Návrat ledové Popelky

Ondřej Ruml galantně pomáhá Popelce vystoupit z kočáru Krasobruslení u nás má dlouhou tradici. K popularitě výpravných show přispěly i takové akce, jakými byly Králové ledové arény Jevgenije Pljuščenka, které sem přivezly řadu slavných krasobruslařských jmen. Mimo jiné zde mohli diváci vidět i francouzského showmana Phillipa Candelora. Ale již dávno předtím se na ledovou plochu přesunuly pohádkové a romantické příběhy. V letech 1998– 1999 a 1999–2000 opanoval zimní stadiony Mrazík a v roce 2003 pak měl svoji premiéru na ledě muzikál Romeo a Julie, v níž vystoupili v hlavních rolích naši úspěšní reprezentanti v sportovních dvojicích Radka Kovaříková a René Novotný. V roce 2011 se převedení do rodinné show na ledě dočkala i Popelka - muzikál na ledě. Její návrat v aktuálním turné symbolicky dne 20. listopadu zahájila mimo jiné i jízda protagonistů v historickém kočáru.

Princ a Popelka v Muzeu Grévin zvládli i efektní zvedačkuV roli prince a Popelky se v muzikálu můžete vidět Konstantina Gavrina a Anastasiu Martyushevu. Na prezentaci pro novináře v pražském Muzeu Grévin se tato dvojice uvedla efektní zvedačkou. Poté princ s Popelkou a některými dalšími aktéry muzikálu v čele s Danou Morávkovou, Tomášem Savkou a Ondřejem Rumlem absolvovali jízdu v kočáře po Staroměstském náměstí. Režie a scénáře se chopil Jindřich Šimek, který měl s krasobruslařskými show tohoto typu zkušenosti, neboť se angažoval již v muzikálech Mrazík i Romeo a Julie. Hudbu složil Petr Malásek a o  textovou složku se postaral Václav Kopta. Barvami hýřící kostýmy navrhl Roman Šolc. Hlavním postavám Popelce a Princi opět propůjčily své hlasy Lucie Bílá a Ondřej Ruml. Choreografie připravila Jana Hübler, mnohonásobná československá reprezentantka a bývalá vicemistryně ČSSR v tancích na ledě, která ve Vídní nyní působí v roli státní reprezentační trenérky.

Při vytváření kostýmů se myslelo i na zajímavé pokrývky hlavy Novinkou oproti předešlým letům je přidaná LED stěna, která scénu Petra Hlouška ještě více prosvítí a dodá jí tu správnou pohádkovou podobu. Na třicetimetrové scéně s točnou, která je vystavěna na ledové ploše do podoby zámku, zámecké zahrady i podzámčí, ztvárňují role herecké a pěvecké hvězdy, jako jsou například Tomáš Savka, Dalibor Gondík, Dana Morávková, Hana Křížková, Vlastimil Harapes, Hana Buštíková, Renáta Podlipská, Leona Černá Stříbrná, či Rudolf Kubík. Na muzikálu se podílí i další umělci z krasobruslařských velmocí, jako je Kanada a Rusko.

Tvůrci a protagonisté muzikálu zapózovali vedle figuríny Lucie Bílé (která nazpívala postavu Popelky) Muzikál letošní turné započal představením ve Zlíně 26. listopadu a přes Liberec, Brno, Pardubice, Košice, České Budějovice se přesunul i k sousedům za hranice do německého Düsseldorfu. V prosinci se Popelka přesune ještě do Karlových Varů (19. 12.) a do Ostravy (22., 23. 12.). V novém roce 2018 budou mít zájemci o muzikál příležitost Popelku zhlédnout ještě 13. ledna  v Praze v O2 aréně, kde turné bude mít svoji poslední zastávku. V O2 aréně diváci Popelku mohli vidět naposledy před třemi lety, v roce 2015, kdy proběhlo předcházející uvedení muzikálu se zastávkami v několika dalších městech. V sezóně 2014/2015 a 2013 se Popelka objevila dokonce i v ukrajinském Kyjevě. Speciální slovenské turné absolvovali protagonisté této show v roce 2012.

Portál Musicalnet.cz o Popelce v letech 2011–2013 informoval podrobněji hned v několika článcích, přečíst si tak můžete například příspěvky Muzikál Popelka očima krasobruslařky, Popelka - krásná podívaná se spoustou dřiny  a Popelka v Česku zabruslí ještě třikrát, a potom adié. Nejlepší ale je show vidět na vlastní oči, přeneste se tedy v zimním čase do nádherného světa pohádky a nechte se zlákat jejími kouzly. Více informací k představení naleznete na webových stránkách muzikálu.

I krasobruslařské boty musí ctít šlechtickou módu Konstantin Gavrin zkouší, zda našel díky střevíčku tu pravou dívku Renátě Podlipské rozhodně nechybí bezprostřednost a vtipný nadhled Střevíček hraje v pohádkovém příběhu stěžejní roli
Tajemná kráska vyráží do víru zábavy Plesová róba na královský ples musí být honosná Netradiční zapřažení do kočáru Muzikál nabídne i sportovní krasobruslařské výkony