Zpívání v dešti tak trochu jinak

Don Lockwood (B. Kotiš), slavný herec, a jeho píseň Pouhých 90 kilometrů dělí Prahu od Plzně. V obou městech je uváděn tentýž muzikál, ale přísloví "když dva dělají totéž, není to vždy totéž," zde platí beze zbytku. Obě představení mají stejnou hudbu, pracují však s jiným překladem, scénickým vyjádřením a zdůrazňují jiné linie příběhu.

ObKathy Selden (K. Šildová), začínající herečkasazení plzeňské verze Zpívání v dešti je složena ze stálého kolektivu Divadla J. K. Tyla a je doplněna o hosta - Katku Šildovou. Scénu navrhl Šimon Caban, kostýmy Simona Rybáková. Režie se zhostil Roman Meluzín a nelze mu rozhodně vyčíst, že by kohokoli kopíroval. Důraz je kladen zejména na herecké ztvárnění, takže jsou zkráceny všechny filmové projekce na nezbytné minimum.Jednoduchost scény nahrazují pěkné choreografie

S náročností stepařských čísel se v Plzni vypořádali velmi dobře. Herci stepují a zvuk těchto stepařských čísel je výborně slyšet nejen v hudebních pauzách. Déšť ve známé písni "Singing in the rain", která zakončuje první polovinu představení, je skutečný a většinu přestávky musí technický personál sušit jeviště. Nechybí ani velkolepé showZažijeme zde i masové taneční číslo na téma gangsterů v Hollywoodu, jehož zajímavostí je, že se neodehrává v rovině jeviště, nýbrž na stupňovitě zvednutých plošinách.

Kdo jednoznačně zaujme z mužských rolí je Bronislav Kotiš. Don Lockwood (B. Kotiš) a Cosmo Brown (J. Kaštovský) spolu začínali již v mládí, kdy vystupovali po barechRoli Dona Lockwooda okořenil tím správným humorem a nadsázkou, tolik typickou pro tuto postavu. Dodává jí velkou věrohodnost, takže brzy uvěříte, že roli Dona nehraje, ale přímo jím je. Vynikající herecký projev Bronislava Kotiše jsem měl možnost vidět již v hlavní roli plzeňské verze muzikálu Kabaret, ve Zpívání v dešti se navíc může projevit i tanečně.

Vzhledem ke komickému charakteru muzikálu má mnohem větší možnost Don Lockwood, Kathy Selden a Cosmo Brown tančí s písní se svými kolegy Katkou Šildovou (Kathy Selden) a Janem Kaštovským (Cosmo Brown) rozehrát výborné mimické představení, při kterém se divák může potrhat smíchy. V jejich společných tanečních číslech je znátKathy Selden (K. Šildová) to opravdu propracovanost choreografie a vynikne jejich pohybový talent.

Kateřina Šildová je známá díky účinkování v roli kočky Demetry v muzikálu Cats, který je prubířským kamenem skloubení tanečních a pěveckých schopností muzikálových interpretů. Stejně jako role Demetry v Cats, je i Kathy Selden ve Zpívání v dešti postavou s množstvím tanečních výstupů střídajících se s náročnými pěveckými party.

Druhou hlavní ženskou rolí je Lina Lamont (Stanislava Topinková-Fořtová), Lina Lamont (S. Topinková-Fořtová) a Don Lockwood (B. Kotiš) v Šermujícím kavalírovikterá je prototypem domýšlivé a nafoukané celebrity. Ačkoli nemá mnoho prostoru k pěveckému vyjádření, je v celém příběhu ústřední  postavou a na jejím hereckém ztvárnění závisí vyznění celého muzikálu. Lina Lamont je prostoduchá, ale ne zase natolik, aby si neuvědomovala, že němé filmy, Zelda (H. Spinethová) prozradila Lině, že Don miluje Kathy a s Cosmem připravují Tančícího kavalírave kterých hraje s donem Lockwoodem, přináší filmové společnosti značné zisky.

S příchodem zvukového filmu se však projevuje její základní nedostatek, a to její velmi hrubý hlas. První zvukový film Liny Lamont a Dona Lockwooda je naprostým propadákem a situaci zachraňuje Cosmo Brown, který navrhne převést film Šermující kavalír do muzikálové podoby. Zelda Zanders (H. Spinethová) chlácholí Linu Lamont (S. Topinková-Fořtová), která  se cítí odstrčenáProblém s Lininým křaplavým hlasem se Cosmo rozhodne překonat tím, že Kathy tajně Linu nadabuje. Lina se to ale díky své kamarádce Zeldě dozví a ztropí jim ve studiu scénu. Po tomto zjištění se Lina začne před Zeldou litovat a naplno se zde projevuje, Don Lockwood všem odhaluje skutečnou hvězdu zvukového filmu Kathy Selden ...jakým způsobem může světská sláva pokřivit charakter.

Nadabovaný Šermující kavalír má obrovský divácký úspěch, čehož Lina využije, začne se ohánět smlouvou a chce, aby ji Kathy i nadále dabovala, nebyla však uváděna v titulcích. Kathy s tím přirozeně nesouhlasí a Don Lockwood s Cosmo Brownem zařídí, aby Lina pro publikum živě zazpívala a během jejího vystoupení veřejně odhalí, že za Linu zpívala Kathy. ... a všichni nakonec Zpívají v deštiNáš příběh končí, ale dlouhý příběh zvukového filmu začíná...

Jak již bylo řečeno na začátku, plzeňské Zpívání v dešti není kopií jiných nastudování. Právě proto byste měli na toto představení zajít. Je totiž dalším důkazem toho, že i v regionálních divadlech jsou k vidění kvalitní muzikálová představení.