Producenti budou plni převleků

Inscenační tým a účinkující představil ředitel divadla Egon KulhánekHudební divadlo Karlín (HDK) připravuje pro svoji příští sezónu skutečný trhák. Dopoledne 4. 4. 2006 se v Divadle Jiřího Sováka v Kongresovém centru uskutečnila tisková konference k připravovanému muzikálu Producenti. Premiéra by se měla podle předběžných plánů uskutečnit 26. října tohoto roku.

Svůdce Roman Vojtek a kostýmní výtvarnice Lucie Loosová odhalili skutečný stav věcí…

Byli zde jak zástupci vedení divadla a tvůrčího týmu, tak i představitelé jednotlivých rolí. Chyběli jen režisér Antonín Procházka, který byl z pracovních důvodů v Plzni, kde zkouší novou inscenaci, choreografka Helena Brousková byla nemocná, Mojmír Maděrič byl vinou povodní odříznutý od světa na své chalupě a omluven byl i Představitelka Ully - Ivana ChýlkováBob Klepl.

Úvodní slovo měl ředitel divadla Egon Kulhánek, který si v úvodu neodpustil dvě odbočky. Nejdříve poblahopřál Ivaně Chýlkové, která měla ten den svátek, a pak se krátce zmínil o rekonstrukci budovy divadla v Karlíně. Ta podle jeho slov úspěšně pokračuje dál. Poté se ředitel vrátil k muzikálu Producenti. Adam Novák představuje muzikál, Pavel Polák přikyvujeZmínil se, že impuls k jeho uvedení dal on a to Adamu Novákovi. Ten měl za úkol sehnat práva k jeho uvádění. Bylo to v roce 2003. Již kolem Vánoc se podepsala smlouva a až v únoru 2004 se jeli na muzikál do Toronta podívat.

Po Egonu Kulhánku mluvil umělecký ředitel HDK Pavel Polák, který představil celý tvůrčí tým. Režie se zhostí výše zmiňovaný Další účinkující, na které se můžeme těšit - P. Štěpánek, A. Háma, T. DuchkováAntonín Procházka, který už má s muzikály zkušenost z dřívějška (Miluju tě, ale…, Pokrevní bratři, Láska je láska). Písně českými texty opatřil Adam Novák, kostýmy navrhla Lucie Loosová, scénu Martin Černý, choreografie je dílem Heleny Brouskové a hudební nastudování má na starosti Ota Balage.

Potom Pavel Polák představil i přítomné představitele hlavních rolích, Zatím se ještě usmívají… P. Štěpánek, T. Duchková a M. Dejdarjmenovitě, Ivana Chýlková / Tereza Duchková (Ulla), Petr Štěpánek / Martin Sobotka (Max Bialystok), Roman Vojtek / Aleš Háma (Leo Bloom), Martin Dejdar (Franz Liebkind), Martin Pošta / Lumír Olšovský (Roger DeBris), Mojmír Maděrič / Bob Klepl (Carmen Ohia), Bohuš Matuš (Hlavní tenor) a další. V několika malých rolích bychom měli vidět i Míšu Noskovou, která v HDK úspěšně debutovala v muzikálu Jekyll & Hyde. Roman Vojtek představuje ztvárnění scény"Pouze Martin Dejdar je jako jediný zatím bez alternace, ale tato situace se už řeší."uvedl Polák.

V muzikálu bude velké množství kostýmů, a proto nemohla chybět jejich autorka Lucie Loosová. Ta odtajnila, že nás čeká opravdová kostýmní show. Diváci uvidí během jednoho představení 271 kostýmů a 98 paruk. Vrcholem bude scéna "Hitler je úsvit", kdy se během 8 minut "předvede" 66 kostýmů. Část z nich je již hotová. Sedm statečných, aneb pánská část osazenstvaPřed Vánocemi byly využity pro fotografování na plakáty.

Při něm se také "vyřádil"celý tým maskérek. Můžete vidět blonďatou Ivanu Chýlkovou a Terezu Duchovou, ale třeba i Bohuše Matuše, který si dokonce oholil knír. Proměny jsou opravdu velké. Např. Martin Pošta sám sebe na plakátech nemohl ani poznat. KRoman Vojtek a zamyšlený Martin Sobotka. Za nimi je ukázka tří různých plakátů pro toto představenídyž se důkladně podíváte na Sochu svobody, tak to je on. Jsou to pravděpodobně nejvýraznější plakáty, které kdy HDK mělo. A ještě navíc jsou ve třech různých verzích. Krásné fotografie jsou dílem Davida Krause. Plakáty jsou opravdu výrazné a na první pohled upoutají. Už teď se s nimi můžete setkat, například na tramvajích.

V současné době nejúspěšnější broadwayský muzikál, Producenti, se bude uvádět 10krát až 12krát do měsíce v nově zrekonstruované budově Hudebního divadla Karlín.

Fotografie Martin J. Polák, text Petra Gregorová