Golem se valí do Prahy

Komise se musí během pár chvil rozhodnout, zda uchazeč postupuje dál či nikoliv8. a 9. března se v Divadle Broadway konaly konkurzy do nového muzikálu Golem. Ten by měl být premiérovým kusem, který zahájí 23. 11. 2006 provoz nově zrekonstruovaného domu U Hybernů, nově známého jako Hybernia. Hudbu napsal Karel Svoboda, texty Lou Fanánek Hagen, choreografii vytvoří Richard Hes a režii Filip Renč.

Petra Peterová (vokalistka od P. Muka) neznala žádnou muzikálovou skladbuAč nebyly konkurzy téměř publikovány, dorazilo na ně v oba dny dost uchazečů. V předsálí jsme mohli potkat mnoho známých tváří - M. Nosková, T. Savka, M Šramlová (všichni se zúčastnili Superstar), P. Matějíčková, L. Černíková, J. Šimek, P. Peterová, T. Holub a mnozí další, stejně jako tváře (zatím) neznámé. Režisér Filip Renč vedl konkurzy a z lidí ždímal neuvěřitelné výkonyPředstavitelé hlavních rolí byly oslovováni přímo, i oni se však zúčastnili konkurzu, i když v jiných termínech.

Režisér Filip Renč (Kleopatra, Rebelové) byl opět v porotě a byl přísný. Většina dívek, které jsem mohl spatřit zazpívala popové písničky, což bylo něco zcela jiného, Konzervatoř Jaroslava Ježka zde měla silné zastoupení - zde L. Černíková a M. Šramlová čekají na svou příležitostnež chtěli zúčastnění slyšet. "Nějakou muzikálovou árii byste tam neměla - třeba jen "a kapela"? Třeba z Draculy, Johanky z Arku, Bídníků, Kleopatry? Zkuste to."

Ty, kteří prošli pěveckým kolem, si asistentka choreografa Mirka Pacoláková vzala stranou do předsálí, kde jim ukázala krátkou sestavu, kterou měli zopakovat. Jako všude - někomu se dařilo více, někomu méně. Ale všichni jeli naplno a snažili se.Mirka Pacoláková předvádí choreografickou sestavu

Nervozita zde samozřejmě byla spíše z důvodu trémy než toho, že by si adepti nevěřili. Třeba Lucka Černíková - účinkuje v muzikálu HDK West Side Story jako María, tedy v hlavní roli. Účastníci si mezi sebou sdělovali, jaké písně si připravili. Nejvíce byly zastoupeny árie z muzikálů Miss Saigon, Johanka a Kleopatra.Prázdný sál, komise a jen pár desítek vteřin na předvedení svého výkonu ... realita konkurzů

Koho uvidíme v rolích nového muzikálu Golem, ještě dlouho nebude známo - účastníky čeká druhé kolo, ty úspěšnější podepsání smluv a v létě zkoušky. Stejně tak ještě není jasné, kdo bude muzikál produkovat. Zajímavá situace, že?!