West Side Story s novou Anitou

T. Duchková (Anita) Jak jsme Vás již informovali, Hudební divadlo Karlín bylo nuceno nečekaně rychle přeobsadit roli Anity v muzikálu Leonarda Bernsteina West Side Story. Stalo se tak  kvůli zranění kotníku původní představitelky Terezy Duchkové, které si přivodila minulou sobotu při repríze téhož díla. Druhá alternace Vanda Konečná hrát momentálně také nemůže pro změnu kvůli mateřským povinnostem.

Nová Anita Linda Stránská Novou Anitou se podle očekávání stala Linda Stránská, původně představitelka Consuely. Naštěstí měla roli částečně nazkoušenou, a díky tomu byla připravena postavit se jako Anita na scénu již ve čtvrtek 16. února, t.j. pouhých 5 dní po nepříjemné nehodě své kolegyně, a HDK nemuselo rychle měnit program jako  v případě nedávného zranění Martina Dejdara.

Bylo vidět, že Lindu její nová role baví a užívá si jiJá jsem navštívila druhé představení Lindy Stránské v nové roli 17. února a přiznám se: kdybych to nevěděla předem, ani ve snu by mě nenapadlo, že vidím rychle přidanou alternaci, která by teoreticky neměla mít roli příliš zažitou. Linda Stránská působila na scéně velice suverénně, tanečně byla pochopitelně výborná a moc příjemně celé představení odzpívala. Diváci výkony herců patřičně oceniliWest Side Story tak získala novou skvělou představitelku Anity, pouze poněkud rychleji a za jiných okolností, než bylo původně plánováno. Při závěrečné děkovačce také Linda Stránská sklidila obrovský a naprosto zasloužený potlesk.

Muzikál West Side Story je novodobou verzí Romea a Julie. Žraloci, María (L. Černíková) a Tony (D. Uličník)Místo znepřátelených rodů se však setkáváme se skupinou "rodilých Američanů" pod názvem Tryskáči a skupinou "přistěhovalců", kteří si říkají Žraloci. Vzájemná nevraživost Tryskáčů a Žraloků v kombinaci s láskou dvou čistých mladých napříč těmito dvěma nesmiřitelnými uskupeními rozvíjí tragický příběh na motivy Shakespearovy slavné tragedie.

María upřímně miluje Tonyho…Hlavního mužského hrdinu Tonyho daný večer hrál David Uličník, který jako obvykle dokázal dokonale prodat svůj výjimečný hlas - nejvýrazněji v písničce Maria. Pravda je, že v téhle roli bych čekala malinko jiný typ představitele a třeba v Les Misérables může David Uličník celkově o něco více vyniknout, ... ale nechtěná smrt je nakonec rozdělí v tragickém koncinicméně i ve West Side Story určitě stojí za vidění a hlavně za slyšení a patří k nejsilnějším článkům představení.

Tonyho lásku Maríu hrála Lucie Černíková. Ač nepatřím k velkým obdivovatelům vysokých ženských hlasů, její herecké i pěvecké podání role se mi velmi líbilo. Nevinně a naivně vyhlížející zamilované dívenky jsou zjevně její obor, ale i závěrečné Maríino zoufalství působilo věrohodně.

Děvčata tancem svádí hochy a je jedno, z jaké party jsouMichal Kavalčík coby Maríin bratr a zároveň šéf Žraloků Bernardo předvedl také výborný výkon a opravdu příjemně mne překvapil ve srovnání s muzikálem Cikáni jdou do nebe, kde sice krásně zpívá a hraje, ale připadá mi na představitele hlavní role malinko méně výrazný, než bych očekávala. Ve West Side Story paradoxně dokázal strhnout moji pozornost o trochu lépe, ač jeho role je zde podstatně menší. Ale tento rozdíl může plynout i z konkrétních zhlédnutých repríz.

Poručík Schrank chce svůj rajón od Portorikánců také vyčistit, a tak občas kryje Tryskáčům zádaZ dalších pánů na scéně za zmínku nepochybně stojí i vůdce Tryskáčů Riff ztělesněný charismatickým a nepřehlédnutelným Janem Kaštovským, Maríin ctitel Chino neboli jedna ze stálic souboru HDK Lumír Olšovský, Arab v podání Jana Urbana nebo např. Prcek představovaný Ondrou Izdným.

Mezi dívkami nejvíce vyniknou, pokud pominu již zmíněnou Linda Stránská a Lucie Černíková jak je jindy neuvidíteMaríu Lucii Černíkovou a Anitu Lindu Stránskou, určitě Jitka Moučková v roli Čáry a Kateřina Hovorková jako Consuela.

Celému souboru i vedení Hudebního divadla Karlín lze jen popřát, aby další přeobsazování rolí v blízké době nebylo již nutné, popř. bylo způsobeno podstatně radostnějšími okolnostmi než jsou dvě zranění z posledních týdnů.

Fotografie Michal Škvor, text Alena K.