem hodnotila v premiérové recenzi, takže se teď nebudu opakovat. Mrzelo mě, že jsem pro srovnání nemohla vidět třeba Michaela Foreta, který je typově trochu jiný. Ale o to větší důvod, vypravit se na muzikál ještě jednou.

Potlesk nadšeného publika po několikaminutové medley nebral konceJak už je u tohoto muzikálu zvykem, českou Mamma Mia! doprovázel 6. března 2016 živý orchestr pod taktovkou Dalibora Kaprase. Málo platné, a to stále opakuji, živá muzika je prostě nenahraditelná a dodává představení autentickou atmosféru. Světoznámé hity slavné skupiny ABBA jako „Dancing Queen“, „Super Trouper“, „Money, Money, Money“, „Thank You for The Music“, „Waterloo“ nebo „Voules Vouz“ si publikum zpívá spolu s účinkujícími ve finále každého představení, a nebylo tomu jinak ani dnes. Vidět 1 500 rozezpívaných diváků, tleskajících s rukama nad hlavou, je skutečně zážitek, na který se nezapomíná. Na scéně Kongresového centra Praha hitmuzikál Mamma Mia! vystřídá už od 23. dubna 2016 jevištní adaptace filmu Ať žijí duchové! s písněmi Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře. Slavnostní derniéry muzikálu Mamma Mia! se odehrají 30. 12. v 19 hodin a 31. 12. ve 14 hodin. Vstupenky jsou v prodeji v síti TicketArt po celé ČR. Neváhejte a nenechte si muzikál ujít!

Obsazení 6. 3. 2016 14 h.
Donna Helena Vondráčková
Sophie Petra Vraspírová
Rosie Jitka Asterová
Tanya Adéla Gondíková
Sam Jiří Langmajer
Harry Pavel Vítek
Bill Bořek Slezáček
Sky Tomáš Smička
Lisa Veronika Vyoralová
Ali Ilona Maňásová
Pepper Martin Hubeňák
Eddie Laco Hudec Šubrt
Dirigent Dalibor Kapras

Helena Vondráčková, obklopená mladými tanečníky, si roli Donny opravdu užívá Pavel Vítek s kytarou divákům předvedl Hustýho Bejka… Muzikál Mamma Mia! je pořádně roztančený Helena Vondráčková svým výkonem neustále dokazuje svou vynikající fyzickou kondici
Donna, která je na svůj penzion sama, si dovede hravě poradit i s vrtačkou Sophia má velké dilema, který z tatínků je ten pravý Rosie uhání zapřisáhlého starého mládence Billa Jiří Langmajer ve svých rolích zraje jak víno
Možná je Sophiiným otec Sam, anebo… Také Adéla Gondíková v roli Tanyi projevuje velký nadhled a neotřelý smysl pro humor Zasloužené ovace sklízeli také Jiří Langmajer, Jitka Asterová a Bořek Slezáček Helena Vondráčková si za svůj výkon odnášela velký pugét růží