Jedna noc na Hlubockém Karlštejně

Intriky jsou moje gusto…Ač celou Evropu prostupuje mrazivé počasí, dnes jsem získal hřejivou zprávu, která zahřeje na duši všechny muzikálové nadšence a milovníky dobrého divadla. Máte rádi smích, muzikál a výlety na hrady či zámky ve večerních hodinách? Pokud vám nebude vadit výlet autem, tuto příležitost byste si neměli nechat ujít. Mnozí z muzikálových diváků začínají tušit. Napovím tedy již téměř vše: chcete se stát součástí nočního zámku, abyste mohli prožít noc na hradě? ANO?! Tak to musíte v létě přijet na zámek… ano uhodli jste: zámek Hluboká, kde prožijete Jednu noc na Karlštejně.

Žárlím, žárlím, divná věc…Nevím, kdo získá Ceny Thálie za rok 2017, ale vím, kdo se bude ucházet o ty za rok 2018. Znovuuvedený muzikál Jedna noc na Karlštejně. A proč to vím? Protože ho za sebe navrhnu na nominaci. Ptáte se proč? Třeba pro víc jak tucet nádherných písní, nebo pro vtip, s jakým je celý muzikál napsán vynikajícím textařem Petrem Markovem, pro úžasnou hudbu Zdeňka Bartáka, nebo proto, že není kopií velmi krásného a známého filmu Noc na Karlštejně. Či snad excelentní výkony divadla krystalicky čistých ochotníků - v tom nejlepším smyslu toho slova - pro představení a dobrý pocit diváka jsou ochotni udělat cokoliv!

Láry fáry, štěstí nám už neuletí…Možná mě láká vidět starou a skvělou partu lidí, kteří bosi, v dešti, za bouřky i větru hrají srdcem tak, až… ale přijďte se raději přesvědčit sami. Uvidíte vynikajícího Vévodu Štěpána Bavorského Zdeňka Pikla, Krále Karla IV. Aleše Chrta, královu Rolničku Petru Karvánkovou, Královnu Elišku ztvární Zuzana Benešová (její podání písně "Žárlím" je prostě božské), krásnou Alenu zpodobní Eliška Ochmanová, spatříte nezapomenutelného Luďka Šindeláře v roli Vévody Cyperského, a další účinkující, bez kterých by představení nemělo ten správný šmrnc, a samozřejmě i taneční company, která tanci zvedne masy vzduchu a diváky ze sedadel.

Pro pána krále…A tak v Podhradí uslyšíte Od hradu dále, když se nebudete Klamat a volat Žárlím, tak rádi Upadnete rádi dívčích tenat, ale Láry fáry, Pane můj, i Pro pána krále, pokud nebudete vidět Klamy, Štěstí vám už neuletí, a Konečně opět volně dýchat budete moci, řeknete si: Možná je to pravda ryzí, Jsi nejkrásnější ze všech žen, a opravdu to nejsou Intriky.

Těším se na setkání s Hlubokou, umělci, i diváky. Rád se opět pokloním Vašemu divadelnímu umění a složím vám Hlubokou poklonu!!!