Noc na Karlštejně pod hvězdami

Vévoda Štěpán (A. Hryc) a Cypeský král Petr (V. Vydra) hledají ženy…V sobotu 27. srpna měli diváci pro letošní léto poslední možnost zhlédnout představení muzikálu Noc na Karlštejně pod širým nebem. Od poloviny června do již zmíněné soboty konce srpna byl muzikál Hudebního divadla Karlín uváděn na nádvoří Nosticova paláce na Malé Straně. Protože ale letošní počasí muzikálu v tomto prostředí příliš nepřálo, byla produkce nucena několik představení během prázdnin zrušit. I přesto stačila představení zhlédnout řada diváků, kteří si sem přišli připomenout oblíbené melodie z populárního filmu.

… ale nejsou jediní, kdo je hledáNěkteří diváci mohou být hned na začátku představení překvapeni scénou, "korunovací královny Elišky", která byla do divadelní podoby muzikálu připsána. V roli Elišky Pomořanské i v prostorách Nosticova paláce excelovala Monika Absolonová v alternaci s o nic méně vynikající Kateřinou Brožovou. Eliška Pomořanská (M. Absolonová) je korunována Arnoštem z Pardubic (P. Kostka)Jako Eliščina manžela, "Otce vlasti" - krále Karla IV. jsme zde mohli vidět Pavla Rímského a Petra Štěpánka, kteří jako skvělí herci vynikli zejména v činoherních pasážích muzikálu.

Arcibiskup Arnošt, královna Eliška i císař Karel IV. jsou nakonec spokojeniO nejvtipnější scény celého představení se bezkonkurenčně postarala dvojice "komiků" Mojmír Maděrič a Václav Vydra v rolích Štěpána - vévody bavorského a Petra - krále cyperského a jeruzalémského. Neméně diváky pobavil Lumír Olšovský, který se do své role Peška dokonale vžil. Nelze ale pominout ani další herecké, pěvecké i taneční výkony tohoto představení, Královna Eliška v loveckéma to jak výkony sólistů, tak i členů company HDK, kteří se na představení podílí.

Pešek Hlavně (L. Olšovský) a jeho milá Alena (H. Holišová), kvůli níž vznikl poplach na KarlštejněPřestože prostředí Nostického paláce mělo ve spojení s muzikálem Noc na Karlštejně neopakovatelnou atmosféru, nemusí být smutní ani ti, kteří je během prázdnin navštívit nestačili. HDK bude v uvádění muzikálu pokračovat i v nové sezóně v Kongresovém centru, a to již od poloviny října.

Fotografie Michal Škvor, text Veronika Stehnová