V Divadle Hybernia se chystá rodinný muzikál Alenka v kraji zázraků

Novinářům se mimo jiné představili Alena Pixová, Vašo Patejdl a režisér Matěj BalcarProdukční společnost Pixa-pro představila v úterý 8. března 2016 na tiskové konferenci v Praze tvůrčí tým a kompletní obsazení vznikajícího rodinného muzikálu, inspirovaného slavnou knihou Alenka v říši divů. Libreto Jana a Aleny Pixových, kteří se mohou pochlubit již dvěma úspěšnými tituly Sněhová královna a Kapka medu pro Verunku, zhudebnil Vašo Patejdl a texty k písním napsala Kristýna Pixová. V muzikálu hlavní role ztvární Dagmar Patrasová, Jan Čenský, Bořek Slezáček, Sabina Laurinová, Martina Pártlová nebo David Gránský. Produkce novinářům představila i obsazení dalších rolí a většina účinkujících byla na tiskové konferenci přítomna. Režii tvůrci svěřili mladému oceňovanému tvůrci Matěji Balcarovi, scénu a kostýmy vytvoří osvědčený Martin Černý. V představení se objeví celá řada kouzel a triků, o jejichž dramaturgii se postará známý kouzelní a iluzionista Pavel Kožíšek.

V hlavních rolích se objeví Dagmar Patrasová, Felix Slováček jr. a Anna Julie SlováčkováPřipravovaný muzikál je volně inspirovaný knihami Alenčina dobrodružství v říši divů a Alenka v říši za zrcadlem světově proslulého anglického spisovatele Lewise Carolla. I v tomto příběhu ožijí hlavní postavy zachycené v Carollově geniálním díle, které na rozdíl od jiných nestárne a už po třetí století nepřestává fascinovat malé čtenáře. Alenka se tu opět setká s Kloboučníkem, Zajícem Březňákem, Houseňákem, přemoudřelým Valibukem i potrhlým bílým a černým rytířem. Vypočítavou, zlou i svůdnou Srdcovou královnu zahraje Sabina Laurinová v alternaci s Martinou Pártlovou. Její protějšek, laskavou Bílou královnu představí Dagmar Patrasová. Role uspěchaného Bílého králíka se ujme Bořek Slezáček a Jan Čenský. Velkou Alenku zahraje dcera Dagmar Patrasové, Anna Julie Slováčková, jako Houseňák vystoupí její bratr, Felix Slováček jr.

Sabina Laurinová si zahraje Srdcovou královnu„Stejně jako Alenka jsem i já schopná do rána uvěřit šesti nemožnostem,“ říká Sabina Laurinová, představitelka Srdcové královny, a dodává: „Že jsem dostala tak hezkou roli, že mám pro ni ušitý tak krásný kostým, že pro něj chystáme tak barvitou a všestranně nápaditou scénu, že se na muzikálu podílím s tak skvělými lidmi, že to zvládneme tak lehce a bez problémů, i tomu, že všechny přípravy ustojíme tak jednoduše a v pohodě. Že se divákům bude představení líbit, tomu nebudu věřit až zítra, tomu věřím už teď. A pokud by byl někdo proti, dám mu setnout hlavu,“ uvedla v narážce na nejoblíbenější hlášku její postavy.

Tiskovou konferenci vtipně moderoval Miroslav HraběScénu muzikálu vytvoří Martin Černý, který se stejnou produkcí spolupracoval již na předchozích muzikálech. V aktuálně připravovaném představení se však poprvé stane také tvůrcem a návrhářem všech kostýmů. Černý je v současné době jedním z nejvšestrannějších umělců, v libereckém divadle F. X. Šaldy si zkusil režii a zároveň je i uměleckým šéfem technického provozu Národního divadla. V muzikálu dostane šanci i mladý režisér Matěj Balcar, který je absolventem oboru režie, scenáristika a dramaturgie Filmové akademie Miroslava Ondříčka v Písku. Za film Podoba lásky byl v roce 2013 nominován na cenu Český lev v kategorii Nejlepší studentský film. V roce 2015 pak zabodoval spotem Obědy pro děti, za který dostal zlatou medaili na EFFIE 2015.

Účinkujících bude opravdu hodněProdukční společnost Pixa-pro stojí už za dvěma mimořádně úspěšnými českými rodinnými muzikály. Kapka medu pro Verunku měla premiéru v září 2012, dosud bylo odehráno 130 představení a stále je uváděna v Divadle Hybernia. To platí i o muzikálu Sněhová královna z roku 2014 s celkem 95 představeními. Oba muzikály zhlédlo přes sto čtyřicet tisíc návštěvníků. Nechme se tedy překvapit, s čím překvapí tento tvůrčí tým tentokrát. Doufejme, že Alenka v kraji zázraků splní pořekadlo „Do třetice všeho dobrého“. Má k tomu zatím všechny předpoklady. Premiéra je naplánována na 22. a 23. září 2016. My budeme samozřejmě sledovat přípravy a budeme vás o nich průběžně informovat.

Před novináře předstoupil tvůrčí tým ve složení Jan a Alena Pixovi, Vašo Patejdl, režisér Matěj Balcar a Kristýna Pixová, která napsala texty V roli velké Alenky se budou alternovat Anna Slováčková a Brigita Cmuntová Choreografka Petra Parvoničová dá hercům pořádně do těla, Pavel Kožíšek je zase naučí kouzelnické triky a efekty Novinářům se představily také alternantky Malé Alenky
Bořek Slezáček se představí jako Otec Alenky versus Bílý králík Svou roli v muzikálu dostane i David Gránský Přímo ze zkoušky muzikálu Sibyla si na tiskovku odskočila Míša Nosková Slyšeli jsme i jednu píseň v podání Aničky Slováčkové

Hudba Vašo Patejdl
Scénář Jan a Alena Pixovi
Texty Kristýna Pixová