Muž se železnou maskou se představuje

Muž se železnou maskou nebude jen sladký...V pražském Jazz Dock klubu se 11. května svolala produkce Divadla Broadway tiskovou konferenci k muzikálu Muž se železnou maskou, který uvede na své scéně na podzim 2017. Bude se jednat již o dvacátou premiéru za patnáctiletého působení tohoto divadla na pražské muzikálové scéně. Produkce představila obsazení muzikálu, v hlavních rolích se objeví stálice souboru, ale můžeme se těšit také na zcela nové tváře a objevy.

Helena Vondráčková bude královnouO čem nový muzikál bude? Francouzský královský dvůr za vlády krále Ludvíka XIV. – „krále slunce“ hýří rozmařilostí, zatímco lid je nespokojený a hladoví. Ludvík je arogantní král, kterého zajímají především krásné ženy, plesy a stavba paláce Versailles. Mnoho finančních prostředků také vynakládá na posílení a vyzbrojení armády. V Bastile je mezitím uvězněn v železné masce bratr krále, jeho dvojče Filip.

Režisér Libor VaculíkNad královým životem bdí kapitán mušketýrů, věrný d’Artagnan. Další z mušketýrů Athos žije na svém venkovském sídle se svým jediným synem Raulem. Když však král Ludvík XIV. pošle Raula na jistou smrt jen proto, aby měl volnou cestu ke krásné Louise, rozhodne se Athos s pomocí svých přátel Aramise a Porthose vyměnit krále Ludvíka za vězněného Filipa. Jediný d’Artagnan se odmítá spiknutí zúčastnit, protože jako kapitán královských mušketýrů přísahal králi věrnost. Byl také tajným milencem Ludvíkovy matky, královny Anny Rakouské.

Krájení dortu ve stylu Ludvíka XIV.Výměna královských dvojčat se nakonec zdaří i za účasti samotného d’Artagnana, který se v závěru přeci jen rozhodne přidat k mušketýrům. Oba bratři se posléze setkají a Ludvík chce ve vzteku svého bratra zastřelit. Anna Rakouská v poslední chvíli srazí ruku, mířící na Filipa, a kulka nešťastně zasáhne d’Artagnana, který umírá. Ludvík je nakonec odvezen z Louvru. Mušketýři se stávají oficiálními rádci Filipa – nového francouzského krále.

Radka Fišarová se svou posilouPojďme se podívat, co o svém působení v muzikálu Muž se železnou maskou říkají někteří účinkující. „S Divadlem Broadway jsem spojena celých patnáct let, kdy jsem v roce 2002 začala hrát Kleopatru a Fulvii, následovalo mnoho rolí. V muzikálu Tři mušketýři jsem hrála Královnu Annu a později Mylady, nyní si opět zahraji královnu Annu Rakouskou, s Liborem Vaculíkem je radost spolupracovat,“ sdělila Radka Fišarová. „Mám za sebou několik rolí v Divadle Broadway, Nicolase v Angelice, účinkoval jsem v Hamletovi, v Casanovovi, stále hraji d’Artagnana ve Třech mušketýrech. V Divadle Broadway jsem vlastně začínal. Nyní mě čeká přímo role Muže se Železnou maskou,“ říká Jan Kopečný.

Má Michal David důvod k úsměvu?„Nemám rád konkurzy, proto jsem na ně vlastně nikdy nechodil, když už jsem se zúčastnil, tak jsem nebyl schopen ukázat něco smysluplného a byl jsem vždycky strašně nervózní. A proto jsem rád, že Michal David už mě zná, a zavolal mi s nabídkou na roli krále Ludvíka, v Divadle Broadway budu hrát poprvé a moc se na to těším,“ prozradil na sebe David Gránský. „Mám za sebou mnoho ztvárněných rolí v Divadle Broadway, začínal jsem jako kardinál Richelieu ve Třech mušketýrech, nyní budu hrát Fouqueta, v muzikálu budu mít krásné árie,“ láká diváky Marian Vojtko. „V Divadle Broadway účinkuji v muzikálu Mýdlový princ. Nyní mi byla nabídnuta producenty role Šaška v muzikálu Muž se železnou maskou. Viděl jsem muzikál Tři mušketýři a na spolupráci s režisérem Vaculíkem se moc těším,“ dodává Michal Kavalčík.Mušketýr d’Artagnan Josef Vojtek a jeho král Jan Kopečný

Slavnostní premiéra je naplánována na středu 1. listopadu 2017 v Divadle Broadway. Vstupenky na muzikál Muž se železnou maskou můžete zakoupit na pokladně Divadla Broadway nebo v síti TICKET ART. „O vstupenky na muzikál Muž se železnou maskou je enormní zájem, k dnešnímu dni bylo prodáno již 25 000 ks vstupenek,“ informoval PR manager Divadla Broadway Stanislav Běle.

Osoby a obsazení, stav ke dni 11. 5. 2017
d’Artagnan Josef Vojtek / Josef Štágr
Athos Petr Kolář / Bohouš Josef