Producenti vyzkoušeli dekorace

Rána bývají krušná a na divadle obzvlášťÚterní ráno bylo pro účinkující nového muzikálu Producenti velmi krušné. Na scéně Divadla Pod Palmovkou se museli sejít v 9 hodin ráno a začít zkoušet. A čím byla tato zkouška tak mimořádná a výjimečná? Konala se totiž poprvé v dekoraci. Ale vzhledem k velké rekonstrukci Hudebního divadla Karlín však na náhradní scéně.

Odolá Aleš Háma svůdné Tereze Duchkové...Dekorace byla vyráběna na rozměry jeviště divadla Karlín, musela se proto postavit na téměř celou hloubku jeviště Divadla pod Palmovkou - jeviště je totiž výrazně užší než v Karlíně. A to Režisér Antonín Procházka zahajuje zkoušku, ještě prosba na přítomné fotografy, aby se na volném zbytku "scény" pokud možno nepletli, poslední připomínky a už se jede.... nebo spíše Ulle?

Přichází Max Bialystock (M. Sobotka) spolu s Leo Bloomem (A. Háma), aby zazírali na vymalovanou místnost (dekorace je ovšem z 1. poloviny, kdy jsou dekorace místnosti omšelé), kterou má na svědomí blonďatá Švédka Ulla (T. Duchková). Ta byla tak důkladná, že bílou barvou natřela vše - pohovku, stůl, trezor, obrazy...

Ulla (T. Duchková) si Lea (A. Háma) zamilovala"Stop! Terezko, obejdi ten stůl a postav se za Aleše, on se otočí tam, co jsi stála, ale ty už jsi na druhé straně. Vidíš, kam se dívá, a tak tam jdeš, ale on se dívá už zase tam, co jsi stála a je zmatený. Tak to zkusíme znovu. Jedem!" Takhle probíhal celý zkouškový den. Stále se zkoušelo, vracelo, připomínkovalo, měnilo a vylepšovalo. Režisér neváhal sám předvést, jak si daný úsek děje představuje a pak bylo na účinkujících, aby ho zahráli stejně.Režisér (A. Procházka) i autor překladu (A. Novák) se dobře bavili

Adam Novák, autor libreta, se na část zkoušky dostavil a někdy se velmi bavil. Přes rychle se blížící čas premiéry (kvůli příslibu Mela Brookse, že by se dostavil na slavnostní premiéru, která měla být o  pár dní později) má i režisér dobrou náladu a chyby herců glosuje s klidem. Zatím, kdo ví, jak to bude vypadat pár dní před premiérou - už v tuto chvíli je jasné, že se termíny všech prací trochu zpožďují...

Ivano, ty nestojíš na chůdách? aneb režisér v akciAle to už přichází na stejný obraz druhá alternace - Max (P. Štěpánek), Leo (R. Vojtek) a Ulla (I. Chýlková). A znovu. se rozehrává stejná situace, ale zase trochu jinak. Všichni už jsou rádi, že je tu dekorace, neboť hrát do obrysů naznačených na pódiu není jen tak. Z toho také vyplynuly technické změny (když třeba dveře mají kliku na druhé straně, než se předpokládalo). Režisér často vybíhá na scénu, zastávaje názor, že jedna ukázka je názornější než mnoho vět.

Max (P. Štěpánek) obdivuje ''její tvář'' a má plné ruce práce, aby se Ulle (I. Chýlková) nic nestaloPři scéně, kdy Max obdivuje "tvář" Švédky Ully, dochází k dalšímu problému: ačkoliv umělci věděli, že budou pozváni někteří novináři a fotografové, přichází Ivana na scénu v krátké minisukni, která více odhaluje než skrývá. To se ale řešit nedá, takže se omezuje focení, ale zkoušení pokračuje.

Tak takový byl první den zkoušení v dekoraci. A ode dneška se dekorace stává součástí zkoušení. Ale cesta k premiéře je ještě dlouhá - čeká se na kostýmy, nábytek a další doplňky, secvičení s novým orchestrem Hudebního divadla Karlín a mnoho dalších věcí. Doufejme, že se vše podaří a 12.10.2006 se premiéry Producentů dočkáme.