Cikáni odešli na prázdniny

Cikáni musí táhnout dál (Rada - J. Čvančarová, Juliška - Z. Ďurdinová, Aralambi - M. Hofmann)Muzikál Cikáni jdou do nebe se ve středu 28. června rozloučil v Divadle Bez zábradlí s divadelní sezonou 2005/2006. Toto představení plní hlediště již od své premiéry v roce 2004 a stále sklízí zasloužené ovace. Momentálně mohou diváci v hlavních rolích vidět Michala Kavalčíka, který trvale nahradil původního představitele největšího zloděje koní Lujko Zobara Daniela Bambase, a Jitku Čvančarovou, jež převzala dočasně veškeré reprízy coby Rada za Vandu Konečnou. Pravděpodobně od září by se měla Vanda Konečná do role Zobarovy lásky Rady opět vrátit po mateřské dovolené.

Rada (J. Čvančarová) učaruje Lujkovi (M. Kavalčík) hned při prvním setkáníV dalších rolích se na poslední repríze sezony představili Stanislav Zindulka (Otec Zobar), Petr Pospíchal (Radin otec Danilo), Filip Čapka (Buča), Tomáš Petřík (Aralambi), Ivo Hrbáč (Talimon), Petr Macháček (Bubulja), Adrian Jastraban (poručík Antal Siládi), Martin Kubačák (Schwob), Johanna Tesařová (Izergil), Zuzana Ďurdinová (Juliška), Jana Tabrea (Rusalinda), Jana Balašová Trčková (Mária) a Rada (J. Čvančarová) umí svádět i tancemKateřina Kenardžievová (Asja).

Síla muzikálu Cikáni jdou do nebe spočívá ve velmi zpěvných romských melodiích, zajímavém příběhu, velkém citu pro poměr humorných a dramatických scén, který autoři beze sporu prokázali, ale také ve skvělých výkonech jednotlivých protagonistů. Herecky nejvděčnější rolí je dle mého názoru zloděj slepic Buča. Jeho představitel Filip Čapka má velký dar dát své postavě uvěřitelnost, dojemnost, ale také velkou dávku vtipu a to ne vždy jen v rámci předepsaného textu.

Porada klanu (Buča - F. Čapka, Otec Zobar - Z. Žák, Rusalinda - J. Tabrea, Lujko Zobar - M. Kavalčík)Jitka Čvančarová a Michal Kavalčík jako dvojice, kolem níž se celý příběh točí, určitě diváky dokáží strhnout zpěvem i hereckými výkony. Radina otce Danila hraje velmi charismatický Petr Pospíchal, z jehož monologu mrazí v zádech. Komediální talent nezapřou Adrian Jastraban s Martinem Kubačákem. V roli Zobarova otce se střídají skvělí herci Stanislav Zindulka a Zdeněk Žák. Další alternované role patří spíše k menším a jednotlivé alternace, které jsem měla možnost vidět, jsou také velmi vyrovnané. Na svůj věk neuvěřitelný výkon předvádí i Kateřina Kenardžievová v roli malé cikánské dívky Asji.

Za vysvobození Lujko Zobara (M. Kavalčík) z vězení zaplatil svým životem Bubulja (P. Macháček)O tom, že muzikál Cikáni jdou do nebe je zajímavým titulem, svědčí i fakt, že na podzim tohoto roku je plánována premiéra dalšího nastudování tohoto díla v Městském divadle Brno v režii Petra Kracíka.

Divákům, kteří mají zájem zhlédnout představení Cikáni jdou do nebe, se naskýtá jedinečná šance i během letošního léta. Ačkoli drtivá většina muzikálů má prázdniny společně se školáky, s "Cikány" se lze v této době setkat hned ve dvou divadlech. 24. července a 5. a 19. srpna je uvede sesterská scéna Divadla Bez zábradlí v Karlových Varech a 17. srpna i samotné pražské Divadlo Bez zábradlí. Rada (J. Čvančarová) uhranula Lujka (M. Kavalčík), ale jejich láska netrvá dlouhoTo si pro diváky na celý srpen připravilo pestrý program.

Kromě tohoto muzikálového klenotu můžete v Divadle Bez zábradlí zhlédnout i komedii režiséra "Cikánů" Radka Balaše Maratón s Filipem Čapkou, Adrianem Jastrabanem a Bobem Kleplem v hlavních rolích a s hudbou Ondřeje Brouska. Za pozornost rozhodně stojí i stepařská show projectWings se stálým hostem Jiřím Kornem, o které jste si na našem serveru mohli již také přečíst, či koncert Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers.projectWings - tanečníci Jan Bursa, Carli Rebecca Jefferson, Václav Muška a ''Bůh tance'' Pavel Strouhal

Na podzim se můžeme společně těšit např. na koncert skupiny The Backwards, která je známa coby jeden z nejlepších "revivalů" legendárních Beatles. Kromě toho hudební fandy jistě potěší i vystoupení Jiřího Pavlici a Hradišťanu či Javorů sourozenců Hany a Petra Ulrychových. Ze stálého repertoáru Divadla Bez zábradlí zaujme jistě i představení Když tančila v hlavních rolích se Zuzanou Bydžovskou a Adrianem Jastrabanem.

Fotografie Michal Škvor, text Alena K.