Jack Rozparovač dorazil do Prahy a zapíchl své CD

Vašo Patejdl a Hana ZagorováCelkem 13 písní a jeden bonus navíc se vešlo na album, které ohlašuje nový původní muzikál z autorské dílny slovenského hitmakera Vašo Patejdla, muzikál o jednom z nejslavnějších zločinců světových dějin, Jacku Rozparovači.

Účinkující nového muzikálu Jack Rozparovač na křtu CDSpolu s Patejdlem se na stejnojmenném díle autorsky podíleli Ivan Hejna (námět, libreto), Eda Krečmar (texty) a Martin Hrdinka (autor projektu), který je s Vašem i spoluproducentem. Pro Vašo Patejdla je to už čtvrtý muzikál, u nás ale první.

Deska s výběrem hitů z Jacka Rozparovače vychází 50 dní před premiérou, kterou chystá tvůrčí tým na 27. února do Divadla Kalich. V nahrávacím studiu se sešli Jiří Langmajer, Danka Šinkorová, Roman Vojtek, Sabina Laurinová, Filip Blažek, Petr Vondráček, Ivana Jirešová, Zdeněk Podhůrský či Hana Zagorová. Jack Rozparovač je prvním muzikálem Hany Zagorové, a její role se stále vyvíjí - zde zpívá ''Žádám bože náš''V roli Ďábla na desce hostuje i samotná legenda Elánu, autor hudby Vašo Patejdl, zatímco pro rádia nazpíval s Danielou Šinkorovou promoduet "O něčem sním", který v muzikálu se sestrou Polly zpívá nikoli Ďábel, ale šéf kriminalistů.

Právě tento promoduet muzikálu běží zjevně hlavně zásluhou Martina Hrdinky na ČRo 1 - Radiožurnálu i několikrát denně už od začátku podzimu, Roman Vojtek (Robert Anderson) a Daniela Šinkorová (Glorie) zpívají duet ''O něčem sním''a tak aby byla nějaká změna, na pondělním křtu výběrového CD si ho s Dankou zazpíval Roman Vojtek, vítěz  Star Dance. Na křtu CD zazněla ještě jedna písnička z Rozparovače, a to logicky sólo největšího úlovku producentů, Hanky Zagorové. Ta ve svém muzikálovém debutu ztvární roli potrhlé Elizabeth a předvede se zejména písní "Žádám Bože náš". V pondělí v restaurantu Zlaté časy, kde se nesmyslně tísnily desítky fotografů, zatímco samotné Divadlo Kalich zůstalo doslova za rohem prázdné, Vašo Patejdl (autor muzikálu) a Michal Kocourek (ředitel divadla) byli viditelně spokojeniHanka Zagorová avizovala úplně nový text tohoto singlu a ten následně také dala všanc, když při zpěvu samotném akčně zavítala na rozdíl od interpretů duetu i do klubka fotografů a píšících novinářů.

Tiskového mluvčí Divadla Kalich jsme se zeptali, proč tvůrčí tým přišel s výběrovým CD tak brzy, protože obvykle bývá k dispozici až k premiéře muzikálu, někdy i později, aby producenti nalákali natěšené diváky do divadla opakovaně. Jarda Panenka nám prozradil, Ředitel Divadla Kalich přeřízl metr na značce 50 - přesně tolik dní zbývá do premiéry nového muzikáluže to byla záměrná strategie, protože lidi se podle něj rozhodují, zda na muzikál zavítat či nikoli podle muziky, tak aby prý to na ten venkov do obchodů přišlo co nejdřív a lidi si na dílo po hudební stránce stačili zvyknout...

Ještě než ve Zlatých časech za asistence ředitele Kalichu Michala Kocourka Tři Jackové (R. Říčař, F. Blažek a J. Langmajer) zapíchli nože do dortu, kam předtím zapíchl CD Michal Kocourekhlavní aktéři pokřtili CD, byla přeříznuta padesátka (dní do premiéry) na speciálně doneseném metru, který odpočítává zkoušejícím, kolik dní že ještě mají na zažití díla. Hrdinka to komentoval slovy (směrem k autorovi onoho přeříznutí): "To ti teda nepřeju!"

CD pokřtili Kalicháci také netradičně. Nikoli šampaňským, ale zapíchnutím vrahova nože do Rozparovačova dortu. A učinili to najednou hned všichni tři alternující představitelé titulní role.

Vašo Patejdl byl překvapen zájmem novinářů a fotografůVašo Patejdl všetkých srdečne pozval na premiéru s vírou, "... že sa to všetkým - ako aj doska, ako aj muzikál, bude páčiť a som rád, že som mohol spolupracovať nie len na tej doske s ozajstnými profíkmi".

My jsme se zeptali Lumíra Olšovského, zda jeho jedna z hlavních rolí bude po čase pro něj převážně pěvecká a dostalo se nám následující ustrašené Glorie (D. Šinkorová) byla opět na roztrhánía zároveň překvapivé odpovědi: "Já doufám že ne - takhle mi to neříkej, nebo se toho leknu - je to celé hlavně divadlo, o vraždách, vyšetřování atp., jinak konkrétně naše role tam má dva duety a jednu sólovku, což bohatě stačí. Ale hlavně budu vyšetřovat". To naznačuje, že se máme v Kalichu od března opravdu nač těšit...

Osoby a obsazení:

Jack: Jiří Langmajer, Filip Blažek, Roman Říčař
Ďábel: Martin Dejdar, Zdeněk Podhůrský, Vladimír Marek