Kalich odhalil své Tajemství

Eliška (M. Kuklová) a Temný (M. Dejdar) Nové muzikálové drama Daniela Landy Tajemství se rozjelo naplno. Slavnostní premiéře, která proběhla 31. března v divadle Kalich, předcházelo několik generálních zkoušek pro veřejnost.

Bobo (D. Suchařípa) varuje Elišku (M. Kuklová)

V tajemném příběhu plném mystiky a záhad, v němž se prolíná historie se současností, můžeme za doprovodu živého orchestru obdivovat nejen pěvecké, ale především herecké výkony. Kamila (L. Finková) a Eliška (M. Kuklová) jsou dobré kamarádkyJedná se o původní námět, ke kterému Daniel Landa nepoužil jako předlohu žádné jiné divadelní či filmové dílo.

Jde o příběh, ve kterém hlavní hrdinka - lékařka Eliška - pátrá po velkém tajemství, tajemství lidské duše. Během své cesty za poznáním se stává účastnicí mystické hry s názvem Tajemství. Nikdo z účastníků hry, které potkává, jí nechce nic prozradit, souvislosti musí odhalit sama. Kamila a Eliška jsou v podivném kraji, kde se dějí zvláštní věci…Přitom se dostává do nebezpečných situací i různých epoch. Z náznaků a nápovědy skládá díky své logice mozaiku, která tak získává konkrétní tvar.

Celý tento dramatický příběh začíná na dušičky, kdy se EliškaAnežka (L. Šoralová) a Jan (J. Langmajer) vstoupili pro svou lásku do legendy společně se svou kolegyní a kamarádkou Kamilou vydává na chatu, aby si odpočinula od všedních starostí a hlavně si ujasnila své city a zapomněla na nedávné zklamání. Poté, co se obě dívky vypraví na noční procházku k Vlčímu vrchu, který je opředen pověstí, kterou Eliška Soused (I. Vodochodský) a Eliška pátrají po tajemství všude…slýchávala jako malá, Kamila záhadně zmizí. Eliška se proto pouští po jejích stopách. Při hledání se kolem ní začíná dít spousta podivných, nevysvětlitelných událostí. Společně s hledáním klíče k mystické hře Tajemství začíná také rozplétat záhadu okolo středověké legendy o zamilované dvojici Anežce a Janovi a prokletí, které je rozdělilo, aby je posléze navěky spojilo.Martin (T. Trapl), bratr Jana, nevyslyší prosbu Anežky (l. Šoralová) a zachová se jako padouch

V rychlém sledu se tak vystřídá 15 různých prostředí, ať už z historie či současnosti, exteriéru nebo interiéru. Celkový dojem však kazí fakt, že se občas mezi jednotlivými scénami vyskytne hrobové ticho doprovázené pouze otáčející se scénou. Na druhou stranu je právě točna a neotřele vymyšlené kulisy tím hlavním důvodem, proč se daří scénu rychle změnit.

Anežka a Jan musí bojovat s démony i pověstmi, Eliška odhaluje podstatu legendyMelodie muzikálu se mohou zdát někdy až moc jednoduché, ale zato chytlavé a snadno zapamatovatelné. Hned úvodní píseň "Jedna malá slečna" zpívaná u táboráku zaujme jak svou melodií, tak při pozornějším poslechu hlavně textem. Ten vyjadřuje základní myšlenku celého díla a jisté poselství. A tato skladba je hlavním motivem, který se jako nit proplétá celým dějem, aby vše v závěru objasnila.

Účinkující na závěrečné děkovačce

Mráz po zádech Vám bude běhat nejen při zuřivém tangu nebo sborových scénách.

Soused odhaluje Elišce jedno tajemství - rozdíl mezi zamilovaností a láskouHudba doprovází také nejednu činoherní pasáž, čímž podtrhuje tajemnou a napínavou atmosféru jednotlivých scén a zvyšuje jejich dramatičnost. A jaké je vlastně rozuzlení Tajemství? Nečekané! Donutí nás zamyslet se nad námi, našimi skutky a činy.

Máte-li rádi záhady a rádi odhalujete tajemství, zkuste odhalit i to, které se skrývá v divadle Kalich. S jeho odhalením a rozpletením všech záhad Vám pomohou např. Lucie Vondráčková, Michaela Kuklová, Zuzana Norisová, Jiří Langmajer, Filip Blažek, Lucie Šoralová, Ivan Vodochodský, Martin Dejdar, Linda Finková, Tomáš Trapl a řada dalších. Na CD tohoto muzikálu se můžete těšit v září.

Fotografie Michal Škvor, text Veronika Stehnová