Ginger a Fred zatančili na tiskové konferenci

Ginger a Fred v závěrečné scéněRealita končí, začíná show! S tímto heslem se chystá na divadelní prkna vtrhnout hudební revue Ginger a Fred, která byla včetně krátké ukázky představena na tiskové konferenci v divadle Broadway. Jedná se o adaptaci slavného stejnojmenného filmu Federica Felliniho v režii Kateřiny Macháčkové, jež se v tomto projektu stává režisérkou poprvé, ač ona sama se jí být podle vlastních slov ani necítí.

Kateřina Macháčková (režie) a Janis Sidovský (producent)Spolu s ní seznámil přítomné novináře s nejdůležitějšími informacemi především producent Janis Sidovký a také představitelé hlavních rolí Ladislav Županič a Božidara Turzonovová, která kvůli tiskové konferenci přicestovala z Bratislavy. Snahou autorů bylo co nejvěrněji použít filmovou předlohu, ovšem s využitím divadelních prostředků. Se stejnojmenným představením uváděným Městským divadlem Brno má pražská verze Ginger a Fred společnou pouze předlohu, Ginger (B. Turzonovová) a Fred (L. Županič) na scénějinak se jedná o dva nezávislé počiny.

Slavnostní premiéra představení je naplánována na 3. března tohoto roku, kdy by měli hlavní role hrát právě Božidara Turzonovová s Ladislavem Županičem, k nimž by v dubnu měl přibýt druhý alternující pár Veronika Žilková a Martin Stropnický. Dle slov autorů byl při výběru představitelů kladen důraz zejména na skvělé herecké schopnosti, sladěnost a partnerství ústředního dua.

Marie Tomsová a Saskia Burešová budou hlasatelkamiZvláštností je, že Božidara Turzonovová má mluvit ve svých reprízách slovensky, zatímco Veronika Žilková česky. V dalších rolích se představí např. spoluproducent celého projektu Pavel Vítek, Pavel Trávníček, Tereza Kostková, Stanislav Zindulka, Michaela Dolinová, Václav Glazar a mnoho dalších. V rolích hlasatelek uvidíme skutečné bývalé televizní hlasatelky Marii Tomsovou a Saskii Burešovou. Saskie se jako hlasatelka představila v obdobné roli Janis Sidovský seznamuje novináře s účinkujícímii v projekcích "televizních vstupů" v muzikálu Kdyby tisíc klarinetů v Městském Divadle Brno.

Kromě Kateřiny Macháčkové se na inscenaci podílejí např. hudební skladatel a člen známé skupiny Monkey Business Ondřej Brousek, Irena Greifová (kostýmy), Ivo Žídek (scéna), Karel Šíp (texty písní), Jana Vašáková (choreografie) a Jan Mattlach (projekce). Jak se jejich dílo, které je momentálně ve fázi počátečního zkoušení, podaří, se můžete sami přesvědčit od 28. února, kdy začínají veřejné generální zkoušky.

Fotografie Michal Škvor, text Alena K.