Jack Rozparovač ohrožuje Prahu

Zbývajících 100 dní do premiéry nového muzikálu odstřihli účinkující symbolicky z metruPřesně 100 dnů před premiérou nového původního česko-slovenského muzikálu Jack Rozparovač se sešli tvůrci i účinkující v restauraci U Červeného páva, aby zahájili symbolické odstřihávání metru do 27. února příštího roku, kdy Jack Rozparovač oficiálně poprvé vystoupí na jeviště Divadla Kalich.

Autorské duo Jacka Rozparovače - Martin Hrdinka (námět) a Ivan Hejna (libreto)Místo setkání bylo vybráno s ohledem na příběh Jacka Rozparovače. V budově restaurace U Červeného páva totiž v minulosti býval vyhlášený nevěstinec, mezi jehož slavné návštěvníky patřili např. Otto von Bismarck, Ferdinand d'Este nebo Gustav Mahler. A hlavními ženskými postavami nového muzikálu jsou právě prostitutky.

V tvůrčím týmu muzikálu Jack Rozparovač  lze nalézt mnoho známých jmen.Petr Novotný má na svém kontě přes 30 muzikálových režií, nyní k  nim přibude i Jack Rozparovač Hudbu složil Vašo Patejdl, libreto napsal Ivan Hejna, texty písní Eduard Krečmar, choreografii má na starost Pavel Strouhal a režisérem inscenace je Petr Novotný.

To není Ordinace v růžové zahradě na exkurzi, ale osazenstvo muzikálu Jack RozparovačI na jevišti se to v Jacku Rozparovačovi  bude mediálními hvězdami jen hemžit. Namátkou lze z obsazení uvést jména jako Daniela Šinkorová,  Ivana Jirešová, Hana Zagorová, Martin Dejdar, Henrich Šiška, Ivan Vodochodský, Jiří Langmajer, Zdeněk Podhůrský, Roman Vojtek, Hana Zagorová, Josef Laufer, Sabina Laurinová, Zuzana Krištofová, Petr Vondráček, Vladimír Marek, Richard Tesařík, Lumír Olšovský nebo Michaela Kuklová.

Největší zájem novinářů vzbudila Hana Zagorová, která si navzdory dlouholetým zkušenostem na naší hudební scéně v Jacku Rozparovačovi  prožije svůj divadelní muzikálový debut. Tvůrci doufají v podobný úspěch, jakému se těšily i předchozí  muzikálové projekty v divadle KalichJak sama řekla, nemá speciální názor na české muzikály obecně a rozlišuje jen dobrá a špatná představení a těší se, že právě Pro Hanu Zagorovou bude účinkování v Jacku Rozparovačovi muzikálovou premiérouJack Rozparovač  bude patřit k těm krásným. Pro přijetí nabídky na účinkování se rozhodla díky divadlu Kalich, osobě režiséra Petra Novotného a také krásné písničce Vašo Patejdla, kterou by byla škoda nezpívat.

Ze jmen účinkujících i autorů je patrno, že produkce neponechala nic náhodě a Jack Rozparovač  má šanci přilákat mnoho diváků. Uvidíme, jestli tato očekávání budou naplněna.

Fotografie Michal Škvor, text Alena K.