Muzikál Donaha! se poodhalil

Roman Štolpa - režisérNa dnešní tiskové konferenci ve Východočeském divadle v Pardubicích jsme byli seznámeni s dramaturgickým plánem pro příští sezónu, ale hlavně s aktuální premiérou sezóny letošní. Bude jí v sobotu 21. a v neděli 22. 5. 2005 muzikál Donaha! autorů Terrence McNally a Davida Yazbeka.

Režisér Roman Štolpa osobně předvádí pohyb po scéněJedná se o divadelní podobu britského filmového hitu The Full Monty o partě nezaměstnaných ocelářů, kteří se rozhodnou založit pánskou striptérskou skupinu.

Režie se ujal Roman Štolpa, který zde už jeden velmi úspěšný muzikál (Sugar) režíroval. O svém pojetí Donaha! nám řekl: "Zaměřil jsem se hlavně na děj. Nejvíc jsem se snažil zdůraznit motiv lásky otce a syna. Roman Štolpa vysvětluje své pojetí muzikáluChtěl jsem, aby to byl víc příběh o přátelství a hledaní lidského sebevědomí než o striptýzu." V hlavních rolích ocelářů uvidíme Martina Mejzlíka, Jiřího Kalužného, Josefa Pejchala, Jana Maxiána nebo Milana Němce, Pavla Doucka a Pavla Novotného.

Hudebního nastudování se zhostil Petr Hanzlík. Skupina ocelářů bez práce neboli pánská striptýzová skupina Oproti původnímu filmovému zpracování některé písně vypustil, některé upravil a přizpůsobil je pěveckým možnostem pardubických herců. "Hudba je stylizovaná k 70. létům. Uslyšíte soul, rock, jazz a trochu také funk," uvedl Petr Hanzlík. Choreografie je dílem Štěpána Karlesze, bývalého člena taneční skupiny UNO. Kostýmy vytvořila Kateřina Hájková, Zleva: Patr Hanzlík (hudební nastudování), Martin Fahrner (dramaturg) a Petr Dohnal (ředitel VČD)scénu Petr Kastner.

Dalším bodem této tiskové konference byla sezóna 2005/2006. Dramaturg Martin Fahrner představil 7 nových titulů. Na novou sezónu se neplánuje žádný nový muzikál. "U Sugar a Donaha! se předpokládá dlouhá životnost a navíc je stále velký divácký zájem o Noc na Karlštejně. Na repertoárové divadlo by byly 4 muzikály v měsíci už hodně. Přesto se ale diváci mohou těšit alespoň na hudební komedii Na letním bytě od Josefa Štolby," sdělil nám ředitel divadla Petr Dohnal.

Fotografie z generálky Michal Škvor, text a foto z tiskovky Petra Gregorová