Bonnie & Clyde se chystají dobýt Prahu

Novinářům se poprvé představil tvůrčí tým a většina účinkujících chystaného muzikáluVe středu 16. března 2016 se v Hudebním divadle Karlín konala tisková konference k chystanému muzikálu Bonnie & Clyde. Po dohodě s autorem hudby, skladatelem Frankem Wildhornem, dostane muzikál nový kabát, z původně komorního představení vznikne velká show s velkolepými sbory a velkou taneční company, jak jsou na to pravidelní návštěvníci HDK zvyklí. Na tiskové konferenci se novinářům představili kromě tvůrčího týmu také představitelé většiny rolí. Pojďme se tedy na ně společně podívat.

Kamila Střihavku uvidíme v roli knězeBoonie & Clyde je muzikálová gangsterka, setkáme se v ní jak s napětím, tak i s romantikou. Je to příběh postavený na lásce a životních osudech dvojice mladých lidí, kteří se snaží uniknout z vězení všednosti, společně vzdorují nástrahám a nebojí se dokonce ani smrti. Příběh Bonnie a Clyde se stal tématem mnoha knih a dočkal se i mnoha zfilmování. Ve Spojených státech se v době hospodářské krize tato dvojice zločinců stala ikonami své doby a jejich životní příběh, plný vzájemné lásky a oddanosti, rozechvívá diváky dodnes. Světová premiéra muzikálu proběhla v listopadu 2009 v La Jola Playhouse v Californii. Na Broadwayi pak Bonnie and Clyde debutovali v prosinci 2011.

Clyda ztvární Václav Noid Bárta a Bonnie Dasha Autor hudby Frank Wildhorn, mimochodem autor veleúspěšné Carmen, uváděné Hudebním divadlem Karlín s Lucií Bílou v hlavní roli, podal v muzikálu Bonnie & Clyde svůj životní výkon. Jeho hudba oplývá lehkostí a neobyčejnou melodičností, skladatel používá více žánrů, jako třeba gospel, swing a dokonce i country. Jak se vyjádřil Martin Kumžák, který bude mít na starosti hudební nastudování díla, původní hudba zůstane zachována, ale po dohodě s autorem hudby dojde k většímu a bohatšímu propracování aranžmá písní, které budou rozepsány pro větší orchestr. Ke slovu se také dostanou mohutnější sborová čísla.

Bonnie si zahraje Markéta Procházková v alternaci s DashouNa tiskovce promluvili také ředitel Hudebního divadla Karlín Egon Kulhánek a režisér Antonín Procházka, který zodpověděl i velmi vtipnou otázku, jestli při realizaci muzikálu bude čerpat i ze své trestní minulosti. S pobaveným úsměvem poděkoval za dotaz a příležitost, že může přítomné ujistit, že je slušným člověkem. Egon Kulhánek vyprávěl o svém zážitku, kdy viděl tento muzikál v New Yorku na Broadwayi, a rozhodl se realizovat jej v Čechách.

Natálii Grossové bylo nějak do skokuPo oficiální části tiskové konference se novinářům představili účinkující. Bonnie ztvární Dasha, která se pochlubila už pěkně rostoucím bříškem, a alternovat se bude s Markétou Procházkovou. V roli Clyda se představí Václav Noid Bárta a Martin Písařík. Kněze si zahrají Kamil Střihavka a Bohouš Josef, v roli mladé Bonnie uvidíme Dominiku Minu Elischerovou, Natálii Grossovou a Natálii Němcovou, na mladého Clyda se můžeme těšit v podání Filipa Antonia, Josefa Feča a Matouše Klímy. V dalších rolích se objeví například David Kraus, Jitka Schneiderová, Lukáš Kumpricht, Ilona Svobodová nebo Ivana Anderlová. Premiéra muzikálu Bonnie & Clyde se připravuje na 13 a 14. října 2016.

Hudba Frank Wildhorn
Libreto Ivan Menchell
Texty Don Black