Beata Rajská vytvoří pro muzikál Iago 70 kostýmů

Na kostýmovou zkoušku s Beatou Rajskou přišly Anna Slováčková a DashaV úterý 8. srpna 2017 představila produkce muzikálu Iago, jehož premiéra se v Divadle Hybernia chystá na 21. září 2017 dámské kostýmy z autorské dílny jedné z nejúspěšnějších českých návrhářek – Beaty Rajské. Do jejího butiku přišly na druhou kostýmní zkoušku dvě zpěvačky: Dasha, která ztvární Bahiu, a Anna Slováčková, jíž byla svěřena role Desdemony. Beata Rajská ve své tvorbě zdůrazňuje především ženskost, a to je samozřejmě patrné i na kostýmech k chystanému muzikálu. Debata o kostýmech proběhla formou videokonference s americkým režisérem Johnsonem. Po dvou a půl hodinové diskuzi se začalo rýsovat, jak by měly kostýmy vypadat. Každá herečka musí během představní projít několika převleky, ale i company a všechny alternace bude mít několik převleků a tak i včetně company a společně s alternacemi a company se počet kostýmů vyšplhal na vysoké číslo přes sedmdesát.

Anna Slováčková ztvární DesdemonuBeata nám ke kostýmům sama řekla: „Do výroby jsem zapojila větší část dílny a musím říct, že malinko bojujeme. Zatím co v naší tvorbě převládají krejčovské finessy a fajnovosti, tady to je i o velké pevnosti a třeba o způsobu převlékání. Na jevišti se často počítají minuty,“ a pokračovala o tvorbě: „Dát dohromady ucelenou koncepci je mimořádně obtížně, například Bahiya (Dasha) je dívka z Orientu, ale strašně tíhne k Evropské kultuře, takže vzniká jakási směs, kterou přisuzuji Bahiyi i v oblékání. K tomu je třeba počítat i s kombinacemi materiálů a určitě bude pro ni typický třpyt a lesk. U Desdemony (Anička Slováčková) jsme pojmenovali její noční košilku jako „umírající“ a hned je každému jasné, o jakou scénu půjde.“ prozradila návrhářka Beata Rajská.

Dasha si zahraje arabskou pop star BahiuPro roli Bahiyi oslovil autor muzikálu Janek Ledecký zpěvačku Dashu již před několika lety, kdy muzikál vznikl. Tehdy Dasha natáčela demo snímky, a Janek Ledecký měl už tehdy jasnou představu, že Dasha by se mu do této role hodila. Dasha k muzikálu prozradila pár slov: „Bahiya je sice menší, ale výrazná role s úžasnou písní. Proč jsem se rozhodla účinkovat v Iagovi je jasné. No přece spolupráce s Jankem. Jeho díla mě baví a jsou vždy na chytrá témata, stejně jako jejich zpracování. Hudbu znám, slyšela jsem před lety všechny demosnímky. Teď jsem zvědavá na kostýmy. Zárukou je Beata a myslím, že nebude třeba řešit žádné připomínky.“

Beata Rajská na svých modelech zdůrazňuje ženské linieAnna Slováčková o své roli Desdemony ví zatím pouze to, co je všeobecně známé z původního Shakespearova dramatu. Pochopitelně ji zajímá, co nového do příběhu vnesl Janek Ledecký, a jak se k muzikálu postaví režisér. Za pár dní se, kdy se má odehrát první čtená zkouška, bude již vše jasnější. Anička nám k tomu řekla: „Role Desdemony byla jasná od začátku, je to dramatická role, která skončí tak pochmurně, ale vzala jsem ji s obrovskou chutí i díky tomu, že vím, kolik mých přátel a kolegů je již v muzikálu obsazeno. Také jsem viděla představení Iaga. Hudba je krásná a zvláště party Othella a Desdemony mě uchvátili. Bylo pro mě překvapením, že kostýmy navrhuje Beata. Moje máma má od ní nejedny šaty a vždy si je pochvalovala a nosila s velkou úctou. Určitě jí, tak skvělé umělkyni, nebudu do tvorby mluvit. Těším se, až si šaty od ní budu moci obléknout.“ V roli Desdemony budou alternovat Lucie Černíková a Dominika Richterová, s Dashou se v roli tanečnice Bahiyi budou střídat Markéta Poulíčková a Monika Sommerová.